Най-накрая резултати от AMD FX-9590

Най-накрая резултати от AMD FX-9590

В раздел: Новини от на 8.07.2013, 6,232 показвания

Анонсираният наскоро най-бърз FX процесор на AMD досега не бе показвал на какво е способен, но ето, че и това се случи. Поне един щастливец е успял да се домогне до прословутия флагмански чип FX-9590 и да покаже на какво е способен този чип със своите 5 GHz честота при максимално турбо.

Това е един от постигнатите резултати, който е съвсем нормален за съответната честота и се постига също и при овърклок на процесор FX-8350 до същата честота. Не, че е логично да се очаква и нещо друго. Напрежението на процесора под товар е варирало между 1.51V до 1.55V, което от своя страна обяснява доста високо заявеният TDP от 220W. Авторът на резултатите не е опитвал да овърклоква процесора до каква по-висока честота ще е възможно FX-9590 да достигне.

Така или иначе, на актуалната си цена от около 900 $US този чип предлага доста неблагоприятно съотношение цена/производителност и вероятно ще трябва да изчакаме още малко, за да разберем дали неговите овърклок възможности ще оправдаят поне донякъде споменатата висока цена.






Етикети:


24 коментара

  1. 1 synd // 08.07.2013 в 10:58

    Тук трябваше да се впечатлим ли? :D

  2. 2 b0n3v // 08.07.2013 в 11:02

    Не хейтвам AMD, но тук мисля, че яко се изложиха, дори и с клок пак няма да се оправдае цената… Това малко като преди години Intel с техните високи честоти и ниска производителност…
    За мен това си е чиста стъпка назад за AMD.

  3. 3 KingDi // 08.07.2013 в 11:31

    Забравяте нещо много елементарно.
    Големите числа продават.
    Ако мислите, че повечето хора правят някаква съществена разлика м/у Интел и АМД, то грешите.

  4. 4 b0n3v // 08.07.2013 в 11:58

    synd, mollov е вкарал достатъчно ирония, надявам се разбираш, че и той не е много съгласен с това “творение” на AMD.
    KingDi, това не го оспорвам има хора, който искат винаги най-скъпото без да ги интересува цената, но за хората запознати с материята това е поредната издънка.

  5. 5 lqlqlq // 08.07.2013 в 14:06

    Интересно е да го има, но е безполезен. Вместо да си губят времето с това, да бяха изкарали нова архитектура с подобрена еднонишкова производителност.

  6. 6 Тодор Богданов (mollov) // 08.07.2013 в 14:54

    Te се опитват да го направят, има вече първите работещи семпли на APU със ядро Steamroller… само че при “големите ядра” са още далеч…

  7. 7 Гого // 08.07.2013 в 16:27

    @Тодор Богданов (mollov)
    ……
    Далеч, далеч…еее колко пък далеч? Освен това Steamroller в пълноценният си настолен вариянт ще може да се нарече истински 8-ядрен процесор. Еднонишковата производителност все по-малко почва да касае дори геймърите, какво да се каже пък за хората изкарващи си хляба с джуркането на тежък софт. Това да инвестират вместо в изцяло професионална машина 4-5 бона(или повече), а да имат адекватен като производителност вариант на базата на любителска платформа на половин цена…

  8. 8 Rael // 08.07.2013 в 18:07

    Струва ми се, че AMD просто опитват да пуснат нещо за медиите, докато имат наистина интересни новини.

  9. 9 JvruceR // 08.07.2013 в 21:59

    Почват да правят някакви мизерии, които не мога да разбера.
    Винаги съм бил фен на АМД, но сега за сефте ме принудиха да мина на Интел. Едно време бях сигурен, че ще получа добро съотношение цена-производителност, а сега е доста съмнително…

  10. 10 Гого // 08.07.2013 в 22:41

    Не е съмнително, освен ако не се хвърлиш на върха(като цена)на сладоледа. Както виждаме от съответния горчив пример.

  11. 11 JvruceR // 09.07.2013 в 10:57

    Това визирам и аз. Не харесвам, когато уж най-доброто изглежда посредствено, пък цената му е сериозна.

