8 TB HDD вече в продажба

8 TB HDD вече в продажба

В раздел: Новини от на 10.11.2014, 4,778 показвания

HGST (доскоро познати като Hitachi Global Storage Technology, а сега като част от компанията-майка Western Digital) са в процес на зареждане на IT пазарите с най-новият си и най-обемен твърд диск – UltraStar He8. Това е един от първите модели HDD в световен мащаб, който може да предложи 8 TB дисково пространство (в неформатиран вид).

hgst_ultrastar_he8

Най-обемното отроче на HGST в момента може да се намери в САЩ и в Япония, като цените са доста прилични – $899 за САЩ (Newegg) и $655 за Япония. Като технически характеристики UltraStar He8 8TB предлага 7200RPM скорост на въртене на дисковият пакет и 128MB буфер. Максималната скорост на трансфер е 205 MB/s, а интерфейса за връзка очаквано е SATA 6 Gbps.






Етикети: ,


29 коментара

  1. 1 joroooooo // 10.11.2014 в 16:48

    HDD няма току-така да се предаде на SSD :)

  2. 2 Мартин // 10.11.2014 в 17:13

    изглежда доста добре въпросният хард и тези 8TB : ))

  3. 3 Тодор Богданов (mollov) // 10.11.2014 в 19:02

    Тук “приятното” е форматираният капацитет… почти 1 TB се губи…

  4. 4 1st0r1k // 10.11.2014 в 19:11

    И то засега 1 TB се губи.Ами като изкарат 10 или 15TB след време,тогава какво ще става не ми се мисли.

  5. 5 Тихомир // 10.11.2014 в 19:14

    Е, нормално… колкото по-големи стават(не форматирани), толкова повече се губи. Все пак разликата между 1000 и 1024 байта, докато стигне Терата става голяма…

  6. 6 1_11 // 10.11.2014 в 22:01

    Увеличили са плътността с 50%, приятно.

  7. 7 mollov // 10.11.2014 в 22:37

    Преди време ако не се лъжа Hitachi правеха една компенсация на 80-тките… дисковете бяха 82.3 GB… и така да се каже успяваха да постигнат най-близо до 80-те GB, които са “обещани” на потребителя… само че вече подобна компенсация да се направи… чакай…

  8. 8 tsv_strogg // 10.11.2014 в 23:12

    Дали ще компенсират или не обема, няма значение, важното е, че се постигат по-големи обеми и плътност на запис върху същите физически размери на плочите, а точно това е радващото.
    Все пак имаме и прогрес, освен маркетинг!

  9. 9 Людмил // 11.11.2014 в 10:17

    Даже се забавиха малко с тия обеми. Преди години си спомням, когато се появиха първите 1-терабайтови дискове си казвах, че това никога няма дасе напълни, ама сега едвам стигат. Така ще стане и с тия. Като почнат да пускат масово 4k порно филми и бързо ще отеснеят тия 8ТБ. :D

  10. 10 mihabolil // 11.11.2014 в 20:54

    Те готвеха и 10ТБ хард, ама поради новата техника на запис скороста е по-ниска. За десктоп 8ТБ версията е по-добрия вариант до момента.

  11. 11 tato // 12.11.2014 в 12:27

    Ха дано по-скоро навлязат масово на пазара и да бутнат цените на 6-иците малко надолу.

  12. 12 ИНДИАНА j // 12.11.2014 в 13:43

    Тези ибрикчии трябва да бъдат задължени с закон щом говорят ,рекламрат и дуднат за 80 ТБ диск ако е и с байт по малко полезното му пространстео за потребител от 80 ТБ да плащат ЛУДИ глоби до завиване на свят .
    Същото за рам паметите в телефоните
    Същото съотнесено озобщо към всички технологии
    Егати простотията маркетингова ще ми рекламират Мерцедес на 6.5 л а то гори над 13 -16 литра чис бензин Аре у лево измАМНИЦИ 13..И НЕЩО ТЕРАБАЙТА ВИ Е ДИСКА КАКВИ 15 ОЛИГОФРЕНИ !!!!!

  13. 13 lqlqlq // 12.11.2014 в 16:43

    Защо в Япония са по-евтини?

  14. 14 Septemvri // 13.11.2014 в 10:46

    @ИНДИАНА j,
    Че има тъпи съдии – има, пълно е, но не знам колко трябва да е прост, за да отсъди, че системата SI е нелогична и непопулярна и за някакви там комуникации представките кило, мега, гига и прочее няма да са равни на 1000x, 1000000x, 1000000000x и така нататъка, ами ще са някакви криви числа като 1024x, 1048576x, 1073741824x и прочее, ползващи се само заради сантименталната си стойност и носейки само дезинформация и объркване.

