ОБНОВЕНА! AMD признават за проблема с Radeon Software Crimson Edition, ще го оправят още днес

ОБНОВЕНА! AMD признават за проблема с Radeon Software Crimson Edition, ще го оправят още днес

В раздел: Новини от на 30.11.2015, 4,828 показвания

Появата на новата версия на драйвера Radeon Software Crimson Edition на AMD за графичните им ускорители “въведе” със себе си един проблем – при някои потребители вентилатора на видеокартата се развърта на 100%, което освен на ниво шум не създава друг проблем. Наред с това, обаче, при други случаи вентилатора се задържа на 20% или 30%, което води до прегряване на GPU-то и предпоставка за по-сериозни грижи.

amd_crimson_hotfix

От AMD признават за този проблем и през уикенда съобщиха, че работят по въпроса и би трябвало днес в рамките на деня да предложат “hotfix”, който да реши нещата.

Обновена (01.12.2015):

Както и обещаха, в рамките на вчерашният ден (времевата зона на Северна Америка) от AMD подготвиха ъпдейт на драйвера, който би трябвало да е оправил споменатият проблем. Драйверът може да бъде изтеглен от сайта на AMD.






Етикети: ,


23 коментара

  1. 1 Radeon GTO // 30.11.2015 в 11:54

    Интересно, при мен не е имало такъв проблем, само в игрите имам сеч, нищо повече, ама шанс при един едно нещо не работи при друг друго…

  2. 2 SDK // 30.11.2015 в 12:18

    Не мога да повярвам! За първи път се дънят с драйвери!

  3. 3 BVG // 30.11.2015 в 12:43

    При мен излезе такъв проблем, картите ми след зареждане на ОС се пускаха с на около 70% вентилатори, много досадно, след две преинсталации на crimson-а се оправиха нещата, мислех си че драйвъра се е омазал, а то какво било…

  4. 4 smart // 30.11.2015 в 19:48

    Както се казва, че прекалено хубавото не е на хубаво.
    Вентилаторите на видеокартите няма нужда да се спират, не знам за чий чеп им е да се занимават с глупости, тъй като последният проблем с шума би идвал от видеокартата……….

  5. 5 Стоян // 30.11.2015 в 20:30

    Внимавайте пичове, моята карта R9 280 x се вдигна на 98% GPU-то а вентилаторите задържаха на 25% и замалко да прегрее. Добре че си я следя с MSI-a иначе щеше да си замине… Хванах я на 85 градуса. Внимавайте !

  6. 6 milev5 // 30.11.2015 в 20:38

    И аз имах същият проблем като колегата Стоян.
    Реших го със SpeedFan, настроих го така че когато не е включен да работят на максимум за всеки случай.
    Но общо взето май са по зле от старите.
    Кадрите малко паднаха на някои игрици.

  7. 7 Radeon GTO // 30.11.2015 в 22:59

    Къв спеед фан, кви 5 лева, вие тук всички от марс ли падате….
    За вас ASUS GPU tweak, Sapphire trixx, MSI Afterburner и всякакви други такива програми няма ли….
    Че AMD са се осрали е ясно, ама като не ползвате видео софтуера, както трябва да се ползва ще си биете тиквите, докато не ви дойде акъла.
    Като се играят игри си имам профил, вентилатора е на 60%, кво значи “ами тя ми прегря картата, вентилатора беше на 20%”…..

  8. 8 Nik // 30.11.2015 в 23:37

    Кви 60%, на последната карта това отговаряше на 3500 Рпм. Над 1600рпм седя като на тръни.

  9. 9 Radeon GTO // 01.12.2015 в 01:51

    Аз съм с MSI, тия карти, са уникално добре направени, хладни, и много тихи, 60% ори мен се чуват леко, и са 2300rpm, на max е на 3000rpm и се чува, вече повече, но не е болка за умиране.
    То като гледам всеки, е принцеса и изнежен му пречи всичко, и звук от вентилатори, преди имах машина с 2 dc вентилатора на по 2000 оборота, никога не са ме дразнили, даже съм спал на такива, ама както казах аз не съм изнежен като много други..
    3000 оборота, не се траят на Noctua вентилаторите, а да не ти казвам, че имам резервен авариен вентилатор (да има, че никога нищо не се знае) scythe gentle typhoon 4200RPM, е това вече е като самолет, и то даже не е най мощния, последния им модел е със скоростта на по-бавен HDD 5400RPM….

