Intel Ivy Bridge – 4 кристала, 160кв.мм., 1.48 милиарда транзистора

Intel Ivy Bridge – 4 кристала, 160кв.мм., 1.48 милиарда транзистора

В раздел: Новини от на 23.02.2012, 3,940 показвания

От доста време насам са известни дори моделните имена на бъдещите 22nm процесори на Intel, използващи ядрото Ivy Bridge. По-детайлна информация за самото ядро, обаче, така и не бе налична. Изглежда само няколко седмици преди официалният анонс от Intel вече са готови да говорят по-открито за новите си отрочета, като споделят доста интересна и конкретна информация за бъдещите варианти на Ivy Bridge.

Това е едно общо съпоставяне на ядрата на Sandy Bridge и Ivy Bridge. Смаляването на ядрото е очевидно, както и фактът, че двата чипа си приличат в голяма степен. От ядро с размери 216кв.мм и брой транзистори 1.16 милиарда, Ivy Bridge се е “смалил” до 160кв.мм. Броят транзистори обаче е увеличен до почти 1.5 милиарда. Обемите на L2 и L3 кеша остават непроменени – по 256 KB за всяко ядро и общ 8 MB кеш от последно ниво. По-слабите модификации на IVB, подобно на SNB, ще притежават по-малко L3 кеш. За разлика от Sandy Bridge, при Ivy Bridge графичното ядро разполага с 16 изчислителни блока, което само по себе си означава по-бързо графично ядро (с оптимизациите по архитектурата ще има дори още по-голям прираст).

Ivy Bridge ще се предлага в четири основни варианта, разделени според графичното ядро. Подобно на разделянето при Sandy Bridge, при Ivy Bridge също ще имаме чипове с по-бързa и по-бавна графика. Т.нар. GT2 ще е по-мощната модификация и ще се използва при четириядрени и двуядрени (независимо от това дали е активен или не Hyper-Threading) процесори, съответно притежаващи 8 MB L3 или 4 MB L3 кеш.

При наличието на GT1, процесорът ще притежава по-малко кеш от последно ниво, като четириядрените модели ще разполагат с 6 MB, докато 2-ядрените с 3 MB. Поддръжката на памет е DDR3 в двуканален режим, а броят на PCIe връзки отново е 16, които могат да се използват в конфигурация 1хPCIe x16 или 2хPCIe x8.

 






Етикети: , , ,


30 коментара

  1. 1 ivo // 23.02.2012 в 15:08

    Леле, айде да излизат че ми текат лигите всеки път като разглеждам материал за Айви

  2. 2 LMAO // 23.02.2012 в 15:53

    А GT2 ще са HD4000 ли ? На мен ми е интересно дали ще има някаква голяма разлика между GT2 и HD3000.

  3. 3 donkey // 23.02.2012 в 16:31

    Dead Space :D в първите 10 секунди след като го видях се смях до припадък, че има игра с такова име :D

  4. 4 Тодор Богданов (mollov) // 23.02.2012 в 16:41

    @LMAO – гледах някакви предварителни резултати (не знам драйверите в какво състояние са) – между 15% и 83% беше прираста на производителност… проблема по-скоро е в това, че ако досега играта е вървяла с 15 кадъра, вече да върви с 22 кадъра не е голямо решение на проблема.

  5. 5 aaa // 23.02.2012 в 17:38

    И за какво ви текат лигите, краста ли ще чешете?
    С какво не може да се справи СБ и5/и7???

  6. 6 c2 // 23.02.2012 в 18:14

    ivo // 23.02.2012 в 15:08
    LMAO // 23.02.2012 в 15:53
    не знам за HD4000 дали ще е +15-80% спрямо HD3000 или друго, но
    4C+1G – die size ~160mm2, ~1.5B T, 22nm tG tech. + nv kepler core
    които вероятно ще са достъпни долу-горе по същото време ще е комбинация трепач! Интелското GPU е перфектно за 2D и не особено тежки 3D проложения! А в комбинация с nv …
    “best for the best” :)

  7. 7 Sugar4o // 23.02.2012 в 18:24

    Като прочетох “4 кристала” чак се развълнувах как са ги опроводили :) Може би в заглавието се е имало предвид 4 ядра.