    И само да те светна, за “Т”-то в TB няма дефиниция, единственото място, където се споменават степени на 1024 е в едно морално остаряло JEDEC стандартче което дефинира само K, M и G.

  15. 15 индиана J // 13.11.2014 в 14:41

    Виж ся азе съм запознат в технически аспект ,а и не искам да се образовам в ИТ
    Друг ми е сегмента на работа!!!
    Искам като ида в магазина и като взема 1 кило салам да е 1000 гр самал и да платя това !!!
    Кога взема 8 терабайта диск и Явно и Нагло ме лъжат от опаковката,през спецификациите и тн
    И кога го форматирам и ми излезне 6,7 ТБ некой требе да плати Л-( т.е да бъде разстрелян
    (според моето скромно мнение)
    В телефоня е още по зле
    Имаме 4 гб телефон на картинка ,на думи и обещания ,но имаме не повече от 1,8 полезно дисково …пространство
    Ами има си цял учебник писан от колегите правистите къде се нарича НПК с текстове
    ИЗМАМА
    ЗАБЛУДА
    Неправомерно ОБЛАГОДЕТЕЛСТВУВАНЕ

  16. 16 Septemvri // 13.11.2014 в 16:10

    @Индианеца жоунс,
    слабо ме интересува какъв ти е сегментът, само се надявам да не “право”, щот лошо. Иначе проблемът е в твоята глава. Купуваш си 1 кило салам, на салама пише “1 кило Салам, стандарт Люлин Планина”. Слагащ го в хладилника и той, проектиран като за прависти, ти казва 0,977 киЛОЛграма по Jedec. Ми купи си хладилник, който мери по SI и не се занимавай с глупости. Саламът е 1 кило- грам. Дискът е 8 тера- байта и хич не ми е понятно защо операционната ти система държи да го дели на 1024^N и ти за чии държиш да ти го делят на 1024^N.

  17. 17 Радо // 13.11.2014 в 17:54

    Тоя индиана яко троли ама съм съгласен с него в голяма степен. Нима производителите си мислят, че тоя хард никога няма да се форматира, ами ще се пишат сурови нули и единички по него? Нима нещо им пречи, поне под чертата да пишат колко ще ти излезе на 2-3 от най-популярните файлови системи?
    Защото ти, Septemvri, не че не си прав, но системата, за която твърдиш, че е неподходяща и произволна се ползва от най-разпространените операционни системи за изчисляване на обема на файловете и е навлязла толкова дълбоко, че вече не се знае кое е истинското и кое измисленото.
    И щом вече сме на етап да се разминават с по цял терабайт щат не щат ще трябва да седнат и да измислят нещо като стандартизация.

  18. 18 Гого // 13.11.2014 в 18:30

    Измислили са ви нови стандартизации, специално за оправдание на шмекериите с цифрите се нарича IEC. Вместо(или по скоро успоредно с) гигабайти, вече има гиБибайти. На терабайтите съответната единица в другата система е теБибайти. Съвсем естествоно и на “битите” също има такива представки, в успоредната система IEC

  19. 19 wiivn // 13.11.2014 в 21:08

    А аз с нетърпение очаквам новини за спад на цените и вдигане на размерите на SSD-тата, ама уви. От поне 2 години почти не са мръднали…

  20. 20 Septemvri // 13.11.2014 в 21:25

    @Радо, оувърхедът от файловите системи е пренебрежимо малък в сравнение с експоненциално растящия такъв от разликата между префиксите в IEC, които малко хора ползват така или иначе, и тези в SI. Освен това за различни типове файлове има по-подходящи и по-неподходящи файлови системи и нещата още повече се улесняват.

    Отделно, не мисля, че е навлязла надълбоко, ама хич. Въпрос на фронтенд е.

  21. 21 Гого // 13.11.2014 в 22:44

    Е да, ама търговските числа, все повече не съответстват на форматираният обем с покачването на пространството в устройствата, именно защото се ползуват различните системи мерки. Ми накарайте микромеките да научат джама да смята по новому…Ще трябва наистина от нулата да го пренапишат :D Ще трябва да почнат още от програмните езици. Белята е, че това се отнася за всички налични ОС-ми, не само за бозата. Как ли тия писачи на кодове толкова десетилетия изостават от маркетолозите хъх :D

  22. 22 Индиана J // 14.11.2014 в 09:38

    Имам основание да предполагам, че някои безхаберници тук твърдят ,че не хардуерната индустрия заблуждава потребителите чрез файловите системи ами потребителите сами се били заблудили щотио те си пишат файловте системи.:-(
    Както и аз много път съм обяснявал -сектора на услугите
    където е и ТОЯ ДЪРВЕНЯК от гара Септември
    услуги услуги и пак услуги –
    т.е. 60-90% въздух под налягане.
    Ако тръгна да ти диря кусури по неграмотните ти изказвания за спецификации в файловите системи които надлежно трябва да са изтипосани от Производителя на харда с до байт система по система то главата ще ти се замае…
    Ама нали съм велкудушен Септемврийче ;-)

