NVIDIA GeForce GTX 460 ще се появи през юни на цена до $300

NVIDIA GeForce GTX 460 ще се появи през юни на цена до $300

В раздел: Новини от на 30.04.2010, 4,858 показвания

Според неофициални (за сега) слухове,  NVIDIA подготвя още една видеокарта базирана на Fermi, архитектурата под наименованието GeForce GTX 460. Тази графична карта обещава да бъде по-функционално и достъпно решение от версиите на моделите GeForce GTX 480 и GeForce GTX 470, чийто дебют се състоя в края на месец март.

За новата видеокарта с архитектурата Fermi не е известно много, но се знае, че ще има поддръжка на  DirectX 11, OpenGL 4, PhysX, CUDA и 3D Vision. Съгласно наличните данни, NVIDIA GeForce GTX 460 ще  разполага с 384 поточни процесора, 48 текстурни блока, 32 растерни блока и 1 GB памет GDDR5 с 256-битов интерфейс.

Според новата информация налична в Мрежата, новата видеокарта 460 ще бъде представена през месец юни (много е вероятно това да се случи на изложението Computex 2010), а що се касае до стойността на новия ускорител, според сведенията от ресурса Fudzilla, тя ще бъде съответно в ценовият диапазон $279-$299, а според плановете на NVIDIA, GeForce GTX 460 ще предлага по-висока производителност от прекият си конкурент – ATI Radeon HD 5850.

NVIDIA GeForce






Етикети: , , , , , , , ,


13 коментара

  1. 1 Мъро // 30.04.2010 в 12:48

    И сега какво ? Нвидия ще се бори за средния клас видео карти ? :?

  2. 2 Кирил Венев (Ba4o Kiro) // 30.04.2010 в 13:35

    Не, NVIDIA ще се бори и за средният клас DX11 видеокарти ;)…

  3. 3 taraka // 30.04.2010 в 14:54

    “според плановете на NVIDIA, GeForce GTX 460 ще предлага по-висока производителност от прекият си конкурент – ATI Radeon HD 5850”
    Айде стига де! Направо да бяха казали че ще има по-висока производителност от Radeon HD 5970.

  4. 4 Константин Философ // 30.04.2010 в 14:54

    Не, не, NVIDIA ще се моли и за среден клас.

  5. 5 OC // 30.04.2010 в 16:06

    Тез NFerma кефат отсякаде :D

  6. 6 Веселин Вълков (veso79) // 30.04.2010 в 18:09

    Ако ще предлага по-добра производителност от HD5850 то тогава защо им е GTX470? Нали точно 470 е по-производителна от 5850, едва ли ще правят вътрешна конкуренция, още повече щом с малко парички отгоре можеш да си вземеш 470. Ако характеристиките и се окажат верни със сигурност ще е по-добра от 5770, 5830 и сигурно ще гони 5850.

  7. 7 Кирил Венев (Ba4o Kiro) // 30.04.2010 в 18:15

    Абе в DX11 може и да прескочи HD 5850.

  8. 8 wot // 30.04.2010 в 23:08

    не че нещо но 470 размазва 5850 със бета драйвери

  9. 9 Веселин Вълков (veso79) // 01.05.2010 в 00:10

    И това според теб е голямо постижени за по-нова и по-скъпа видео карта? Би било смешно ако не го правеше.

  10. 10 Николай Цеков (geniusloci) // 01.05.2010 в 02:28

    Смешното е, че досега това се случваше с картите на ATI, които все не смогваха да се закрепят на върха – и това от доста време. Смешното е, че когато AMD за пръв път яхнаха истински вълната с A64 се увлякоха – първо цените, после с желанието да изкарат процесорите си най-добри. Трябваше им доста време, докато настигнат отново Intel (почти се случва сега). Днес същото правят ATI феновете и самите ATI, ако щеш – имат хубави карти, нека си продават, не да обясняват колко е смешно конкурента да вади посредствена карта, защото самите те са давали нееднократен пример в тази насока и никога не са носили чак такава критика. Въобще – смешно е да мислиш, че като е нова карта, та трябва да е ужасно по-бърза. Смешно е и 5-10 процента да се наричат малко, и 30 – много. Въобше – смешни неща да искаш.

