AMD Wraith Cooler и FX-8370

AMD Wraith Cooler и FX-8370

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 24.02.2016, 14,214 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4


Проведохме тестовете в кутия Cooler Master HAF-XB, като единствената обособена “изкарваща” перка бе Noctua P12. Вкарващи въздух в кутията вентилатори бяха два броя – NOCTUA A15 PWM. И двете перки на NOCTUA работят при максимални обороти т.е. ~1200RPM. Вентилатора на AMD Wraith работеше при автоматично управление на оборотите, които варираха между 2100 RPM и 2800 RPM.

За сравнение изправихме срещу неговият предшественик – досега познатият BOX охладител за 125W процесори на AMD.

За натоварване на процесора се използваше OCCT 4.4.1 Linpack. За резултат се записваше максималната стойност, постигната и поддържана от кое и да е от процесорните ядра в продължение на 15 минути.

Хардуерната окомплектовка е следната:

  • дънна платка ASRock 990FX Killer
  • процесор AMD FX-8370
  • 2х4 GB AMD Radeon Gamer Memory DDR3-2133
  • Sapphire Tri-X Radeon R9 290X
  • 1200W Thermaltake ToughPower Grand
  • Компютърно шаси Cooler Master HAF-XB

Тестови условия:

  • Процесорът AMD FX-8370 работеше при следните настройки: – стандартни настройки на номинално напрежение от около 1.24V, както и овърклокнат режим при 4.4 GHz и 1.31V.

Поради факта, че говорим за доста горещ процесор на AMD направихме тестовете като оставихме вентилатора на Wraith да се управлява автоматично от дънната платка, което позволи за достигането на до 2800 RPM при максимални нива на работна температура. В конкретният случай работата на охладителя Wraith при максимални обороти създава осезаемо ниво на шум, което може да не се понрави на всеки, но е в сравнително поносими нива.

 

Резултати

OCCT 4.4.1 CPU Linpack

amd_wraith_1

При номинални настройки на процесора FX-8370 разликата между двата охладителя е “само” 10С. Тук трябва да отбележим, че Wraith работеше при 2200 – 2350 RPM, което е достатъчно ниско ниво, че охладителя едвам да се чува по време на работа. Що се отнася до “старият BOX”, при него оборотите достигаха 3700 RPM и се чуваше осезаемо.

amd_wraith_2

Тук вече виждаме истинската разлика между “новото” и “старото”. Постижението от 72С за “старият BOX” всъщност показва максимално достигнатата температура, след която тротлинга започна доста сериозно да контролира положението, със спадове до 1400 MHz. Вентилатора бе при почти максималните 4000 RPM и шума беше наистина сериозен. Що се отнася до Wraith, нещата изглеждат повече от нормални. Както за температурата, така и шума. Трябваше да се позанимаваме с настройката в BIOS за автоматичен контрол на вентилатора, защото при по-агресивно положение оборотите на перката на Wraith достигаха и надвишаваха 2800 RPM и повишеното ниво на шум вече беше почти на ръба на поносимото, а температурата падаше с още 2С. Постижението от 58С бе при обороти от около 2600 RPM.



Всички страници от статията:

  1. Нова ера при BOX охладителите за процесор
  2. AMD Wraith Cooler
  3. Тестова система и резултати
  4. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4




Етикети: , ,



12 коментара

  1. 1 кк // 24.02.2016 в 16:56

    Предлага се само с един единствен модел процесор?

  2. 2 Stan230 // 24.02.2016 в 18:01

    Ще се предлага с FX-8xxx серията.

  3. 3 кк // 24.02.2016 в 19:56

    “Новият охладител Wraith към момента ще се предлага само в специална окомплектовка към процесорите FX-8370”
    Това не ми звучи като цялата серия 8ххх.Пък и защо няма да се предлага с 9ХХХ, дано поне със ЗЕН да го предлагат.

