Intel (може би) отново с проблеми с чипсета за HEDT

Intel (може би) отново с проблеми с чипсета за HEDT

В раздел: Новини от на 12.12.2014, 4,527 показвания

Ако чипсет проблемите на Intel при схемния набор от висок клас X79 вече да са вероятно забравени, всичко това може да се върне с пълна сила, отново. Колегите от Heise.de може би са по следата на нов чипсет-свързан проблем за Intel, който за кой ли път вече има нещо общо с поддръжката на SATA. Донякъде успокояващ е факта, че проблема може да е доста рядко “приложим”.

 intel_x99_diag

Става дума за това, че при Х99 е налице поддръжка на 10 броя SATA 6 GBps, които дават възможност за направата на доста приятни комбинации на дискови масиви в RAID, а и не само. Ситуацията се изразява в това, че може би има проблем със съвместната работа на всички 10 порта по едно и също време, или по-точно казано – работата на първите шест и останалите четири порта. Самите портове се управляват от специфичен за X99 драйвер, част от технологията RSTe (Rapid Storage Technology). Същият този драйвер в своята версия 4.1.0.1046 e бил свален от сайта на Intel и вече не е достъпен за сваляне. В този ред на мисли Intel са накарали всичките си партньори производители на дънни платки да махнат драйвера от техните страници. ASUS са споделили пред колегите от Heise.de, че драйверът е премахнат заради проблеми с ATA TRIM Command при свързване на SSD-та в RAID0.

При инсталиране на споменатият драйвер само шест порта са видими под Windows (независимо дали има закачени SSD/SSHD/HDD на тях), като съставянето например на RAID масив е възможен само върху тези шест порта. Останалите четири порта са достъпни, но само е налице свързано SATA устройство, като тези устройства са видими и достъпни под различен контролер. Съвсем логично тяхното комбиниране с “първите шест” е невъзможно.

Все още не е напълно ясно дали проблемът е софтуерен или хардуерен, и дали ще може да бъде преодолян само с нова версия на драйвера. Към момента от Intel все още не са направили официално изявление по евентуалният SATA-свързан проблем.






Етикети: , ,


37 коментара

  1. 1 Сашо // 12.12.2014 в 16:04

    Ако няма промяна с миналото, райда им така или иначе е софтуерен и да се свържат всички устройства може да е проблем само под виндолс. Въпросът е дали bios-a (или как трябва да наричам uefi фърмуера сега?) може да бутва от масив с дискове извън основните 6. Но бутването така или иначе често се прави отделно от големия райд.

  2. 2 Омбре // 12.12.2014 в 20:41

    Хаха, с кеф да си закупи човек интел, и да дава повече пари, за измисленото им качество, това е 5-тия, им проблемен чипсет…

  3. 3 gungod // 12.12.2014 в 22:41

    Очаквам Гого да разбули проблема в детайли :D

  4. 4 Гого // 13.12.2014 в 10:45

    Да, в момента смятам колко са хората, които биха си накачили повече от 6 диска вътре в кошника си, а не в отделен масив, които да поставят в RAID конфигурация.

  5. 5 mihabolil // 13.12.2014 в 12:17

    Като никога Гого има право.

  6. 6 Росен // 14.12.2014 в 07:11

    След като ги има би трябвало да работят.
    Аз на моето дъно съм слагал до 6 диска. Защо примерно трябва да купя отделен контролер когато платката си има вграден?

  7. 7 Гого // 14.12.2014 в 11:43

    Не че не може да вържеш повече от 6 диска на дъното и да си работят като самостоятелни устройства, или бройката над 6 да работят като такива(макар че ми е интересно каква ти е кутията, че да побераш примерно 10 диска :D) Въпросът е, че не можеш да свържеш повече от 6 диска в RAID конфигурация

  8. 8 Росен // 14.12.2014 в 13:58

    Сериозно?! На дъно с отделен райд контролер дали не мога ?
    Има си вграден AMD контролер за SATA и Marwell за райд.

