Zambezi B2 – официалният степинг на AMD FX-8150

Zambezi B2 – официалният степинг на AMD FX-8150

В раздел: Новини от на 19.08.2011, 4,830 показвания

Изглежда се приближаваме все повече до момента, когато новото поколение процесори на AMD от висок клас ще станат общодостъпни и най-накрая ще влезнат в продажби. Вече са ясни не само моделните маркировки на двата върхови (за момента) процесора, но и техният официален степинг – B2. Явно от AMD най-накрая са успяли да сполучат при третата корекция по ядрата (след B0 и проблемният B1), което е довело и до въвеждането именно на B2 в масово производство.

Маркировките на двата най-бързи чипа са съответно FD8150FRW8KGU и FD8120FRW8KGU за FX-8150 и FX-8120. Номиналните/Turbo честоти се запазват – 3.6 GHz/4.2 GHz за FX-8150 и 3.1 GHz/4.0 GHz за FX-8120. Отново прави впечатление стойността на Vcore (напрежението към процесора), което се изисква за 4.2 GHz – почти 1.45V. За 32nm процесор това може би е една идея в повече, от колкото бихме искали да виждаме за фабрично настроен процесор (а не след овърклок), но имайки предвид честотата от 4.2 GHz, подобно напрежение може би донякъде е оправдано. TDP и на двата процесора е 125W, а що се отнася до евентуален официален анонс, такъв все още се очаква да се случи до края на месец септември.






Етикети: , , , , , , , ,


34 коментара

  1. 1 Kalata // 19.08.2011 в 11:50

    На картинката със зелени букви: Crap is coming… :D

  2. 2 Тодор Богданов (mollov) // 19.08.2011 в 11:54

    Не ми се занимаваше да го махам, а друг шот не намерих… тва са глупостите на Обровски…

  3. 3 Mr.TECHNO // 19.08.2011 в 12:03

    Нещо с тоя волтаж ми се струва factory OC version

  4. 4 ReeT // 19.08.2011 в 12:38

    Да на фабрично опържен мяза, вече не вярвам да бутне интелските, но поне в цената да е по малка

  5. 5 MA3EH_HEPE3 // 19.08.2011 в 13:59

    Burn baby burn 1.440 … :)

  6. 6 pesho1234 // 19.08.2011 в 14:45

    После ще пишат, че бил по-производителен от 2600К. С тази разлика, че последният като се клокне и той на 4.2ГХц волтажът му е 1.2-1.3 макс, а въпросните 1.45 волта му трябват чак при 5ГХц клок.

  7. 7 Copo // 19.08.2011 в 17:14

    Само дето Sandy-то има само 4 ядра, а тука имаш 8 … прави разлика.

  8. 8 Nikola1994 // 19.08.2011 в 17:14

    @pesho1234
    Тука си прав, щастливците с хубави бройки с 2*00К серийте удрят и 5ГХц с 1.35 напрежение.

  9. 9 Тодор Богданов (mollov) // 19.08.2011 в 17:17

    Четирите ядра на SNB не са като четири на Булдозера… и обратното… правете разлика.

  10. 10 portokal // 19.08.2011 в 18:33

    Абе забравете за ядрата. Важното е per-core пърформанса. Освен ако не се ползва MentalRay или нещо подобно, на никой не му трябват повече от 2 ядра. Bulldozer струва човек да си взима само ако той е >=2 пъти по-бърз от 2600K, т.е. има 1:1 или повече per-core. Такова нещо да се случи, аз лично силно се съмнявам.

  11. 11 Тихомир // 19.08.2011 в 18:51

    Надеждата умира последна. :)

  12. 12 m // 20.08.2011 в 06:30

    “Абе забравете за ядрата. Важното е per-core пърформанса”

    @portokal За мен пък е важно per-лев перформънса. Или казано по друг начин, като ще дам Х лева взимам най-доброто без да ме интересува дали на лепенката пише intel, amd, ati, nvidia, (3do, permedia :P)инсайд.

  13. 13 wolfshark // 21.08.2011 в 00:38

    На теб като ти трябва per-core performance ако щеш и 1-ядрен процесор си вземи. Иначе i3>i7 920, защото има повече per-core performance, нали? На много малко хора реално им трябва процесор над 200лв. На тези, които им птрябва, обаче, гарантирам ти не ги интересува per-core performance ами per-all-cores-performance.

    Това за per-лев перформънса го подкрепям.