  12. 12 acdc // 09.07.2013 в 12:08

    @Гого
    Хората изкарващи си хляба с джуркане на тежък софт, използват хай-енд PC хардуер, а такъв от AMD нямат. За тази цел си има една платформа LGA2011. Сега в БГ как стоят нещата е съвсем различно, ама ние тук даже не може да се впишем и в статистическата грешка ;)

  13. 13 Гого // 09.07.2013 в 13:36

    Не съм съгласен, че не можем, защото ние сме самата статистическа грешка…Съвсем цялата ;) Ти ли не ме прочете добре, аз ли не се изразих ясно. Имах предвид хората, които все пак не могат да си позволят сървърна платформа, или пък нещо по-сериозно накачорено върху 2011. Като за гейминг не толкова, но все пок булдозера за многонишкова работа и сравнено като цена/производителност не е никак за изхвърляне, дори с най-старият “Замбези” вариант.

  14. 14 lkozarov // 09.07.2013 в 21:15

    Далече са АМД много с ниската си еднонишкова производително, ниският трансфер с паметта, високата консумация и по-слабите чипсети на дъната.

  15. 15 Гого // 09.07.2013 в 22:59

    Чипсетите към АМ3+ платформата верно поодъртяха :D Напоследък откакто се подобри поддръжката от разните софтуери, производителността малко така се покачи. Не толкова еднонишковата… Ама я ми изброй съвременни версии на който и да е пакет, които да драпат на една нишка и ще те похваля. Не е вече зле както при представянето на процесорите. Консумацията на ток няма как да се оправи толкова лесно. Поизостанаха и с тех процеса. Но това не е болка за умиране при нормална употреба. Да поживеем, да увидим последният АМ3+ процесор какво ще демонстрира. Имам сериозни надежди в тази посока.

  16. 16 Радо // 09.07.2013 в 23:40

    И моите наблюдения са, че ако наистина ти трябва производителен процесор за работа, еднонишковата производителност няма да те касае.
    И че ако някой има оплаквания, че софтуерът му не поддържа многонишкова работа, то най-вероятно няма нужда от нея. Core 2 duo излезе преди 7 години, каквото е могло и трябвало да се адаптира вече е адаптирано.

    Иначе мита, с който се заиграват в коментарите горе, че единственият и най-добрият начин да вършиш обемна работа е с един процесор за 1200 долара в един компютър е съвсем друга тема.
    Този, че само в България 5000 долара за компютър са много-също.

  17. 17 Кирил // 10.07.2013 в 02:43

    Купувам си за 200 лв един и5 или един fx 6350 и забравям за проблемите с производителността. Всички игри на макс, многонишково, какво повече ми трябва?

  18. 18 Гого // 10.07.2013 в 07:51

    Хм i5 за 200 кинта, ако не е работил, се намира само за избрани. Такива, които не плащат ДДС и купуват стотици или хиляди бройки.

  19. 19 lkozarov // 10.07.2013 в 08:34

    То не е въпросът само за двете крайности-1 и 8 нишки. Има много междинни положение и дори професионалната работа не опира до използване на системата през цялото време с едно приложение. С излизането на Интел 1150 много се увеличи разликата с АМД. В много от случаите дори един i5 ще по-добра алтернатива от топ АМД процесор. Консумацията не е болка за умиране сама по себе си, обаче оскъпява дъната и охладителите, което намалява разликата в цените като цяло.

  20. 20 Боби // 10.07.2013 в 12:49

    Наистина, разликата в консумацията е с пренебрежимо отражение във финансов аспект. Ако обаче е повече от 60-70 вата, вече включва и различен клас охлаждане.

  21. 21 Гого // 10.07.2013 в 22:20

    Боксовото охлаждане, какво не му е наред? То си е, тъй или иначе, вътре в цената. Не забравяйте, че става дума за хора работещи, а не играещи си с (екстремни) оверклоци.

  22. 22 lqlqlq // 10.07.2013 в 22:25

    Лошото е, че заводските шумят. За някои е дразнещо.

  23. 23 pako // 11.07.2013 в 18:00

    i5 трудно да се сравнява с 8000-ната серия булдозери … в еднонишковите приложения са долу горе равни – а в многонишковите не могат да се сравняват

  24. 24 Marin // 19.12.2013 в 12:14

    само геймъри ли ползват компютри бе?