Изтече информация за ядрото AMD Zen

Изтече информация за ядрото AMD Zen

В раздел: Новини от на 28.04.2015, 4,014 показвания

Макар да не става дума за много подробна информация, дори една диаграма може да “каже” много неща. В интернет пространството (и по-специално при колегите от Planet3DNow.de) се е появила графика със сравнение между актуалната архитектура Excavator (използвана в A-Series APU Kaveri) и дългоочакваният й наследник Zen.

amd_zen_core_architecture

Както добре се вижда, AMD са се отказали от “модулната архитектура” и отново преминават към “класическо процесорно ядро” (най-общо казано), което към момента използват и Intel. Наред с това от AMD ще използват 256-bit FMAC и ще могат да обслужват 512-bit AVX, което е нещо много положително за бъдещите процесори на компанията. Най-малкото AMD няма да биват упреквани, че предлагат по-малко процесорни ядра от реалното (при сравнение с чиповете на Intel).

Подобна архитектура на 8-ядрен процесор (с вероятно наличие на технология подобна на Hyper-Threading) може да създаде доста приличен десктоп процесор, предлагащ производителност, която може да не е напълно на нивото на Intel Skylake, но все пак ще е нещо доста по-добро от Excavator-базираните APU-та и тяхната процесорна част.






Етикети:


42 коментара

  1. 1 Last V8 // 28.04.2015 в 12:16

    Браво! Това е сериозна крачка напред. По-интересното е какъв ще бъде отговора на Интел.

  2. 2 Смях в залата // 28.04.2015 в 12:32

    Чудесно, както си знаех след закупуването на ATi, и поетия бизнес с конзолите, имат ресурс, и се очаква да изкарат почти перфектни процесори.

    До този заблудения по горе, ще бъде да ти вземе колкото се може повече пари от джоба, защото те разчитат на такива като тебе пишман хора..

  3. 3 Last V8 // 28.04.2015 в 13:54

    Whiteman, като мой личен счетоводител, трябва да си наясно, че в случая пестенето на пари е = на мизерия.

  4. 4 DoC // 28.04.2015 в 14:08

    Почват да копират архитектурата на Intel и Смях в залата вече е доволен :D
    Ако това се окаже вярно, супер. Дано да е достатъчно добро, за да е реална конкуренция.

  5. 5 Last V8 // 28.04.2015 в 14:12

    По-вероятно е да станат по-топли от преди.

  6. 6 Гого // 28.04.2015 в 14:36

    Аз не виждам къде в статията пише че се копира Интел. Виждам единствено, че се минава към класически вариант на ядрото, при който елементите на кристала са така организирани, че определени области от процесора отговарят на описанието на термина “ядро” и вече няма “модули”.

  7. 7 kono // 28.04.2015 в 15:27

    за 6-те пайплайна на ЗЕн, похвално. имало надежда. 14нм и сме в бизнеса.

  8. 8 Гого // 28.04.2015 в 15:32

    А дали това е патентован брой от Интел и дали архитектурата копира наистина интел. Щото “6” е число, нищо друго. Все едно ако при графичните процесори съвпадне броят ROP-ове или други типични за вида компонент елементи, в изпълнение на АМД, с подобно такова на Нвидиа, да се каже че АМД копира Нвидиа.

  9. 9 Смях в залата // 28.04.2015 в 16:21

    Мизерия ли, абе гламчо, богат може да стане човек, който пести докато изкарва пари от дадено нещо, не като ходиш и хвърляш пари нагоре и надолу…
    Копират ли, къде видя, че я копират, по-скоро са решили да пробват по-добрия стар начин да направят процесорно ядро, защото не им достигнаха пари за разработката на FX иначе, ако бяхме видели напълно оползотворена архитектура по-добре направена и от вишера в мултитаскинг щяха да размазват и високия клас интели не само да се доближават до тях…

  10. 10 Шпинд // 28.04.2015 в 16:47

    копират на Интел архитектурата е много абстрактно казано :)

    на такова бейсик ниво тези концепции съществуват сигурно от 50 години

  11. 11 Last V8 // 28.04.2015 в 17:06

    И като спестиш пари, какво? Пак купуваш мизерна стока, защото пестиш. Целия ти живот е минал в пестене и ще си умреш като куче.

  12. 12 kono // 28.04.2015 в 17:30

    класическото в случая е че 2 ядра не споделят общ “Fetch” и че има 6 пайплайна. което не изисква особени усилия да се направи, просто 14нм ще позволи да не се пести от пространство по този мизерен начин няма да се орязват поточни линии и да се правят споделени неща. не е в смисъл че копират интел, те интел не могат да ги копират и да искат освен чрез индустрионален шпионаж. всеки взима някакви идеи а изпълнението е свободна импровизация.

