“Клиентският” Pascal на NVIDIA може да е базиран на GDDR5X, вместо HBM

“Клиентският” Pascal на NVIDIA може да е базиран на GDDR5X, вместо HBM

В раздел: Новини от на 14.10.2015, 4,116 показвания

Подобно на GK110 и GK104, както и GM204 и GM200, при чиповете Pascal на NVIDIA отново ще видим два варианта – по-потребителски ориентираният GP104 и по-професионално насоченият GP100. И ако за GP100 все още се твърди, че ще използва памети тип HBM 2.0, за GP104 към момента спекулациите са насочени в друга посока – към GDDR5X.

nvidia_gddr5x

При GDDR5X се залага на сериозно повишение в скоростта на трансфер, като при 256bit шина става дума за 448 GB/s, което от своя страна е доста близко до възможностите на HBM 1.0. В случая не се коментират латентности, което може би ще се окаже доста важен аспект от цялостното представяне на GDDR5X спрямо HBM 1.0/2.0, а сравнявайки с HBM 2.0, GDDR5X вече губи сериозно спрямо 1 TB/s при HBM 2.0.

Използването на GDDR5X може да е възможността на NVIDIA да стартира с първата вълна от графични карти Pascal без да се притеснява от добивите на HBM 2.0 и вероятността AMD да имат по-голям приоритет при доставките на тази тип памет. Така появата на наследниците на GeForce GTX 980 и GTX 970 няма да зависят от HBM 2.0 и ще ги видим на IT пазара точно по времето, когато от NVIDIA са решили това да се случи. Въпреки това една по-късна поява на десктоп геймърска графична карта с ядро GP100 със сигурност ще бъде базирана на HBM 2.0.






Етикети: , , , ,


22 коментара

  1. 1 ggr // 14.10.2015 в 16:33

    Важното е че пак ще е по-бърза от еквивалента на АМД както обикновенно независимо от паметта..:D

  2. 2 Тихомир // 14.10.2015 в 16:51

    Ко рече?

  3. 3 Bak // 14.10.2015 в 18:04

    Q1’16 еквивалент на TitanX с 256- бита. също като легендарният 8800GT. Но това е малкият чип 300мм~2 и ще бъде 400/500$ както с GTX 670/680 и 35% по-бързи от GTX 970/980.

  4. 4 ggr // 14.10.2015 в 18:12

    Заврави да е Q1 по скоро ще е H2(Q3)’16

  5. 5 Анонимен // 15.10.2015 в 08:28

    Еми, атитата пак пускат нещо ново, нвидия пак ще я карат на инерция, докато наваксат. Всеки път едно и също. Отново ще има заблудени зелени фенове, които ще се вържат на маркетингови трикове, вместо да се подкрепи развитието.

  6. 6 SA1 // 15.10.2015 в 09:10

    Зелени тролове – само си рупат зеленото и не виждат, че има по-добро.
    Към ggr – ако нещо на невидя ще да е по-бързо, то ще е заради по-голямата площ и съответно повече транзистори, а не заради паметта.

  7. 7 dani // 15.10.2015 в 10:44

    И 2-те компании само ребрандират откакто заседнаха на 28nm. Не че интел постига някакъв напредък с новите си процеси. Само AMD тестват нова памет от няколко месеца но едва ли може да се намери фюри за под 1000 лв. Пък и там разликата е основно в размера.

  8. 8 Росен // 15.10.2015 в 11:16

    ребранд.

  9. 9 hellraider // 15.10.2015 в 12:01

    Отгодини наред зелените изостават в паметта това е тенденция още от ддр2 към ддр3 после продължи към гддр4 и гддр5 сега и в ХБМ същото важи и за шината.Факт е че нвидиа гледат да не се охарчват в развитието на новите технологии редпочитат да забавят половин до една година и да пуснат вече тестваната от Ати/АМД технология полрана ,но и затова техните карти стареят толкова бързо,една АМД карта понеже обикновенно има по иновативни технологии може да се държи приличн 3-4г докато зелената започва да изостава в новите заглавия след година две.Някой каза ли амд 7970 тази карта е на 4г и ще изкара ребрандирана още 2г.

  10. 10 Ya // 15.10.2015 в 13:20

    И какво е докарал този HBM едвам отлепя с 25% от 290Х при всичките 45% повече функционални блокове и площ и масивен трансфер. Това няма нужда от тестване, или ако това е тестването каква е целта. Нвидиа пуснаха 980Ti който отлепя с 50% от 780Ti при съпоставим по големина чип. Ако не бяха пуснали навреме 780Ti, 290X щеше да излети некотролируемо на 700$ без проблем. И обратното е допустимо, ако не бяха пуснали 290Х, GTX 780 щеше да си остане 650$. Невидия, единствено и само ребрандира GTX 680 стана GTX 770, другото са варианти и нови архитектури….

  11. 11 dani // 15.10.2015 в 13:23

    С изключение на HD 7xxx и ребрандираните версии, които са във всички съвременни конзоли, AMD доста по-бързо зарязва поддръжката и спира да пише нови драйвери. За 1 GTX7900 която имах последния драйвер май беше от миналата година, докато зa AMD HD4850 няма нови драйвери от 2013

  12. 12 Бай Ставри // 15.10.2015 в 13:37

    Да, беее! Такава поддръжка осигуряват от НВидия, че скоро с карти от 5-6 години ще може да се играе само тетрис. Поради някаква причина с всеки нов драйвер старите карти стават все по-спънати и по-спънати.

