Noctua NH-U14S – заместника на “D14” е налице

Noctua NH-U14S – заместника на “D14” е налице

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 11.07.2013, 12,654 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5


Стана дума, че NH-D14 е флагманския процесорен охладител на Noctua от 4 години насам, като дори и в момента, дори и след появата на NH-U14S флагмана като че ли (поне според Noctua) продължава да бъде D14, или поне такова впечатление се добива от официалният сайт на компанията. Въпреки това новият NH-U14S не е създаден да бъде втори, дори напротив. Както ще видите след малко, U14S е не само много по-компактен като дизайн, но и много по-ефективен в това, което се очаква от него.

Новият NH-U14S не само изглежда голям, този нов процесорен охладител на Noctua Е доста голям, макар да е тип “моно-кула”, в сравнение с NH-D14. Съвсем малко по-широката база дава своето отражение в охлаждащите способности, като предвид широкият радиатор е поставен и съответния вентилатор – A15-PWM от актуалната серия вентилатори A-Series на Noctua. Всички метални елементи на охладителя са с никелово покритие, което за пореден път пречи да видим истинският цвят на медната основа и медните топлинни тръби.

 

Спецификации на NH-U14S

  • Дизайн – U-образен едносекционен охладител, тип “кула”, с вертикално разположение на радиаторният блок.
  • Изграждащ материал – мед за основата и топлинните тръби, алуминий за радиаторните ребра, никелово покритие на всички елементи.
  • Топлинни тръби – 6 броя, размери ф6.
  • Размери – 165 мм х 150 мм х 52 мм минимални (без NF-A15); 165 мм х  150 мм х 78 мм с инсталиран вентилатор.
  • Съвместимост – Socket LGA1155/1156/1150, LGA2011; AMD AM2/2+/3/3+/FM1/FM2.
  • Вентилатори – 1 брой 150 мм х 140 мм.
  • Тегло – 770гр. радиаторният блок, 935гр. за целият охладител (с инсталиран вентилатор).

От основните спецификации на NH-U14S виждаме, че този охладител не поддържа платформата Intel LGA775, което може би е повече от логично и очаквано. Процесорите Core 2 Duo/Quad отдавна преминаха към архивите на Intel и Noctua на свой ред направиха същото. На пръв поглед крепежните елементи са същите, както и при SecuFirm2 на NH-D14, но всъщност има малка разлика, за която ще стане дума след малко. Със своите физически размери NH-U14S e една “идея” по-широк от двата радиаторни блока на NH-D14 (150мм срещу 140мм), което дава малко повече разсейваща повърхност за новият модел, но на фона на двете кули при NH-D14 общата разсейваща повърхност е доста повече при ветерана NH-D14. Това привидно би трябвало да разреши директният спор дори без да тестваме двата модела, но нещата едва ли са толкова праволинейни и предвидими. Не и когато става дума за продукти на Noctua.

Noctua анонсират своят нов охладител като “slim design” т.е. с тънък дизайн и това е доста важно, особено когато искате да инсталирате RAM памети с по-високи радиатори. Това бе един досаден проблем при инсталирането на NH-D14, където в някои случаи се налагаше да се репозиционира външният вентилатор на охладителя, а понякога дори това не помагаше или бе неприложимо в конкретният случай. С появата на U14S от Noctua се справят с този проблем като ни предлагат едносекционен охладител, който е достатъчно дълбок, че дори с поставен вентилатор (или два) да не заема прекалено много място покрай слотовете DIMM.

Основата на охладителя е доста позната, идентична с повечето други десктоп охладители на Noctua от висок клас. Медната пластина, която контактува с капачката на процесора е с никелово покритие, което важи и за самите топлинни тръби. Noctua все още не желаят да преминават към варианта за директен контакт между топлинните тръби и процесора, което се вижда и при най-актуалния модел охладител NH-U14S. Липсата на директен контакт с капачката може би е и нещо положително, когато охладителя ще се поставя върху процесор като Intel Haswell (с неговия доста издължен правоъгълен дизайн на ядрото).

Новият Noctua NH-U14S стандартно се предлага с един вентилатор, а именно NF-A15 PWM, но не е никакъв проблем да поставите още един вентилатор от другата страна на радиаторния блок. В окомплектовката към охладителя от Noctua са добавили скоби за втората перка, като скобите са съобразени за закрепване на вентилатор с 120мм отвори (реално важи както за 120мм, така и 140мм перки). Самият вентилатор NF-A15 PWM е малко по-нестандартен с физически размери 140мм х 150мм и отвори за закрепване 120мм. Диапазона на работни RPM е между 300 RPM и 1500RPM (с възможност за контрол по PWM), като при максималните си обороти NF-A15 е доста тих и едвам доловим при стандартни условия на работа на PC-то. При обороти около и под 900RPM NF-A15 е практически безшумен. Въздушният дебит е 140 m3/h или 83 CFM. С поставен L.N.A. адаптер оборотите падат до 1200RPM, а въздушният дебит до 115.5 m3/h или 68CFM.



