AMD Wraith Cooler и FX-8370

AMD Wraith Cooler и FX-8370

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 24.02.2016, 14,532 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4


Преди две седмици бе официално представяне на Wraith – ново поколение BOX охладител за процесори AMD, и по-конкретно за тези с маркировка 125W TDP. Към този клас чипове на компанията можем да причислим единствено AMD FX CPUs, и то не всички. Всъщност налице са не малка бройка такива с 95W TDP, но най-бързите представители са и най-горещи. Не, не говорим конкретно за серията FX-9000, където TDP-то е още по-високо, а по-скоро за най-бързите версии на FX-8000. Поради това е логично да видим, че в началото Wraith ще се предлага като BOX решение за FX-8370 – най-бързият AMD FX след двата чипа FX-9000.

amd_wraith_cooler_info

Погледнат от много далеч, новият охладител Wraith спазва основната визия на досегашният представител – медна основа, радиаторен блок, четири топлинни тръби и разбира се вентилатор върху всичката тази “радиаторна част”. Конкретизирането на разликите, обаче, показва защо Wraith има потенциал да бъде доста по-добър охладител, в сравнение с досегашното BOX решение за 125W TDP.

wraith_1_web

Ето я и съпоставката на новото срещу старото – досега познатият 125W охладител на AMD поставен до AMD Wraith. Тук идва момента да се запитаме как от AMD са мислели да охлаждат FX-овете с досегашната версия при положение, че те самите са решили, че нещо като Wraith ще е необходимо за справяне със ситуацията. Наред с това идва и мисълта, че може би Wraith вече ще е напълно достатъчен за FX 8000 серията, и че вероятно най-накрая хората няма да имат нужда да прибягват до куулър на някой известен производител. Но да погледнем по-специално самият Wraith.

wraith_3_web

Wraith със сигурност изглежда като напомпана версия на досегашния охладител със своите 24% повече радиаторна разсейваща повърхност и 34% повече въздушен поток. Т.е. радиатора е повече, перката е по-голяма. Все неща, които радват не само окото, но и създават предпоставка за по-адекватно охлаждане на процесора. AMD запазват броя на топлинните тръби на 4, но размерът им съвсем логично е по-голям.

wraith_4_web

Медната основа има доста по-съвременна визия, на фона на същата при предшественика на Wraith. Тук се вижда и предварително нанесената “топлопроводяща паста”, която трябва да кажем, че е висок клас и не е удачно да бързате да я махате – използвайте я. Даде същите температурни отчитания, каквито получихме и след нанасяне на Noctua NТ-H1.

Ако се чудите какъв ли е вентилатора над радиатора – 92мм представител на компанията Delta Electronics с максимални обороти на въртене от 3100 RPM.

Няма да ви занимаваме с процеса на инсталация на охладителя, защото той е добре познат – използва се същата техника за закрепване, както и при предшественика на Wraith. Сега да обърнем внимание на охлаждащите възможности на Wraith, предлаган като BOX охладител с процесора FX-8370.



Всички страници от статията:

  1. Нова ера при BOX охладителите за процесор
  2. AMD Wraith Cooler
  3. Тестова система и резултати
  4. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4




Етикети: , ,



12 коментара

  1. 1 кк // 24.02.2016 в 16:56

    Предлага се само с един единствен модел процесор?

  2. 2 Stan230 // 24.02.2016 в 18:01

    Ще се предлага с FX-8xxx серията.

  3. 3 кк // 24.02.2016 в 19:56

    “Новият охладител Wraith към момента ще се предлага само в специална окомплектовка към процесорите FX-8370”
    Това не ми звучи като цялата серия 8ххх.Пък и защо няма да се предлага с 9ХХХ, дано поне със ЗЕН да го предлагат.