  11. 11 Кирил Венев (Ba4o Kiro) // 01.05.2010 в 07:32

    @wot – За коя версия на бета драйверите става въпрос?
    @Веселин Вълков (veso79) – Да картата е по-нова, но не е кой знае колко по-скъпа от HD 5850 (в “белите” страни – ТУК има актуални цени на GTX 470 а ТУК има актуални цени на HD 5850).
    IMO разликата в цената си заслужава на фона на разликата в производителността и функционалността. Реално GTX 470 се доближава съвсем близо до HD 5870 като производителност и стои между HD 5850 и HD 5870. По мое мнение на фона на поддръжката на PhysX, CUDA, 3DVision и останалата софтуерна поддръжка – GTX 470 си е съвсем реален конкурент на HD 5870, а не на HD 5850.
    Виж, къде ще се позиционира GTX 460 е трудно да се каже, преди да се види какво точно представлява. ОТ NVIDIA казват, ще се орежат физически GPGPU функционалността (главно кешовете и ECC способността) като това ще позволи намаляването на работните напрежения, размера на чипа и топлоотделянето. Разчита се, че това ще позволи да се вдигне работната честота на ядрото и шейдърите – от там следва по-висока производителност в гейм приложенията. За съжаление изглежда ще отрежат и TMU-тата и ROP-овете, от където ще дойде проблем според мен… Но реално ако не го направят, нищо чудно GTX 460 с по-висока работна честота на ядрото да се представя “рамо до рамо” с GTX 470, а от NVIDIA нямат нужда да си създават “вътрешна конкуренция” между моделите.
    Ако човек се замисли, реално Fermi (GTX 480/470) не са по-нови като архитектура спрямо RV870/Evergreen-ите защото NVIDIA бяха готови с архитектурата още преди няколко месеца, но TSMC и проблемите при създаването на физическият чип и подкарването му с желаните брой стриимове/честоти/напрежения им изядоха главата но… Разбира се, че има “но”, проблемите са/бяха “налице” и реално картите излязоха с шестмесечно закъснение и се водят по-нови, а дали са по-добри подлежи на спор като разбира се мненията са различни :).

  12. 12 Веселин Вълков (veso79) // 01.05.2010 в 08:01

    Не ме разбирайте погрешно, и в други коментари съм казвал, че не съм фен на нито един от двата отбора, а винаги съм искал най-доброто за парите си, било то Intel или AMD, ATI или nVidia, не съм се впускал във фенщина. Да в момента nVidia е с по-производителните карти, да бих си взел 470, не и 480, стига да имах желание да сменям своята видео карта, да бих изчакал такава с нереферентно охлаждане за да си я купя, до сега почти всички мои карти са били с нереферентно (като изключвам 4870 но бързо поправих това зариди шума и температурата) и не са ме разочаровали. Бих изчакал да видя какво ще представля 460, надявам се с подходящо охлаждане за по-ниски температури и по-малко шумно и ако наистина се окаже по-производителна от 5850, било то и с малко, и ако наистина се продава на цени под $300 но на българския пазар, то тя ще бъде правилния избор на фона на всичко останало. Май станаха много “ако”-та и дано и тази карта не закъснее, защото на фона на обещанията за HD6000 от nVidia трубно ще ме накарат отново да си взема тяхна карта, изключвам това че на лаптопа ми има 8600M GS 256MB DDR3 :).

  13. 13 Кирил Венев (Ba4o Kiro) // 01.05.2010 в 08:19

    @Веселин Вълков (veso79) – Никой не те упреква в пристрастност или нещо подобно. Тук си коментираме и изказваме лични мнения, това е идеята :).
    В случая аз (да подчертая, “аз“) мисля, че GTX 470 е по-добра покупка за парите си от HD 5850, че дори и от HD 5870, но това си е мое мнение и съм написал защо мисля така, като не го натрапвам на никого. Както не веднъж съм казвал – всеки си има глава на раменете за да мисли с нея и да взема решения :). Колкото до GTX 460 – с тези орязани бройки на TMU и ROP ще трябва да я пуснат поне на 850-900MHz, че да прескочи по производителност HD 5850 в стандартните приложения (дори и тази честота може да не стигне), а в DX11 и теселация мисля, че няма да и е особен проблем да задмине HD 5850, дори и с 384 шейдър процесора, орязани кешове и честота от порядъка на 700-800MHz. Просто при NVIDIA няма определен теселиращ модул който да ограничи картата както е при Evergreen архитектурата.

    BTW – Не е зле от време на време да “продухваш” радиатора на лаптопа и да смениш термопастата на видеокартата, че точно тези 8400/8600M GS/GT имат навика да им се пропукват спойките по BGA цокъла от често загряване до прекалено висока температура по време на работа заради кофти охлаждане и последвало изстиване след спирането на машината!