  13. 13 Шпинд // 28.04.2015 в 17:32

    ако нямаше смисъл от спестяването, всички щяхме да караме Ламборджинита :P

  14. 14 Гого // 28.04.2015 в 18:13

    Ами ламборджини не като да няма конкуретни марки, при това много то ферари, то поршета, то ягуари, бугати и т.н. цяла камара марки са, някои от които даже не съм чувал. Ако конкуренцията и пазарните механизми действаха, ламборджинитата трябваше да струват по не повече от 30-40К от магазина(цената на материали, изработка и някаква нормална печалба), а не Х10. Така и оправданието че Интел е скъп и “напредва” с миниатюрни стъпки, щото няма конкуренция и други такива глупости, пък цената на R&D пък това и онова. Че те тая цена и останалите разходи, я разпределят в десетки и стотици милиони процесори, не е като да произвеждат бутикови серии по 300 бройки.

  15. 15 Смях в залата // 28.04.2015 в 18:27

    Така ли, че ти да не си рокфелер или синче на някой чорбаджия ?
    Ти си същото леке като повечето, нямаш пари да си платиш сметките, даже най-вероятно си на квартира, и караш някоя трошка, но ти е най-важно да си купиш интела, то бива да има гамени (то за това и държавата е на това дередже).
    от спестявания, могат да се съберат пари, и да се закупи нещо, да не коментирам, че AMD-то сам съм си го закупил не като тебе с парите на нашите, щото такива малоумници съм виждал…

    Само ферари за мен е пряк конкурент на ламбото, иначе тия грозни поршета на нищо не приличат, бугати също прилича на скъпо ауди….

  16. 16 Сашо // 28.04.2015 в 18:42

    според мен модулната архитектура не сполучва поради мудността на индустрията да оптимизира за многонишкова работа и GPU изчисления. Особено в десктоп/laptop и workstation сегмента. Не че обвинявам някого. Просто такива са фактите. Затова и едно яко ядро потребителят предпочита пред повече по- бавни. Също така GPU товаренето не е все още толкова добре разработено.
    Може би е стратегическа грешка на AMD. Макар че за сървъри на виртуални машини или контейнети, архитектурата на AMD си е доста добра. Обаче това е само една част от пазара и бидейки назад в други части на пазара кара доста хора поинерция да избират интел и там, където няма предимства.

  17. 17 Last V8 // 28.04.2015 в 18:49

    Смятай, щом 600 лв. за процесор са много пари…все едно е 600 000 лв.
    Човекът цял живот да събира от закуски, няма да си го купи.

  18. 18 Смях в залата // 28.04.2015 в 19:44

    До скоро минималната заплата беше 300 лева, да не говорим, че масово всеки ако има късмет я вземе 500, я не вземе..
    Та предполагам, хората с такива заплати да събират 2 заплати за един “хубав” процесор така ли ?
    Това, че ти си някакъв гамен дето си хвърля парите, не значи, че всеки го прави, и не всеки са го уредили с хубава работа дебил…

  19. 19 Last V8 // 28.04.2015 в 21:02

    Да не говорим, че не всички са гольовци като теб и не могат да отделят пари за сносна конфигурация.

  20. 20 ента // 28.04.2015 в 21:26

    ти ако наистина си изплатил процесора с работа на него, и 550лв за хубавото Xeon-че няма да ти се струват много или зле похарчени, особено с превъзхождащият чипсет интел който върви с него

    DZEN както е тръгнал ще е по-слаб от булдозера многонищково и по-силен еднонишково. но така както го виждам това е Phenom който се завръща победоносно, след нам колко години отказ на програмите да се оптимизират.

  21. 21 Смях в залата // 28.04.2015 в 21:58

    Има хора още си ползват сокет 462-то, тоя седнал да ми говори кой какво имал, и ти какво имаш да не си с нещо по-специален?
    По-скоро тикви заспали като тебе си мислят, че като си закупят интел и о чудо, той е нещо кой знае какво..
    Жестоката истина е, че аз знам какво ми трябва и за какво да си ползвам машината, за това съм и взел AMD, защото си заслужава парите, докато детските истории на такива недорасляци като тебе, дето си мислят кой бенчмарк да врътнат, и да се радват на някакви точици е пълна простотия, и като не ти грее процесора какво да не го ползваш лятото за изстудяване ?

    Изплатил, само ако работиш с програми като fotoshop, autocad и тем подобни, иначе в останалите програми интело няма особена преднина..

  22. 22 ента // 28.04.2015 в 23:33

    да чакам ли сега Zen или да вземам Xeon-а. ще стане ли днеска.

  23. 23 Смях в залата // 29.04.2015 в 04:55

    Ако си безмозъчен, отговора е ясен….

  24. 24 Blakcmancr // 29.04.2015 в 06:20

    Ех,кокошкара от циганското софийско гето…

  25. 25 Blakcmancr // 29.04.2015 в 06:27

    Last V8@Сельо,ако за теб 600лв. са нищо…за някой хора са много.

  26. 26 Гого // 29.04.2015 в 07:44

    Има още някои нови информации(или спекулации) относно Zen в това число и сървърното изпълнение и това за домашни цели. Ако някой сметне че си заслужава, да ъпдейтне статията.

  27. 27 Last V8 // 29.04.2015 в 07:55

    Blackmancr, като си слаб в акъла, ще си останеш беден!