  8. 8 Тодор Богданов (mollov) // 23.02.2012 в 18:33

    Не, има се предвид именно 4 кристала т.е. 4C+GT2, 2C+GT2, 4C+GT1 и 2C+GT1.

  9. 9 1st0r1k // 23.02.2012 в 19:31

    Добре де,не ми е ясно защо са тези вградени GPU в толкова бързи процесори като санди i5,i7 както и в айви i5,i7 – много ясно,че щом ще взимаш такъв проц ще си имаш и някоя яка видео карта?

  10. 10 asd // 23.02.2012 в 20:12

    Майнете я тая тъпа графика от там само ми хаби площа.

  11. 11 Reet // 23.02.2012 в 20:53

    очаквах повече дано поне се пържат повече че иначе само намаляването на ТДП не е никакво голямо предимство

  12. 12 synd // 23.02.2012 в 23:09

    Съгласен съм с 1st0r1k, наистина е безсмислена.
    Могат да си предлагат вградените GPU-та само при low class процесорите им, където има повече смисъл. Надали някой ще си купи i5/i7 SB процесор, само за да го ползва с вграденото GPU?!?! o.O

  13. 13 Mollov // 23.02.2012 в 23:30

    Има такива машини, при които е важна само процесорната изчислителна мощ, а видеокартата се взима колкото за 2D… в тези случаи е полезно наличието на вградено видео. А и защо им е да гасят вграденото видео, като така или иначе го има в кристала т.е. всичките им чипове са с вградено видео така или иначе.

  14. 14 1st0r1k // 23.02.2012 в 23:37

    Според мен,на мястото на вграденото GPU може да се сложи още кеш(примерно)или нещо друго.

  15. 15 Ghost // 24.02.2012 в 09:00

    @1st0r1k

    То може.. , те могат да сложат всичко , но цената ? Помисли малко…

  16. 16 1st0r1k // 24.02.2012 в 10:06

    Ghost Съгласен съм с теб.Прост исках да кажа,че кристала е можело да се сложи друго на мястото на GPU и пак да си остане същата цена или почти същата. :)

  17. 17 Mollov // 24.02.2012 в 11:22

    Разработката на отделен чип, в който няма GPU (подобно на SNB-E) струва пари. Едва ли им се инвестира в нещо, което на тоя етап им е излишно… като искаш повече кеш и производителност – вземи си SNB-E. А и без тва конкуренцията не е кой знае колко сериозна, че да се напъват.

  18. 18 jj99 // 24.02.2012 в 15:33

    Intel очевидно налагат 2 PC платформи – една за масовия потребител и една хай-енд. И аз нямам нищо против да турят още 2 ядра на тоя чип вместо вградена графика за подобна цена, но това е положението… В крайна сметка правят това което им е изгодно на тях, а не на нас…

  19. 19 LMAO // 24.02.2012 в 16:21

    Е защо пък вграденото видео да е излишно ? Ако наистина подобрението в вграденото видео е 50%+ един i3 3225 ще е добро решение за кежуъл гейминг на по-ниска резолюция.Лично аз не съм милионер, който може да даде 500+ лева за видеокарта, а и мисля, че не е много разумно като гледам игрите в днешно време – 99% конзолни портове.