    Това за волтажа няма какво толкова да го коментирате – процесорите са много различни, както архитектурата, така и технологичния процес, плюс не се знае вярни ли са данните. Дори и на 2 волта да работи не виждам проблем щом TDP’то е 125W

  14. 14 pesho1234 // 21.08.2011 в 23:27

    подкрепям горния пост, но не мога да разбера какво се кефят геймърчетата на 8-те ядра като игрите до момента едва използват двуядрени и тук-таме четириядрени, та докато ги оптимизират за 8 ядра, най-мощния Замбези дето идва сега, вече ще е антика. Виж при 2500К примерно няма лабаво – досега най-производителният процесор за игри. 2600 не го слагам понеже е по-скъп, а разликата е нищожна.

  15. 15 ReeT // 22.08.2011 в 07:29

    аз с моето 2500к наблюдавам че дори и 1000 нрс-та да има на екрана лаг няма и процесора е 1 ядро на 70% другите до 30% на 4,6гн при 1,36в, а ако го пусна на 5 гн трябват към 1,46в температурата достига над 75 градуса и си е опасно

  16. 16 Stuffzz // 22.08.2011 в 08:51

    Процесора още не е пуснат в продажба, а вие вече го обсъдихте, оплюхте и отхвърлихте. Немога да разбера каква е тази фенщина при процесорите. На кой от вас му пука кой ще произведе процесора за компютара му ако тои е хубав и ефтин. Освен това би трябвало замбези да се справят по- добре при многонишковите операции тъй като процесора изпалнява по 2 инструкции на такт и това за всяка двойка ядра тъй като всяка двойка са със споделени кешове и ги използват едновременно. Ето ви логично обяснение защо биха ви послужили по- големия брои ядра.

  17. 17 pesho1234 // 22.08.2011 в 11:36

    За Замбези не мога да кажа, но LIano-то е за оплюване и определено не са му оптимизирани ядрата за “многонишкова работа” понеже един 2100 дето е на практика двуядрен, в чисто ЦПУ-базирани операции(изключвам по-добрата вградена видеокарта) е по-зле от 2100, който е и по-студен, и по-икономичен, а отгоре на всичкото беше наличен още януари т.г. а не края на юли чак. И имаше пак статия тук, че не смогвали на клиентите, които се тълпели и пребивали едва ли не да си купят ЛаЙно-то, което като процесор за парите си нищо не струва и може да подлъже тийновете с уж добрата карта, която на фона на една “нормална” такава се справя колкото да тръгне играта и дотам.

  18. 18 pesho1234 // 22.08.2011 в 11:43

    П.П. И нищо еВтино няма в LIano – 230лв. като до скоро беше 250, а дъното му беше 200 кинта с тоз нов сокет ФМ1. За 2100 дъното е 80 кинта на АСРок Н61, а самият процесор е под 200лв.(196 в момента в Никем). Демек грубо казано дъно+ЦПУ излизаха до скоро 100лв. отгоре заради едното по-добро вградено видео, като за тия 100лв. може човек да вземе по-добро видео от това 6550 и получава по-производителен и икономичен процесор от 3850.

  19. 19 Тро // 22.08.2011 в 14:11

    До Пешо1234

    Булдозер е нова архитектура, която се доближава повече до четриядрен процесор, отколкото до пълноправен 8-ядрен. Тоест би трябвало да е доста оптимизиран и за игри. Метро 2033 е едно от заглавията, които изникват когато се говори за преимуществото на допълнителните ядра…

  20. 20 pesho1234 // 22.08.2011 в 14:46

    Еми ще го видим до около месец-месец и половина колко може. Ако не може да стигне 2600К по производителност, а не е значително по-евтин, ще го окачествя като поредният посредствен процесор на АМД. И Метро 2033 е толкова дебилна по мое лично мнение, а и като нея са сигурно 5-6 игри дето да се възползват от повече от 2 ядра т.е. значително малцинство спрямо масовите заглавия дето излизат и ще излизат в скоро време. Булздозер засега има само една картинка на СуперПи за 7.232 сек с клок, което 2600К с клок го минава – 6.942 при моя на 4.9ГХц. с 1600 ЦЛ9 на паметта

  21. 21 Stuffzz // 22.08.2011 в 15:35

    pesho1234 извини ме за правописната грешка. Замбези ползва булдозер ядра, а лиано старите старс. е350 е по- добър от атом и струва колкото него. Лиано наистина не впечатлява, но следващото поколение апу ще е с новите ядра.

  22. 22 Stuffzz // 22.08.2011 в 15:45

    Oтносно загряването със съседа ми ползваме НР от Г серията с еднакви корпуси и охлаждания. Неговия е и3 380 моя турион п560 с амд vision платформа. Моя е 45nm 25w TDP, неговия 32nm 35w TDP. Неговия се изключва а моя не освен това благодарение на vision платформата мога да изключа външното видео и пестя 1 час батерия. Това с прегряващите амд го няма при последното поколение. Твърдя го понеже продавам лаптопи. Горенаписаното по никакъв начин не означава, че не харесвам intel.