  10. 10 SDK // 01.12.2015 в 10:04

    Твърде много АЗ в тия постове!!!

    Ако се зачетете на сайта на АМД почти най-долу ще видите това:
    AMD Internal Lab testing as of Nov 2, 2015 with an Intel Core i7 5960X with 2x8GB DDR4-2666 MHz memory, Gigabyte X99-UD4, AMD Radeon™ R9 380

    Леко ми стана смешно за АМД фанатиците тука. Я им пишете един е-майл да им обясните за FX-а колко е по-як!

  11. 11 Тодор Богданов (mollov) // 01.12.2015 в 11:24

    AMD никога не са претендирали, че FX-а е най-великия… особено срещу 5960Х… има две причини, поради които използват именно 5960Х – щото е най-скъпият Intel, и защото е по-бърз от 9590… най-малкото в очите на “ФЕНОВЕТЕ МАНЯЦИ!”. AMD е фирма, която иска да продава… наясно са, че FX-овете са стара бира и затова използват най-актуалното… да не каже после някой… нещо…

  12. 12 SDK // 01.12.2015 в 12:04

    Тодор Богданов (mollov) //

    Напълно съм съгласен с теб.
    Като цяло не беше насочено към теб или към сайта. Най-малкото аз съм с тази компания от както изкараха 286-ци на пазара и малко или много също я почитам.
    Реалността обаче си е реалност и трябва да се отчитат тези неща.

  13. 13 SA1 // 01.12.2015 в 14:48

    FX-овете са процесори с 32nm-ови транзистори, ясно е, че не може да се равняват/сравняват с 16/14nm-овите им наследници.

  14. 14 Radeon GTO // 01.12.2015 в 21:54

    Може да са много неща FX, ама факт, че подкарват игрите на Ultra/ Very high нали така ?
    Също така не съм видял, да е бавен някъде, всичко си върши FX, само TDP то и слабата на места single core performance, дето са, иначе останалото е мн добре.
    А тоя интел дето го споменаваш, знаеш ли колко пари е, една шепа FX процесори, или цяла система с FX…

  15. 15 SA1 // 02.12.2015 в 08:20

    Нека бъдем търпеливи и изчакаме Zen… Само 1 (една) !!! година остана. :D

  16. 16 artiom2033 // 02.12.2015 в 09:23

    С този драйвер нещата не са добре, имам най-различни странни проблеми от рода на забивания, черен екран веднага след стартиране на Windows, който се оправя само при зареждане в safe mod. Как може да пуснат нещо, което не е готово !

  17. 17 milev5 // 02.12.2015 в 21:34

    Radeon GTO -> щот с фЪна си управлявам бумащината от вентили не само на видеото.
    Трябва ли да на хакам 5-10-20 софтуера за 6 вентилатора ?

  18. 18 Radeon GTO // 03.12.2015 в 10:04

    За видеото имам MSI Afterburner, за всички останали вентилатори имам ASUS fan контрол, никакви проблеми с нищо.
    Сега ти ако имаш проблеми не знам, при мене е ок.
    Оправи си бъгавия софтуер, моя работи коректно..

  19. 19 milev5 // 03.12.2015 в 17:19

    Бе те и при мен работят но една мъничка програма ми е по удобна за работа без много глезотйки, а и не разбрах за кой бъгав софтуер говориш.Със старите драйвъри всичко е OK но с тези нъцки.
    Чакам нова версия.

  20. 20 mirovg // 03.12.2015 в 23:41

    Явно този проблем засяга само определени карти!р9 270 на ПК нямам проблем с подобно нешо!

  21. 21 Dinki // 04.12.2015 в 12:09

    При мен се появи проблема с 30% на вентилатора и трябваше да го цъкам ръчно, картата е Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition.

  22. 22 Miroslav // 06.12.2015 в 01:31

    Dinki оправи ли ти се проблема след ъпдейт, питам понеже имам подобна карта?

  23. 23 GCN 28 nm // 14.12.2015 в 16:15

    Както каза Dinki и при моята HD 7870 GHz Edition вентилатора отначало тръгва на 30% или на колкото съм го оставил когато съм играл,а не като си беше преди каталиста да го контролира.Това се решава лесно след като зареди ОС си го слагаш на Auto и си свиркаш.От време на време ми крашва драйвера и се налага да го стартирам пак.Иначе като производителност кримсъна го тествах на различни игри.В някой игри покзва сериозно увеличение в прирастта на кадрите в секунда и няма стътъринг или лаг.