  4. 4 Тодор Богданов (mollov) // 24.02.2016 в 21:19

    За момента го има само с FX-8370… в бъдеще може би ще го пуснат и при други модели, ама не разчитай много на това… за Zen ще го има “по цялата дължина”, можеш да си сигурен… :)
    С 9ХХХ не го предлагат, защото това са 220W TDP процесори, докато охладителя е “маркиран” за 125W… не е казано, че няма да се справи, но вероятно ще е тегава работа… и затова не се и опитват… а и 9370 и 9590 никога не са се предлагали с ВОХ охладител така или иначе.

  5. 5 Гого // 25.02.2016 в 19:16

    Ех, вече охлаждането за Зен го има, другия месец и дънните платки, след 2-3 месеца и видеокартите от новото поколение…може би…Само Зен нанай си :(

  6. 6 Cassano // 25.02.2016 в 22:45

    Толкова ли беше трудно да се направи сравнение с 212evo. Този тест е почти излишен. Всеки който е пускал бокса знае, че той оправя стоковите температури, но шумът му е непоносим. По-голяма перка с по-ниски обороти върху по-голяма площ водят до що-годе очакван резултат. Въпросът е когато сложиш някакъв охладител над психологическата граница от 50 лева дали ефектът си заслужава или за сериозна разлика трябва да минеш ниския среден клас. Какво значеше това за термопастата, всички АМД си идват с намазан бокс. Различна ли е тази паста от старата? Какъв модел е старата и какъв – новата? Не се заяждам, просто очаквах ревюто с интерес и останах леко разочарован.

  7. 7 Тодор Богданов (mollov) // 25.02.2016 в 23:52

    Много хора ни питаха за директното сравнение между стария и новия BOX охладител и дали нова става като цяло за адекватно охлаждане. А не толкова дали може да се противопостави директно на 50левов охладител.
    За съжаление нямахме под ръка 212-ка, а не е като да можем всеки път да купуваме нужният продукт за тестове, когато е добра идея. А в конкретният случай дори не мисля, че можем в момента да го намерим и в продажба. Има опцията за TX3 Evo, ама той дори и да е по-добър, едва ли ще е с много и едва ли ще си струва допълнителните 50лв.
    Новата паста няма как да сравним със старата, защото старата не сме я виждали отдавна… поне аз не съм виждал скоро чисто нов 125W BOX охладител и неговата намазана паста, че да мога да кажа дали е същата или е различна. Най-малкото пък да знам каква е точно като марка и модел.
    Понеже е толкова интересно за теб ще се опитам да намеря от някъде 212Evo и да се направи сравнение… не обещавам нищо, но ще се опитам.

  8. 8 amd_fan // 26.02.2016 в 09:35

    Аз лично съм впечатлен от охладителя – знаеше се, че ще се представя по-добре, въпросът беше колко по-добре. Щом се справя дори при 4.4гхз, което не е малък топлинен товар, при тези температури и обороти, според мен постижението е много добро. Глупавото е, че трябваше да пуснат такъв охладител още преди години и можеше да направят още и някоя продажба на FX процесори, сега вече е малко късно да спечелят нови клиенти само с по-добър охладител. Дано да им послужи добре за новото поколение процесори.

  9. 9 Стефанч // 27.02.2016 в 21:07

    ОК, благодаря за отговора. Ако не ви се занимава разполагам с fx6300, fx8300, phenom 2, 7870k и CM 212 EVO. Може да ми го изпратите за тест или ако е възможно да ми продадете бройката ;)

  10. 10 Десо // 13.03.2016 в 12:27

    Интересно щеше да бъде, ако бяхте тествали възможностите за овърклок на FX-8370 с новия охладител. Ако процесорът стига 4.4-4.6 ghz би било впечатляващо.

  11. 11 Тодор Богданов (mollov) // 13.03.2016 в 15:49

    Да, овърклоква се до 4.4 GHz без проблем, с Wraith-а :)

  12. 12 Десо // 13.03.2016 в 16:00

    Да, чудесни температури за 4.4 ghz. Доколкото знам безопасната температура е около 67 градуса.В игрите сигурно ще се постигат малко по-ниски температури.

    Означава ли това, че конкретната бройка в конкретната конфигурация може да бъде натисната още малко?