  4. 4 Тодор Богданов (mollov) // 24.02.2016 в 21:19

    За момента го има само с FX-8370… в бъдеще може би ще го пуснат и при други модели, ама не разчитай много на това… за Zen ще го има “по цялата дължина”, можеш да си сигурен… :)
    С 9ХХХ не го предлагат, защото това са 220W TDP процесори, докато охладителя е “маркиран” за 125W… не е казано, че няма да се справи, но вероятно ще е тегава работа… и затова не се и опитват… а и 9370 и 9590 никога не са се предлагали с ВОХ охладител така или иначе.

  5. 5 Гого // 25.02.2016 в 19:16

    Ех, вече охлаждането за Зен го има, другия месец и дънните платки, след 2-3 месеца и видеокартите от новото поколение…може би…Само Зен нанай си :(

  6. 6 Cassano // 25.02.2016 в 22:45

    Толкова ли беше трудно да се направи сравнение с 212evo. Този тест е почти излишен. Всеки който е пускал бокса знае, че той оправя стоковите температури, но шумът му е непоносим. По-голяма перка с по-ниски обороти върху по-голяма площ водят до що-годе очакван резултат. Въпросът е когато сложиш някакъв охладител над психологическата граница от 50 лева дали ефектът си заслужава или за сериозна разлика трябва да минеш ниския среден клас. Какво значеше това за термопастата, всички АМД си идват с намазан бокс. Различна ли е тази паста от старата? Какъв модел е старата и какъв – новата? Не се заяждам, просто очаквах ревюто с интерес и останах леко разочарован.

  7. 7 Тодор Богданов (mollov) // 25.02.2016 в 23:52

    Много хора ни питаха за директното сравнение между стария и новия BOX охладител и дали нова става като цяло за адекватно охлаждане. А не толкова дали може да се противопостави директно на 50левов охладител.
    За съжаление нямахме под ръка 212-ка, а не е като да можем всеки път да купуваме нужният продукт за тестове, когато е добра идея. А в конкретният случай дори не мисля, че можем в момента да го намерим и в продажба. Има опцията за TX3 Evo, ама той дори и да е по-добър, едва ли ще е с много и едва ли ще си струва допълнителните 50лв.
    Новата паста няма как да сравним със старата, защото старата не сме я виждали отдавна… поне аз не съм виждал скоро чисто нов 125W BOX охладител и неговата намазана паста, че да мога да кажа дали е същата или е различна. Най-малкото пък да знам каква е точно като марка и модел.
    Понеже е толкова интересно за теб ще се опитам да намеря от някъде 212Evo и да се направи сравнение… не обещавам нищо, но ще се опитам.

  8. 8 amd_fan // 26.02.2016 в 09:35

    Аз лично съм впечатлен от охладителя – знаеше се, че ще се представя по-добре, въпросът беше колко по-добре. Щом се справя дори при 4.4гхз, което не е малък топлинен товар, при тези температури и обороти, според мен постижението е много добро. Глупавото е, че трябваше да пуснат такъв охладител още преди години и можеше да направят още и някоя продажба на FX процесори, сега вече е малко късно да спечелят нови клиенти само с по-добър охладител. Дано да им послужи добре за новото поколение процесори.

  9. 9 Стефанч // 27.02.2016 в 21:07

    ОК, благодаря за отговора. Ако не ви се занимава разполагам с fx6300, fx8300, phenom 2, 7870k и CM 212 EVO. Може да ми го изпратите за тест или ако е възможно да ми продадете бройката ;)

  10. 10 Десо // 13.03.2016 в 12:27

    Интересно щеше да бъде, ако бяхте тествали възможностите за овърклок на FX-8370 с новия охладител. Ако процесорът стига 4.4-4.6 ghz би било впечатляващо.

  11. 11 Тодор Богданов (mollov) // 13.03.2016 в 15:49

    Да, овърклоква се до 4.4 GHz без проблем, с Wraith-а :)

  12. 12 Десо // 13.03.2016 в 16:00

    Да, чудесни температури за 4.4 ghz. Доколкото знам безопасната температура е около 67 градуса.В игрите сигурно ще се постигат малко по-ниски температури.

    Означава ли това, че конкретната бройка в конкретната конфигурация може да бъде натисната още малко?