  9. 9 Гого // 14.12.2014 в 15:14

    На дъно с отделен контролер, може да направиш 2 масива. Единият масив ще работи на чипсет поддържаният RAID, другия ще е с външния контролер. Обаче на мен ми се чини, че пак се опитваш да ми дадеш наклон на към АМД фенстване :D И все пак не разбрах, дали не ползуваш гардероба си за PC case.

  10. 10 Росен // 14.12.2014 в 15:47

    Какво фенстване. Заглавието показва колко некадърни са Интел. Аз нищо не съм казал по темата. Нямам какво да допълня.

  11. 11 Гого // 14.12.2014 в 16:36

    Може би си по-кадърен от тях. Кажи им как да направят така, че да си бръкнат от доходите на сървърния пазар, като предоставят възможност на домашен компютър да направиш сървър с RAID конфигурация от повече от 6 диска.

  12. 12 Омбре // 15.12.2014 в 10:10

    Гошку..
    Да си се замислял, че след като дерат хората с цените си, се очаква от тях да са напълно безупречни, не да ми излизат с проблемите си, щото AMD разполагат с по-малко доходи даже от nVIDIA, и пак криво-ляво се оправят, а интелци винаги някое бъгче да имат, някое проблемче, специално чипсетите дето ги сменят, както и сокетите, когато минат няколко месеца повече, винаги са им бъгави, и проблемни, по-добре тогава като AMD да вземат, и да им правят чипсетите и на тях, след като те нямат тази възможност…

  13. 13 nv // 15.12.2014 в 10:18

    Омбре, щом се чувстваш дран, никой не те бута насила да купуваш Интел.
    Стой си на AMD или на старата машина.
    Като цяло чипсетите на Интел са много добри и актуални, развиват се всяка година.
    Проблема за който се пише се отнася до X79 и X99, които въобще не се купуват от масовия потребител.

  14. 14 Гого // 15.12.2014 в 11:30

    Някой да е забелязал, че в нито един мой коментар тук не съм писал, че коментираната тема е за проблем. Според мен това не е бъг, а нарочно скопяване, също както е “счупен” контролера на паметта на трите “любителски” процесора за LGA 2011-3, за да не поддържат обем памет, колкото имат възможност сървърните им родственици.

  15. 15 mollov // 15.12.2014 в 11:36

    Това “скопяване”, както ти го наричаш, реално далеч не изглежда така предвид обявената официално поддръжка на 10 устройства + RAID и прочие (виж снимката по-горе)… ако искаха да го скопят, щяха да го анонсират като 6 + 4, или нещо такова. Сега да го правят това нещо ще е лишено от всякаква логика, защото това не е някаква бюджетна платформа, където хората не им дреме особено.

  16. 16 Гого // 15.12.2014 в 12:07

    Пазарна “логика”. Защо да даваш на някой нещо, от което така или иначе не би се възползувал. Същевременно, защо да не поизлъжеш в характеристиките, за да изглежда че купувача е набарал мекото.

  17. 17 mollov // 15.12.2014 в 12:17

    Подобна логика важи за някои производители, но не и за Intel… би трябвало да си го разбрал вече.

  18. 18 Гого // 15.12.2014 в 13:17

    Да, би трябвало. Досега проблеми не съм имал с Интел :) А това от горния ковентар, че хората не им дремело защото са взели бюджетна машина. Ами точно на тях им дреме, защото такива машини се купуват от хората с малко пари, които пестят трудни добити средства месеци, или дори години, за да си купят нещо съвременно, да заменят стария 10 годишен кошник. А милионерите, бълха ги ухапала че машина от 10К лева, която са си взели за да се развличат, не поддържа RAID от повече от 6 диска. Кой от тях би направил въобще такава дискова конфигурация, камо ли да я надхвърли?

  19. 19 Marto // 16.12.2014 в 01:05

    Интел са некадърни… дааа! 90% от хората не знаят какво е РАИД, 8% от тея 10 няма да го ползват, остават 2% “прекарани” потребители. Ако бяха толкова некадърни Интел, нямаше да имат 10:1 съотношение продадени процесори спрямо АМД. Аз лично колкото и бюджетни да са АМД винаги бих си взел Интел.