  20. 20 synd // 24.02.2012 в 19:38

    @LMAO Всичко добре, но не вярвам да имат някакви сериозни подобрения по GPU-тата. Сериозно, как intel са такива велики иноватори в CPU сферата, а в GPU-та са направо трагични. С толкова много милиарди, поне да наемат някой да им прави хубави видео карти

  21. 21 Nikola // 24.02.2012 в 20:28

    @synd
    Явно това не им е изгодно да наемат такива хора които знаят как да правят видео карти, защото ще им излезе по-скъпо…
    Лично аз ако бях на тяхно място бих наел хора които да ми правят видео картите на същата площ където е отредена за “видеото” и да е по-добро, за да купуват повече хора, примерно ниският клас.

  22. 22 yuu // 25.02.2012 в 01:34

    22нм и 32нм са антики, истината е в Broadwell 14нм (2014)

    кое е по-добре, 32нм 4 ядрен на 216мм2, 22нм на 160мм2 (чието 30% от площта е безполезна графика) или перфектен 8 ядрен с площ 100мм2. или даже 200мм2 16 ядрен за сокет 2011 без графики.

  23. 23 intel // 25.02.2012 в 02:59

    Да и един бобър увива разни работи в станиол…
    То аЙви още не е излязъл, ти вече за другите мислиш.
    AMD ако не си размърдат кочината, може и бая време да не видим нови ядра/архитектури.

  24. 24 yuu // 25.02.2012 в 13:57

    нямат друг избор, когато преминат на 14нм в 50мм2 ще бъде 4core, в 70мм2 – 6c, в 90мм2 – 8c, варантите са да увеличат броят на ядрата за постигане характерните 200-300мм2 или да пускат процесори по 50мм2, което е смешно миниатюрен кристал.

  25. 25 1st0r1k // 25.02.2012 в 20:02

    Според мен,да вградиш на i7 GPU е като да вградиш някoe eдноядрено мобилно CPU в HD7970 смисълът е един и същ :D
    Но както каза Mollov – няма смисъл да се напъват и да харчат пари.

  26. 26 noncho // 25.02.2012 в 23:50

    Не виждам защо ревете срещу графиката в процесорите, тя не заема нито много площ, нито много енергия. На мен на i5-2500К ми е удобна вградената карта и карам с нея засега, става дори за разцъкване на някоя игра от време на време. Не всички искаме бучащи и лакоми геймърски карти ;)

  27. 27 LMAO // 26.02.2012 в 01:42

    @noncho – прав си, а и в България малко хора могат да си ги позволят !
    @1st0r1k – Защо пък да няма смисъл ? Да не си мислиш, че всеки притежаващ и7 процесор е луд геймър ? Както казах в горния ми коментар един и3 3225 може да е едно доста добро решение за кежуъл гейминг, но само ако прогнозите за голямо покачване на производителността на вграденото видео се окажат верни.Процесора е супер икономичен и ако е 20-30% по-бърз от предишното поколение i3-ки ще е просто чудесно.AMD е по-добре да се вземат в ръце, защото с премиерата на Ivy ”високопроизводителните”им лакоми горещи кочини не знам до къде ще ги докарат

  28. 28 intel // 26.02.2012 в 20:27

    Мен ме дразни друго – имах големи очаквания за QuickSync като технология(няма значение че предлага ограничени параметри). Но от Intel явно не им пука толкова много за отделните futures. Важно им е, че сега си правят преразпределяне на пазара (естествено голямата вина знаем на кой е), но все се надявам, че с течение на времето ще поправят повечето бъгове по драйверите и софтуера свързан с графичното ядро, за да може наистина GPU-то да оправдае мястото си в кристала :)

  29. 29 synd // 26.02.2012 в 23:55

    @noncho аз не виждам много голям смисъл в това да си купиш I5-2500k, а да караш с вграденото видео. За тези пари, които си дал, дори един i3+ някакво видео до 200лв, ще са по-добра комбинация :D

  30. 30 спиридон // 27.02.2012 в 08:49

    Имайте пред вид, че като са правени тези процесори е мислено преди всичко за мобилното им приложение, където гейминга не е такъв приоритет въобще. Когато мобилният пазар изпреварва значително вече настолния – какво очаквате?