  13. 13 МоНаХа // 15.10.2015 в 14:54

    По мои лични наблюдения “червените” карти държат около 5-6 години и почват да “умират” по една или друга причина и в тази насока ниВидя се справят по-добре и хора успешно ползват антични карти все още…
    Относно ребрандирането не виждам какво толкова странно има – едните са набарали хубава архитектура и си я ребрандират, докато има кой да им я купува, а другите се опитват да минат колкото се може по-тънко с нововъведенията на база на конкуренцията, която както споменах не дава сериозен отпор :D

  14. 14 Росен // 15.10.2015 в 16:24

    Ако става дума за живот то АМД картите живеят в пъти по-дълго. Докато имам Нивидя карти от по-нови поколеения които починаха само след около 2 години от датата на купуван, и такива като 8800GTX които умираха като кози след 10 дена. Та не говори как АТИ не живеели, все още тикам една А9550 и няма признаци за проблеми.

    И какво говорите как само АТИ ребрандирали като това го правят повече от Невидя разчитайки на рекламни трикове за да продадат същия боклук само че с нова опаковка и 5 пъти по-висока цена. Монаха както винаги се изцепва ама много неподготвен. Но такива са днешните 15 годишни.

  15. 15 Тодор Богданов (mollov) // 15.10.2015 в 16:49

    МоНаХа… това дали едно VGA живее повече от 4-5 години ни интересува само тук, по Източна Европа и подобни държави… само че сериозните пазари не са тук… и там толкова стари карти дали все още работят не са интересни на никого…

  16. 16 Ya // 15.10.2015 в 17:27

    Значи след 5 години TitanX да очаквам че ще се подарява, не е зле предвид че ще бъде прилична Low End карта от типа на GTX 950. С малко високча консумация към 4-5 пъти повече, 250 вместо 50вата, но все пак работеща. Отнасям 2 за SLI.

  17. 17 ggr // 15.10.2015 в 21:36

    “Относно ребрандирането не виждам какво толкова странно има – едните са набарали хубава архитектура и си я ребрандират, докато има кой да им я купува”,
    To там им е проблема Монахо никои не иска да им купува “хубавата” ребрандирана архитектура и затова само за една година загубиха 20% пазарен дял.

  18. 18 ggr // 15.10.2015 в 21:37

    И архитектурата е ТОЛКОВА хубава, че 300W карта на АМД има производителността на 200W карта на НВИДИА и това ако не е хубава архитектура…

  19. 19 Марто // 15.10.2015 в 23:07

    Молов, ама като си купиш нова карта след година-две, старата какво? В кофата или през прозореца? Защо да не работи още 2-3 години в по-слаба конфигурация. То не всичко е гейминг ПС-та и ъуркстейшъни. И това не е само тук. В каналите в тубата си пазят карти на по 5-6 години, та другите ли няма да го правят.
    Иначе, както и да го гледаш, АМД спъват прогреса, макар и да не го правят умишлено. Интел с 85% пазарен дял какво може да ги накара да предлагат всяка година +25% производителност. Нвидиа слагат по някоя нова технологиика + някой светещ надпис от страна на Гига или МСИ и това е общо взето.
    В крайна сметка има достатъчно добри продукти на пазара. Просто тъпото е, че я няма тръпката вече. То и фенщината дори изчезна при тая липса на конкуренция.

  20. 20 МоНаХа // 16.10.2015 в 08:30

    Роска даже вече не помня кога бях на 15 и твоя коментар повече прилича на такъв… Винаги има сполучливи/несполучливи модели и години, но тенденцията при мен се е стабилизирала, затова започнах с “от личен опит”, а липсата на консистенция в нашите наблюдения е интересна!

    Ребрандираните карти се купуват достатъчно, за да преценят, че могат да останат на повърхността само с тях, а загубата на пазарен дял е нормална при такава практика и цитираните 20% са именно здраво мислещите хора!

    Подкрепям ggr в минусите на архитектурата, но те винаги са си били такива “червените” карти и хората си ги купуват такива, компенсират с цена все пак… Аз лично и на 100м не се приближавам до AMD карта и подкрепям всякакви напъни за намаляване на консумацията и оттам на загубите в топлина!

  21. 21 ggr // 16.10.2015 в 10:32

    Напротив не винаги са били такива. Преди това имаха добра архитектура в HD5000/6000 сериите която беше много по-икономична от GTX400/500 и производителността беше близка.

  22. 22 Monako // 17.10.2015 в 18:07

    nvidia от както пуснаха fermi до сега нищо съществено не са изкарали и аз амд и интел се отнася същото(няма конкуренция), 5 години застой аз в момента съм с gtx460 sonic platinum и обмислям да взема втора карта за в sli режим и съм сигурен че двете карти ще изкъртят gtx 960 която е 5 години по-нова а ще дам 100-150 лв допълнително ще си джуркам още поне 3-4 години до появата на волта