  20. 20 Росен // 16.12.2014 в 06:01

    Ама вземай си бе щом смяташ че ще си по-готин.
    Но акцента е върху това че от АМД си вършат работата.

  21. 21 Омбре // 16.12.2014 в 11:39

    Да то е като смешката с хубавите марки бре, Power Color е по добра марка от ASUS,Gigabyte, FSP е по добра марка от Seasonic, Enermax..
    То така и с интел, вие си мислите че са по добре, ама защо тогава има тази тема, и молов човека е казал, че това е доста вероятно да е бъг/проблем, защо като са по добрия избор махате капачки, можеш ли да обясниш ?

  22. 22 Marto // 16.12.2014 в 22:56

    Днес ми докараха i7 4790K. Какъв еквивалент на АМД трябваше да си взема, за да догоня производителността? Понеже е бюджетно яж чушки вместо месо. Ако аз съм глупакът – няма проблем, поне не съм сам. А често в болшинството истина се ражда. Всеки да си взима каквото иска. Пожелавам на АМД през 2017 да изкарат 16 ядрени процесори, които да догонят i5 серията от 2014.

  23. 23 Омбре // 17.12.2014 в 03:38

    Можеш ли да обясниш за какво ти е тази “уникална” “мощ” ?
    Да не мислиш, че процесорите на AMD не правят същите работи ?
    Нали пускат игри, Blue ray, браузване, къде мислиш че си по напред, ял чушки той, да ядеш ги и са люти, купи си и Extreme Core I7, с надеждата да намериш някаква разлика освен дупката в джоба ти..

  24. 24 Гого // 17.12.2014 в 09:23

    Може да е барнал нещо под напрежение в кутията и да го е разтресло уникално. :D

  25. 25 Marto // 17.12.2014 в 16:13

    Няма да ти обяснявам защо съм избрал 4790к. Би трябвало да знаеш. Иначе аз и с FX6300 мога да правя всичко, просто няма да е толкова добре. Чушките ги ям всякакви и не ми прави впечатление. А дупката в джоба ми не я мисли, нали твоите са здрави? Само да знаеш да не бъркаш в моите, за да не намериш това, което АМД получават от Интел всяка година.

    Гого, пипнах перката на видеокартата един път и ми се тралала майката на нокътя. Беше уникално, да…

  26. 26 Гого // 17.12.2014 в 17:24

    Е аз това имам предвид. Един от пороците на капитализма е фенстването. С наличната му хиперболизация,на иначе дребни предимства(понякога дори и на несъществуващи такива, освен в теснорамието на нечий болен мозък).

  27. 27 Омбре // 17.12.2014 в 18:32

    Е за щастие има хора като колегата над мен дето все още влагат някаква мисъл, преди да закупят нещо, не да вярват на феновете, че интел били злата сила на света…
    прав си няма нужда да обясняваш, то е ясно, че са ти промили мозъка, иначе защо да го правиш…
    Най ми е интересно, къде намери разликата, би ли ми казал, щото аз я намирам само в бенчмарка..
    Иначе колегата добре е описал нещата над мен, но няма лошо давайте си парите вярвайте си (то това ми напомня за изкуфелите дъртаци дето винаги са минати от телефонните измамници, както и тия дето ходят на църква и дават пари на иначе дебел попадия, попове изобщо “божи” хора еми при интел нещата са същите)…

    Това с джоба беше доста неуместно, ама и показва от кой край на България си…
    Да си наясно случайно, как се стигна до тук интел да са напред, с измами, и с подкупи, съдът ги беше осъдил, защото са мизерници, за това недей много да знаеш моето момченце, щото не си наясно с фактите, и също така продължавай да спонсорираш монополисти, и богаташите, докато последната надежда на хората AMD не фалират тогава ще плачеш за тях….

