Noctua NH-U14S – заместника на “D14” е налице

Noctua NH-U14S – заместника на “D14” е налице

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 11.07.2013, 12,194 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5


Окомплектовката на NH-U14S може да се нарече стандартна т.е. не е нещо много по-различно от видяното досега при модели като NH-D14, L12 или C14. Все пак има нещо променено, заради което крепежните елементи например на NH-D14 или другите по-стари модели не са съвместими с тези при NH-U14S. От Noctua са преустановили поддръжката на Socket LGA775 и въвеждат нов тип задна планка за процесорите на Intel:

С тази планка е доста по-лесно да се инсталира охладителя, защото тя е предназначена за цялата гама платки LGA115X. Крепежните отвори са идентични, поради което и самата планка е фиксирана по един конкретен начин. Крепежните елементи на Socket LGA2011 са по-различни и не се изисква използването на задна планка. Същото важи и за инсталацията на охладителя върху процесорите на AMD. Освен споменатата планка Noctua са приложили и всички познати до момента крепежни елементи, както и допълнителни скоби за захващане на втори вентилатор NF-A15 PWM и разбира се добре известната топлопроводяща паста NT-H1. Предвид ниското ниво на шум по време на работа при 1500RPM от Noctua са преценили, че единствено L.N.A. (Low Noise Adaptor) преходник за сваляне на оборотите до безшумните 1200RPM ще е необходим за хората, които искат наистина тих охладител. Със сигурност ще има фенове на супер безшумните сетъпи, които ще им се прииска да видят и U.L.A. адаптор в окомплектовката.

Тестовете бяха направени на дънна платка Gigabyte X79-UD3 и Socket LGA2011, поради което самата инсталация бе доста елементарна.

Добре се забелязва до къде стига инсталираният вече охладител. По отношение на слотовете за памет новия NH-U14S не представлява никаква опасност дори за по-високи модули DDR3, независимо дали са инсталирани дори в най-близките до сокета слотове. Макар да не си личи от тази снимка, същото важи и за мястото зад радиатора. Единственият проблем със съвместимост, който можете да имате с този охладител се получава, когато първият PCIe слот на дънната платка е PCIe x16 (какъвто е случая с Gigabyte X79-UD3). При това положение този слот става неизползваем, но по-важното е, че при почти всички платки първият слот е PCIe x1 и загуба на PCIe x16 заради охладителя на процесора няма. За да сте напълно сигурни за конкретна ситуация ще е добре да погледнете този списък за съвместимост.



Всички страници от статията:

  1. NH-D14 е вече на 4 години
  2. По-големият U охладител на Noctua - NH-U14S
  3. Окомплектовка и инсталация
  4. Тестова система и резултати
  5. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5




Етикети: , , ,


22 коментара

  1. 1 JvruceR // 11.07.2013 в 12:40

    Лошо, изкушават ме да сменям. Старото зверче опираше във видеото ми. Лоши хора… да го бяха направили още по-голямо, та да не ми пука за няколкото градуса разлика. :Р

  2. 2 lqlqlq // 11.07.2013 в 13:21

    Intel процесор и AMD рам памрт, това изобщо легално ли е ?

  3. 3 Тодор Богданов (mollov) // 11.07.2013 в 13:44

    Проверих и София-Град и София-Окръг е позволено!

  4. 4 Димчо // 11.07.2013 в 14:06

    Заради по-малкия си размер си е доста изкушаващо, мен това главно ме спря да взема по-големия “топуз” с 2-те перки :)

  5. 5 God // 11.07.2013 в 16:12

    Откъде я намери тая АМД памет?

  6. 6 Тодор Богданов (mollov) // 11.07.2013 в 16:53

    От AMD, разбира се ;)

  7. 7 lqlqlq // 11.07.2013 в 18:21

    Благодаря за ревюто ! Задълбах се и сега се колебая м/у U12S и U14S.
    Проблема ми беше високата рам, но тези модели го решават напълно.
    U12S ще се справи ли с Phenom II 965 C3 с клок ?

  8. 8 mollov // 11.07.2013 в 21:10

    Да, разбира се :) Другата седмица ще има ревю и на U12S :)

  9. 9 BTVGZ // 12.07.2013 в 22:07

    AMD RAM и Intel CPU на по-малко от 300км може да е легално, обаче съм сигурен, че е незаконно да ме изкушавате да сменям NH-D14 с друг въздушен охладител. Е, кажи верно ли е лееееко по-добър. Гледам и не вярвам на ушите си!

  10. 10 GunGod // 15.07.2013 в 15:12

    Каква е била стайната температура при тестовете на Д14 и У14 първо У14 ли е тестван ? Нещо много голяма разлика има.

  11. 11 Тодор Богданов (mollov) // 15.07.2013 в 16:42

    Еднаква, поддържа се с климатик. Интериорната температура в кутията вероятно е била много близка, но предвид постоянната стайна не съм следял интериорната дали е еднаква (би следвало да е еднаква).

  12. 12 GunGod // 15.07.2013 в 16:56

    Мноо голяма ралика! Мнтажа еднакво ли стяга по груба преценка ?

  13. 13 Тодор Богданов (mollov) // 15.07.2013 в 17:20

    Така мисля… те Noctua слагат ограничители при стягането на охладителя и вероятно “теглото на натиск” е доста сходно при двата охладителя. Ма и ти гледай показанията за максималната достигната температура, не моментната ;)

  14. 14 Nikalsson // 17.07.2013 в 12:41

    Този охладител много ми напомня от старата школа на Thermalright Ultra 120 Extreme. Интересно с колко ли пък да е по-добър, не ми се вярва да има сериозна разлика при положение, че са подобни като конфигурация, а и вероятно и като площ.

  15. 15 GunGod // 17.07.2013 в 19:43

    Знам аз какво да гледам другите не съм ги и поглеждал ;)

  16. 16 UPGRADE // 18.07.2013 в 13:28

    Очаквам сравнение на NH-D14 и NH-U14S, в което реално да се разбере кой охлажда повече.
    Поздрави!

  17. 17 Тодор Богданов (mollov) // 18.07.2013 в 14:32

    Не разбрах какво точно очакваш…

  18. 18 lqlqlq // 19.07.2013 в 12:44

    ревю ? 12s ?

  19. 19 Тодор Богданов (mollov) // 19.07.2013 в 12:56

    Скоро… не съм на работа в момента :)

  20. 20 Belgarat // 21.07.2013 в 17:18

    Защо не тествахте D-14-ката с един A15-PWM?
    А какво ли щеше да е с 2хA15-PWM?
    Дали тогава нямаше да сгази S-ката като на майтап :)

  21. 21 lqlqlq // 22.07.2013 в 08:25

    “mollov // 11.07.2013 в 21:10

    Да, разбира се :) Другата седмица ще има ревю и на U12S :)”
    (ಠ_ಠ)

  22. 22 mollov // 22.07.2013 в 12:58

    @Belgarat – подобни тестове в “официалното ревю” на даден продукт съм спрял да правя, защото от една страна може да объркат потребителя, а от друга допълнителната инвестиция за много хора не си струва. Все пак перките на Noctua не са по 15лв.
    @lqlqlq – понякога се случва и нещата да не се получат така, както ни се иска :) но другата седмица (започваща от 29-ти) наистина ще има ревю и на U12S :)