  28. 28 Baycheff // 29.04.2015 в 08:21

    Здравейте, Last V8 ама изобщо не си прав…не всеки може да си позволи скьпа intel кофигурация…това че ти си милионерче ОК…но не е нужно да обиждаш хората които нямат финансови вьзможности…

  29. 29 Last V8 // 29.04.2015 в 08:26

    И ти не си прав. Евтиното излиза скъпо, помисли малко.

  30. 30 Гого // 29.04.2015 в 08:40

    А скъпото си е скъпо, за този който не може да си го позволи. Всеки би искал да може да си купи най-скъпите, с най-дълга гаранция и качество вещи, щото да, наистина евтиното става скъпо, като се налага да хабиш време и нерви по често възникващи дефекти. В този смисъл евтините дънни платки за по 100 и под 100 кинта на които някои бучат интелски процесори за по 400 и повече кинта, да не би да не дефектират. Те са евтини, освен заради по-бедната като брой окомплектовка и поради по-нискокачествените използувани компоненти.

  31. 31 Blakcmancr // 29.04.2015 в 09:01

    Last V8@Хахаха.Не,ти си абсолютният интелектуалец,че само като ти чета глупавите доводи и бази за сравнение от сорта.,”600лв. не са ревняват на 600 000лв”.:)

  32. 32 MonakoBanks // 29.04.2015 в 09:39

    Какво му е скъпото на интел,
    моя е : g3420-100лв, дъно B85-100 лв, рам 8gb-100лв
    и стария кашон е съвременна пушка, е и една по сносна видео карта за игри

  33. 33 МоНаХа // 29.04.2015 в 10:23

    Каквото спестя от AMD за процесор го давам за охлаждането му и шумоизолация ;)

  34. 34 Гого // 29.04.2015 в 10:24

    Спора е с тия, които са на мнение за нещо от i5 нагоре и го бучат на подобно дъно или дори на някои от най-евтините изпълнения с H81 чипсет. То си е ясно, че и има бюджетен клас и на него вървят браузера Уина и тетриса и определено е по-бърз от някоя щайга на 7-8 години. То за толкова години, от бебе се става ученик във втори клас :D

  35. 35 МоНаХа // 29.04.2015 в 10:33

    @MonakoBanks Аз само такива почнах да сглобявам след няколко върнати “напреднали” конфигурации от недоволни клиенти, които търсеха именно по-евтиния процесор със същата производителност. Слагам си бюджетното пентиумче със сносна видео карта и 90% от масата са с покрити нужди и нямат вече проблеми…

  36. 36 Мартин // 29.04.2015 в 11:09

    Закъснялото излизане на Zen не би трябвало да се отрази много на АМД, и да бяха пуснали през тези 2 години опреснени архитектури нямаше да се продават особено. По-добре е че акумулират бюджет за по-съществена промяна.

  37. 37 Мартин // 29.04.2015 в 11:11

    Само с тези АПУ-та не знам какво правят, сигурно има 30 варианта със супер дребните промени. Да се надяваме че прескачането на два нода ще им се отрази добре на джоба :).

  38. 38 Гого // 29.04.2015 в 11:57

    От два канала на ДДР3, на четири канала ДДР4, не е малка промяна в десктопа на АМД. За да се обослови такова действие, вероятно има някаква нужда, съмнявам се да е само за PR.

  39. 39 Сашо // 29.04.2015 в 13:01

    Повечето workload се оказва да е memory bound. То не е само оптимизации от времето на pentium 4, ами и сега всяка библиотека гълта огромно количество рам. На програмиста му е по- лесно да лудне цели файлове в рама и да не се занимава с ефективността.
    Това са си фактите. Като имаш намсиколко гигабайта не се занимаваш дали се ползват 500к, или 50мегабайта. Ама то натрупване и ето ти че паметта става основния ботълнек.
    Предполагам затова са сложили повече канали за пама, че да има аванс. И правилно.

  40. 40 Гого // 29.04.2015 в 13:47

    @Сашо Значи пак опираме до супер мързеливите програмисти и проявата им само като тъпи кодери, когато все пак се хванат нещо да свъпшат?

  41. 41 МоНаХа // 29.04.2015 в 14:06

    Като ни притискат със срокове и в намален състав какво да направим? Всичко идва от по-горе и стремежа за максимална печалба за минимално време. Никой вече не се замисля кое е оптималното решение, и че неговото постигане изисква време!

  42. 42 Гого // 29.04.2015 в 14:41

    Стачка :) Казвате, потребите ли плюят нявсякъде по улицата щото правим нещо което може да работи с 2MB RAM и 0.3% процесорен капацитет да работи с 200MB RAM за самата програма и още по толкова за всеки отделен контейнер и 11+% процесорен капацитет. Това, щото ни натискате на бързаме 10 човека да свършим работата на 50. После скандирания Уууу! И ние сме хора и разни такива.

    Впрочем аз имам предвид програмистите на микромеките и други големи софт компании, които не е като да не дават добри заплати и да не наемат достатъчно персонал. За малките БГ софт фирми, които основно работят на ишлеме, не искам да коментираме.