  28. 28 Marto za posledno v tazi tema // 17.12.2014 в 23:27

    4790К е по-добър от всеки АМД процесор в момента(разликата не е фрапантна спрямо 9590) във всеки аспект. По-икономичен е в дългосрочен план. Няма нужда да си купувам CPU Cooler, който ще вдигне така или иначе цената, ако си взема АМД и вероятно има още, но не ми се занимава. ГРАМ не ми дреме нито за Интел, нито за АМД. Не са ми пращали картички за рождените дни, не са ми давали пари и т.н. Фенщината е в друг сайт, който започва със С и завършва на “портал”, там да не попадаш! Не ми пука и какви прийоми са ползвали Интел, за да стигнат дотук, макар и да са МНОГО МАЛКО хората/корпорациите/организациите, който стигат до върха с чисти ръце. Ако АМД фалират Интел ще сложат +200% цена на всичко и ще стане лошо, знам. Ако си на мое място и парите ДО 700 лева не са фактор и искаш най-доброто за тези пари, без значение от price-to-performance, кое ще избереш? Колкото до шегата… ако така определяш кой от къде е ;/ Кофти за теб! Истината е, че съм от София. Може би провинциалистите имат по-лошо чувство за хумор, а може и ти да имаш липса на такова, знам ли… Имай последната дума, ако ще се почувстваш по-добре, аз няма да коментирам повече в тази тема.

  29. 29 Росен // 18.12.2014 в 06:57

    Недей защото се излагаш като последния глупак. А и това че живееш в София не означава че си от София. Ти си избягал от село но селото не е избягало от теб.

  30. 30 cronos // 18.12.2014 в 11:58

    Ха-ха, чу се нещо за някакъв проблем при Интел, без да е ясно доколко е проблем и веднага някакви AMD-фенчета използват случая да поизбият малко комплекси :D
    ————–
    Впрочем единственото, което ме спира да се метна на Haswell-E e цената, а въпросния “бъг” изобщо не би ме притеснил.За съжаление по всичко изглежда, че на AMD ще им трябва твърде много време, докато изкарат нещо, което поне малко да се доближава до грубата мощ на 6/8 ядрените Интели.То затова и цените им са такива……

  31. 31 Росен // 18.12.2014 в 15:12

    Дали е някакъв? Защото този проблем го имаше още при Nehalem …

  32. 32 Омбре // 19.12.2014 в 03:54

    AMD FX 8350 vs Intel 3570K vs 3770K vs 3820 – Gaming and XSplit Streaming Benchmarks

    Марто, скивай клипа мой човек после ми обяснявай, колко ти е уникален процесора, молов човека седи и сигурно пада от стола като ви види мацаниците…..

  33. 33 Росен // 19.12.2014 в 07:23

    Този клип и аз много съм го показвал. Този човек е интел фанатик но това което показва като резултати го изумява…

  34. 34 cronos // 19.12.2014 в 14:49

    Наистина е изумително как процесорите показват сходна производителност в приложения, които не са кой знае колко процесорно зависими.Но тъй като тук, ако не се лъжа ставаше дума за Х99, та ще ми е любопитно да видя кой процесор на АМД може да доближи Haswell-E в неща като рендеринг, да речем, защото това е, което ме интересува и за което (евентуално) би ми потрябвал наистина бърз процесор, а не за някакви си там игри.Пък проблема…ами направо не знам как ще преживея това, че няма да мога да подкарам повече от 6 диска в RAID, то е ужас някакъв…..А и тия от Интел в никакъв случай няма да се сетят да си забършат насраното…..

  35. 35 Kolev // 20.12.2014 в 16:22

    Приликата между Омбре и белия шизофреник е случайна, или..?

  36. 36 Гого // 20.12.2014 в 17:15

    Не приятелю, по-вероятно е, да си се огледал в огледалото. Имаш ли нещо по темата да напишеш?

  37. 37 Marto // 21.12.2014 в 01:11

    Темата се изкълчи. Нека я прекратим, че започвам да се чувствам виновен…!