  23. 23 Mollov // 22.08.2011 в 20:41

    @pesho1234 – така е, SuperPI е един наистина меродавен и компетентен тест… та чак си заслужава човек да го споменава в контектста на прогнози около производителността на неизвестен (засега) нов процесор. Много сериозно си biased…

  24. 24 pesho1234 // 22.08.2011 в 22:14

    Напротив, ако си чел другите ми постове внимателно щеше да разбереш, че точно синтетиките според мен не са абсолютно никакъв критериий за това дали един процесор е подходящ за твоите лични нужди или не. Може да смята Пи и за 5сек. ама в игри като е неоптимизиран, а ти го купуваш с ясната цел да играеш на него игри – чудо голямо. Или пък 2600К пак за игри – това е процесор за 3Дс макс и голямо многонишково натоварване от такива подобни програми, както и всичките за видеообработка. При тях просто разликата между 2500К и 2600К е наистина голяма, докато в игри е почти нулева. 1100Т също като е шестядрен кво – толкова е зле на фона на Санди Бридж, че това бавене на Замбезито е според мен голяма загуба за АМД. В смисъл да нямаш отговор почти цяла година на конкуренцията при такъв тип пазар където няма и други конкуренти е недопустимо. Колкото ще да е производителен – 9 месеца никакъв отговор. Та във връзка с това го написах за Пи-то – толкова време, а само един шот с резултат, който и процесор от Януари т.г. при това четириядрен, го може.

  25. 25 тошо // 22.08.2011 в 22:45

    @pesho1234 само ще ти кажа, че имаш голям интерес AMD да ги има на пазара на процесори.Ако си чувал има една думичка – конкуренция, така че недей да бързаш да забиваш още пирони в ковчега им и да ги погребваш.Това най-вероятно ще се случи някой ден, но повярвай ми монопола няма да е от най-добрите приятели на портфейла ти…

  26. 26 stuffzz // 22.08.2011 в 22:48

    Никога не съм разбирал това стремглаво плюене по отношение на амд. Все пак те са фирмата въвела доста от съвременните стандарти като 64 битовите инструкции. Правеха двуядрени процесори когато интел правеха двузалепени, преместиха контролера на паметта в процесора и така направиха по- бърз достъпа до паметта. Именно те отказаха интел от нетбурст архитектурата с 2гхз процесори докато конкурентите им произвеждаха 3гхз пентиум 4 които почти се запалваше но уви беше по- бавен от иновативния за това време атлон 64. По него време пак имаше хора които плуеха и плюеха докато фактите им вадеха очите. От к7 дурон, атлон до а64 преди C2D интел нямаха адекватни решения, а сега си приказваме, че амд нямали адекватен отговор на интел 9 месеца… Мисля си, че единствения вариант за развитие на амд е нещо от сорта да си сменят името. Те дори да пуснат перфектния продукт винаги ще има хора които да говорят добре познатите клишета. И за да не кажете, че съм пристрастен ще ви споделя, че съм щастлив собственик на c2d e7200 вече 3 години.

  27. 27 Jordan // 23.08.2011 в 07:39

    @тошо то конкуренция от както излезна c2d няма :) Та Intel си правят каквото искат и ако AMD не се вземат в ръце може да ги няма след годинка, две. Като гледам и посоката към която са се засилили изобщо не изглежда добре. CPU-та дето били всъщност видео карти, уж за мобилния и лаптоп пазара. От друга страна ARM почва да им диша във връта на всички точно в мобилните джаджи и догодина най-вероятно и лаптопи ще има. Та на AMD не им е розово положението. Сървария пазар го отебаха, там клонят към 0%, на мобилния ще имат сериозна конкуренция много скоро, на десктопа им остават решеният от нисък клас, но то кой си взима десктоп днешно време всички си взимат лаптопи.

  28. 28 pesho1234 // 23.08.2011 в 11:49

    Общо взето е както пиша @Jordan – подкрепям @тошо и не искам да останат само Интел, но те пък Интел и без да се съобразяват много-много с АМД си пускат каквито процесори си искат и на каквато цена си искат. АМД се съобразяват с Интел, не обратното. И на Интел цените на процесорите почти не се мърдат с ГОДИНИ, а АМД за месеци се обезценяват с 20-30%, а след година-две са на половина спрямо цената си при пускане. Ей сегашния ми Q9550 го взех за 540лв. а в момента е 455лв. което на фона на точно три години разлика и толкова много модели след него, е направо рекорд по задържане на цената. Това с Нетбърст съм съгласен, макар че старият ми Р4 Нортууд 3.0 е по-производителен от АтлонХР 3000 и малко по-слаб от А64 3000+, който всъщност е по-нов като време на пускане на пазара и е нормално. И Интел имаха НТ 2003-та което АМД и до ден днешен нямат, на практика може да не е същински 2,4 или 8-ядрен, но където се изискват повече нишки, разлика е очевадна. Не казвам, че АМД не струват, а че изостават и до значително.

