CES2013: Seagate развиват хибридните HDD-та

CES2013: Seagate развиват хибридните HDD-та

В раздел: Новини от на 9.01.2013, 5,260 показвания

По време на CES2013 компанията Seagate демонстрират хибридни твърди дискове, които скоро ще влезнат в производство и ще предлагат капацитети до 4 TB. Според Seagate тези устройства ще предлагат “капацитет като на HDD, но с производителност на SSD”, който тип устройства все повече стават известни на широката публика като SSHD.

Третото поколение хибридни решения на Seagate ще направят 2.5″ 7200RPM HDD напълно излишни и компанията възнамерява да изобщо да спре да ги произвежда. Според Seagate хибридните SSHD от трето поколение със скорост на въртене на дисковият пакет 5400RPM и NAND Flash памет предлагат производителност доста по-висока от това, което получаваме от 7200RPM модели. За момента 2.5″ хибридни решения на компанията ще са комбинация от 8 GB SSD с до 1 TB HDD. Специалният фърмуер на устройството следи данните, които са най-често достъпвани и ги държи на Flash паметта, в резултат на което хибридното устройство предлага производителност (до голяма степен) на нивото на едно средностатистическо SSD.

Според Seagate в близките месеци подобен тип хибридни дискове ще са между 10$ и 20$ по-скъпи от аналогични HDD-та, като в случая допълнителния ценови “бонус” ще бъде напълно оправдан предвид доста по-високата производителност, която хибридният диск ще предлага.






Етикети: , ,


15 коментара

  1. 1 JZ // 09.01.2013 в 14:23

    Много добре :) Добра алтернатива за сторидж!

  2. 2 Fernando Gangone // 09.01.2013 в 14:58

    “Много добре :) Добра алтернатива за сторидж!”
    Да, с 8ГБ кеш буфер.

  3. 3 BGRS // 09.01.2013 в 15:02

    По-скоро диск за всичко.Май вече понятията се размиват.

  4. 4 Сашо // 09.01.2013 в 18:42

    мда, ако го прави firmware-a става, да не се налагат специални програми. Но е хубаво и да може да се изключва, ако flash-a даде фира

  5. 5 mollov // 09.01.2013 в 19:58

    Ако флаша духне ще ти сменят диска и толкоз… но предполагам ще има няква игра в тая насока, щото тоя флаш ще е доста натоварен, за разлика от чиповете в SSD-тата.

  6. 6 Стоян Славчев // 10.01.2013 в 12:04

    А колко по-логично щеше да бъде да не комбинират някакъв тъп флаш чип с HDD, а просто да сложат една RAM в самия диск, като се развърти диска ще си прочете каквото му трябва на потребителя. Да, губи се идеята на супер бързото зареждане в началото на OS, но в тези решения така или иначе 99% ако не се ползва специфичен софтуер надали при иключване на машината HDD-то ще зареди системните файлове за бързо последващо зареждане на машината

  7. 7 Тодор Богданов (mollov) // 10.01.2013 в 12:15

    RAM-а е енергийно-зависим и един краш на системата може да доведе до загуба на данни… неприложимо е :) Докато прехвърлянето на голяма част от системните файлове върху флаш-а ще доведе до SSD производителност при работа под Windows, а филмите и музиката ще имаш къде да ги държиш на стотиците гигабайти HDD.

  8. 8 Гого // 10.01.2013 в 12:38

    Ми то буферите на дисковете, са си фактически RAM чипове май все още се ползува ДДР2…

  9. 9 Тодор Богданов (mollov) // 10.01.2013 в 13:10

    Да, но са по 8-16-32 MB и се използват по друг начин…

  10. 10 simovski // 10.01.2013 в 14:04

    Това е превратна точка на пазара и от тук нататък HDD ще губят бързо пазарен дял.

  11. 11 Гого // 10.01.2013 в 14:44

    Всъщност от доста време буферите на големите дискове са с по 64МБ обем и вероятно още тази година ще има и такива с по 128МБ. За другият начин на използуване…Да така е…Но пък с последнта констатация на колегата, че HDD щели бързо да губят пазарен дял…Не съм съгласен, при това категорично.

  12. 12 Тодор Богданов (mollov) // 10.01.2013 в 15:03

    И по 64 MB да са, и по 128MB да са… все тая… ползата е по-скоро маркетингова, от колкото реална под формата на повишена производителност…

  13. 13 Гого // 10.01.2013 в 15:38

    Хм,…! Как предлагаш тогава да се пакетират данните…и да се подават по-равномерно, имайки предвид различната скорост на четене за различните типове по вид и обем файлове и в зависимост от местонахождението им, на вътрештите или по-външните области на запис?

  14. 14 Тодор Богданов (mollov) // 10.01.2013 в 16:31

    Мисълта ми е, че начина на използване на този буфер предоставя малка ефективност на това дали си с 32 MB или 64 MB буфер… виж когато е 8 GB и е Flash и се използва за СЪХРАНЕНИЕ на данни… тогава идва и нужната разлика между тия “буфери” :)
    Другото е “мижи да те лажем”… :) Всичко е ограничено до самата HDD технология като цяло.

  15. 15 m // 14.01.2013 в 00:30

    ако наистина се ползва нормална ддр памет за кеш на хард дисковете, явно няма смисъл от повече от 128МБ. Слагането на повече памет не би оскъпило продукта, при положение че слагат 2, 4 и на горе ГБ на обикновена ддр-ка.