Всички страници от статията:

  1. NH-D14 е вече на 4 години
  2. По-големият U охладител на Noctua - NH-U14S
  3. Окомплектовка и инсталация
  4. Тестова система и резултати
  5. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5




Етикети: , , ,


22 коментара

  1. 1 JvruceR // 11.07.2013 в 12:40

    Лошо, изкушават ме да сменям. Старото зверче опираше във видеото ми. Лоши хора… да го бяха направили още по-голямо, та да не ми пука за няколкото градуса разлика. :Р

  2. 2 lqlqlq // 11.07.2013 в 13:21

    Intel процесор и AMD рам памрт, това изобщо легално ли е ?

  3. 3 Тодор Богданов (mollov) // 11.07.2013 в 13:44

    Проверих и София-Град и София-Окръг е позволено!

  4. 4 Димчо // 11.07.2013 в 14:06

    Заради по-малкия си размер си е доста изкушаващо, мен това главно ме спря да взема по-големия “топуз” с 2-те перки :)

  5. 5 God // 11.07.2013 в 16:12

    Откъде я намери тая АМД памет?

  6. 6 Тодор Богданов (mollov) // 11.07.2013 в 16:53

    От AMD, разбира се ;)

  7. 7 lqlqlq // 11.07.2013 в 18:21

    Благодаря за ревюто ! Задълбах се и сега се колебая м/у U12S и U14S.
    Проблема ми беше високата рам, но тези модели го решават напълно.
    U12S ще се справи ли с Phenom II 965 C3 с клок ?

  8. 8 mollov // 11.07.2013 в 21:10

    Да, разбира се :) Другата седмица ще има ревю и на U12S :)

  9. 9 BTVGZ // 12.07.2013 в 22:07

    AMD RAM и Intel CPU на по-малко от 300км може да е легално, обаче съм сигурен, че е незаконно да ме изкушавате да сменям NH-D14 с друг въздушен охладител. Е, кажи верно ли е лееееко по-добър. Гледам и не вярвам на ушите си!

  10. 10 GunGod // 15.07.2013 в 15:12

    Каква е била стайната температура при тестовете на Д14 и У14 първо У14 ли е тестван ? Нещо много голяма разлика има.

  11. 11 Тодор Богданов (mollov) // 15.07.2013 в 16:42

    Еднаква, поддържа се с климатик. Интериорната температура в кутията вероятно е била много близка, но предвид постоянната стайна не съм следял интериорната дали е еднаква (би следвало да е еднаква).

  12. 12 GunGod // 15.07.2013 в 16:56

    Мноо голяма ралика! Мнтажа еднакво ли стяга по груба преценка ?

  13. 13 Тодор Богданов (mollov) // 15.07.2013 в 17:20

    Така мисля… те Noctua слагат ограничители при стягането на охладителя и вероятно “теглото на натиск” е доста сходно при двата охладителя. Ма и ти гледай показанията за максималната достигната температура, не моментната ;)

  14. 14 Nikalsson // 17.07.2013 в 12:41

    Този охладител много ми напомня от старата школа на Thermalright Ultra 120 Extreme. Интересно с колко ли пък да е по-добър, не ми се вярва да има сериозна разлика при положение, че са подобни като конфигурация, а и вероятно и като площ.

  15. 15 GunGod // 17.07.2013 в 19:43

    Знам аз какво да гледам другите не съм ги и поглеждал ;)

  16. 16 UPGRADE // 18.07.2013 в 13:28

    Очаквам сравнение на NH-D14 и NH-U14S, в което реално да се разбере кой охлажда повече.
    Поздрави!

  17. 17 Тодор Богданов (mollov) // 18.07.2013 в 14:32

    Не разбрах какво точно очакваш…

  18. 18 lqlqlq // 19.07.2013 в 12:44

    ревю ? 12s ?

  19. 19 Тодор Богданов (mollov) // 19.07.2013 в 12:56

    Скоро… не съм на работа в момента :)

  20. 20 Belgarat // 21.07.2013 в 17:18

    Защо не тествахте D-14-ката с един A15-PWM?
    А какво ли щеше да е с 2хA15-PWM?
    Дали тогава нямаше да сгази S-ката като на майтап :)

  21. 21 lqlqlq // 22.07.2013 в 08:25

    “mollov // 11.07.2013 в 21:10

    Да, разбира се :) Другата седмица ще има ревю и на U12S :)”
    (ಠ_ಠ)

  22. 22 mollov // 22.07.2013 в 12:58

    @Belgarat – подобни тестове в “официалното ревю” на даден продукт съм спрял да правя, защото от една страна може да объркат потребителя, а от друга допълнителната инвестиция за много хора не си струва. Все пак перките на Noctua не са по 15лв.
    @lqlqlq – понякога се случва и нещата да не се получат така, както ни се иска :) но другата седмица (започваща от 29-ти) наистина ще има ревю и на U12S :)