  29. 29 Nikola1994 // 24.08.2011 в 10:09

    @stuffzz
    Еее…
    Защо гледаш в миналото, нали сега живееш в 21 век 2011 година август месец, и ми говориш преди можело интел да не са могли да предложат адекватни решения, но сега какво стана?
    Интел слага под ножа АМД…
    Веднага ти давам пример:
    990X бие всичко, а къде е отговора на АМД?
    Няма го.И с булдозерите едва ли ще го има…
    Те трябва поне 14-6 ядрен процесор да измислят декстопен, за да бият шестоядрения интел…

  30. 30 Тро // 24.08.2011 в 13:45

    Интел може да имат най-добрите изследователски екипи и най-много средства за разработки, но кажете поне една съществена иновация, която да са направили в процесорите. От както тази компания съществува единственото, на което залагат е конвенционални CISC процесори, безсмислени рекламни кампании (Intel Inside) и изнудване на производителите на компютри… Да не говорим какви продуктови недоразумения сервираха дори със SB. Вградена графика в процесори от висок клас? Да не говорим, че ако двуядрените им i3 процесори бяха пуснати със отворен множител AMD едва ли щяха да продадат и половината от по-старите си процесори. Въобще Intel е компания, която доказано не може да се държи адекватно на пазара, макар че има най-много пари и вади най-блестящите процесори поради това.

  31. 31 pesho1234 // 24.08.2011 в 15:28

    Ми как ще нямат – 90% от инструкциите те ги разработват – ММХ първи те я разработват, както и SSE, отделно Hyper-Threading(няма аналог при АМД), отделно винаги по-фин производствен процес от на АМД(АМД също пускат инструкции и актуален ТП, но обикновено със закъснение, след Интел, енергоспестяващи процесори те измислиха за мобилните – да се променя множителя и всичките там С1 и други функции, почти винаги са били по-студени като процесори, което пък за мобилните е критично, напоследък за ядрата си са по-производителни спрямо АМД, дори мога да кажа че едно ядро на Интелски процесор е колкото две на такъв на АМД, това с вграденото видео те го измислиха и внедриха първи…и това главно за мобилните и десктопните. Отделно Ксеоните винаги са били водещи в сървърните и макар да имаше 1-2 сървъра с мощни Оптерони, Интел владее пазара и на сървърните и работните станции. И i3 е бюджетен клас, така че отключен множител там е безмислено – нисък клас принципно не се купува с цел клок. От среден нататък вече може(демек i5/i7). И как разбра, че не може да се държи адекватно на пазара? Това с Нетбърст беше грешка на изпълнителния директор тогава, преди да се появи сегашният и да сложи край на тези постоянни ъпгрейди и да почнат да правят направо нови архитектури. Че имаше некадърно ръководство по едно време е вярно, но от C2D насам Интел нямат равни т.е. АМД оттогава го удариха на ценова политика, след като не могат да ги настигнат технологично.

  32. 32 Тро // 24.08.2011 в 15:40

    Да де, то по-финия производствен процес идва с повечето кинти… За АМД остава да мислят нещо революционно, отколкото еволюционно. Въобще, това е вечната борба между догонващ и лидер на статуквото.

  33. 33 pesho1234 // 24.08.2011 в 16:30

    Е нали Интел били измислили “3д процесор” демек коренна промяна в производитството. Май в Айви Бридж ще има нещо такова внедрено. Иначе ще е яко да има такъв, който не само да изчислява текущо, но и предварително операциите. Нещо като изкуствен интелект. Но засега разработките доколкото съм чел са в недостатъчно развит стадии. Значи според мен революциионното е НТ-то и вграденото видео. Останалите неща както пишеш са си еволюция. Още по-добре ще е да няма и южен мост ами производителят на дъното да си прави директно портовете и слотовете и като се бодне проца, всичко да тръгва. Нещо подобно както ще е ПЦИ-е 3.0 и Айви Бридж – изведнъж с проца слота по магически начин става от 2.0 на 3.0 :)))(според ГБ поне)

  34. 34 pesho1234 // 24.08.2011 в 16:33

    П.П. това е напълно осъществимо, понеже физическа разлика м/у САТА 1, 2 и 3 няма, както и при USB също, м/у ПЦИ-е 2.0 и 3.0 няма да има и въобще ако се внедри и контролерът на южния мост в процесора, за дъното остава само физически да са му запоени елементарните чипчета и портчета.