  23. 23 Индиана J // 14.11.2014 в 09:47

    Когато закупиш 1 кг салам липса на килийно образование от Гара Септември няма никакво значение с какъв нож ще го режеш с тънък с дебел или с вълнообразен!!!
    Все си е накрая 1кг САЛАМ !!!
    Кога закушиш хард 8 ТБ и съответно излезе:

    Суров =8 тб
    FAT =6,8 тб
    NTFS =6 тб
    Razor=7 тб
    ………………

    Имаш съответно измама от категорията на абсолютните!!!
    То може да бъде маркетирано като ОСЕМ ТБ единстрвено и само само за Олигофрени като теб!!!
    Произнасям се професионалната (което както знаеш означава че не подлежи на никакво ОБЖАЛВАНЕ !!!! ;-)

  24. 24 Septemvri // 14.11.2014 в 10:51

    @Жонс, не знам какво е суров, явно трябва да е нещо със саламите, от твоя сегмент. FAT не се ползва от 30 години. Razor ще да е нещо за рязане на салами пак. Дотук глупости на килограм или трябва да кажа на 1024 грама, да не излезе че те лъжа, мамя и да получа призовка :D

    После – това “тб” не знам какво е. И ти не знаеш, но утре ще ходиш да ги съдиш :) Сигурно си искал да напишеш TiB, нищо че не знаеш какво е това, колкото и подсказки да получи. Най-важното е – на диска пише 8 TB, което не е нито 8 тб, нито 8 TiB. Имаш 8000000000000 байта, които можеш да запълниш както ти душа пожелае, а как ще ги пълниш, с какво съдържание ще ги пълниш, каква система за категоризация на информацията ще ползваш, каква операционна система ще си сложиш да ти ги дели на 1024^N или Pi ^ e – твой личен проблем и моля те не ни занимавай с него.

  25. 25 Индиана J // 14.11.2014 в 18:41

    Така е Надцених те, ти май и килийно нямаш!Игнорантността която демонстрираш за да се правиш умишлено на вроден Глупак е много по лоша отколкото да си истински оригинален Глупак.
    Именно заради такива като теб масово има увредени,нарушени и потъпкани права на потребители и гражданите у нас
    На всички потребители и обществото в частност корпопациите и едрият бизнес просто им разказват играта което теб с 8000000000000 байта те боли…..
    Хората плащат трудно изкараните си пари за маркетингови трикове,за тръби по които не тече парно,за заеми които никога не са вземали,за услуги никога не получени и за Гигабайтови хардове и телефони които никога не са съществували налични по обем полезно пространство както се рекламират некоректно и се твърди според корпоративният маркетинг в реклами и брошури.
    И не е лощо малко допълнителна обработка в черепната си кухина да прилагаш кога пишеш абсолютни глупости щото аз нищо не деля имам си IT отдел
    Производител произвежда хардуер е Длъжен да укаже ВИНАГИ коректният капацитет за всяка файлова с-ма и Надлежно без да заблуждава ;-)

  26. 26 alabala // 14.11.2014 в 20:32

    *Индиана J

    “Razor=7 тб”, понеже количеството прост народ набъбваме количествено искам да те помоля да обясниш каква е тази файлова система.

    Аз се сещам за Hans Reiser и неговата ReiserFS, ама както и да го чета не ще да е ‘Razor’.

  27. 27 amd_fan // 15.11.2014 в 01:05

    Важното е, че сами за себе си знаете много добре какво купувате и си правите сметката дали си заслужава или не. В крайна сметка не е задължително. А хората, които не знаят, си е за тяхна сметка (като са глупендери не се интересуват). Така че не мрънкайте толкова много :)

  28. 28 Радо // 15.11.2014 в 16:03

    “А хората, които не знаят, си е за тяхна сметка (като са глупендери не се интересуват)”

    Девизът на мошениците. Следващият път като те измамят си припомни тая фраза, дано те утеши. Или ти купуваш само и единствено pc хардуер? Или преди да напазаруваш продукти от магазина сядаш и половин ден проучваш? Не, не, най-вероятно е третото – ти коментираш под статия в интернет, следователно знаеш абсолютно всичко по абсолютно всички теми.

  29. 29 Гого // 29.11.2014 в 15:32

    При всички случаи, потребителите вече получават стотици пъти по-голям обем дисково пространство, от това което са вземали за парите си преди 10 години, в полузабравената вече 2004г.