Gigabyte Z77X-UP7 – най-добрата дънна платка (за овърклок)?!?

Gigabyte Z77X-UP7 – най-добрата дънна платка (за овърклок)?!?

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 5.11.2012, 24,692 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6


Да си дойдем на думата и да погледнем какво е толкова различното при Z77X-UP7, което би трябвало да отличи този модел дънна платка на Gigabyte от много други конкурентни предложения. Безпорно най-явната разлика е безпрецедентното 32-“фазно” дигитално управлявано захранване към процесора. Точната конфигурация е 32 + 3 + 2, включваща и Vgpu и VTT:

Макар конкурентите на Gigabyte да показват наистина добри захранващи схеми на своите дънни платки от висок (овърклокърски) клас, изпълнението на Gigabyte е в “свой собствен клас”. Според Gigabyte това е една от причините тази платка да е от най-скъпите модели на компютърния пазар и е доста сложно и комплексно изпълнение. Едни истински “32-фази” (една част от IR3550 са от долната страна на Z77X-UP7) за подсигуряване на най-стабилното захранване към процесора, като според Gigabyte тази платка е способна да осигури до 2000W. Е, едва ли ще се случи да проверите това твърдение, но въпреки всичко не съществува реален шанс да успеете да претоварите захранващата схема на тази платка при каквито и да е натоварвания. При тестовете за екстремен овърклок посредством течен азот това също не е възможно, защото тогава най-малкото имаме отлично охлаждане (а и от там ефективност) на комплексните транзистори IR3550. Проблемните ситуации с X79-UD7 при много сериозни натоварвания на захранващата схема тук тотално отсъстват, защото от Gigabyte са се погрижили Z77X-UP7 да няма слабо място. Говорейки за 32-те “фази” на захранването към CPU не е учудващо да видим и двата 8-pin EPS12V конектора за връзка с PSU.

Друга уникална черта на Z77X-UP7 е нейният охладител:

На пръв поглед не изглежда нещо невиждано и нечувано, но идеята на Gigabyte да използват “fin design” радиаторни ламели прави цялата разлика. Добавянето на топлинна тръба за връзка между отделните радиатори повишава ефективността на охладителя, а свързването му с PCB-то става посредством винтове. Това от една страна помага за по-лесен демонтаж ако това е необходимо, а от друга страна позволява за по-здраво захващане към PCB-то и по-добър контакт с IR3550. Малкият радиатор се грижи за оптималните температурни показатели на PCIe PLX чипа, чрез чиято помощ 4-Way Crossfire/SLI могат да разчитат на електрическа конфигурация “х16 + х8 + х16 +х8”, и то в режим PCIe 3.0 при използване на процесори Ivy Bridge.

Досега ставаше дума за четири слота PCIe x16, а всъщност на платката има пет такива. Черният слот обаче не е замислен да се използва в комбинация с някой от останалите оранжеви, ами е специален слот PCIe x16.

Идеята тук е съобразена с тези потребители, които възнамеряват да поставят само един графичен ускорител на тази платка. Този слот е директно свързан със всичките 16 PCIe връзки от контролера в процесора, като така получавате възможно най-добрата връзка с контролера без добавена латентност.

Ако говорим за специфични за Z77X-UP7 “екстри”, то няма как да минем без принадлежащите само на “OC” платките на Gigabyte бутони OC-Touch:

Чрез тези “копчета” овърклока става доста по-експресен и не изисква постоянното влизане в BIOS-а или пък използването на софтуери за контрол над FSB или множителя на процесора. Към OC Touch е поместен и бутона за ClearCMOS, както и специалният бутон “LN2 Mode”. Чрез последния извършването на suicide screenshots става доста по-лесно и безпроблемно, като реалното действие на този бутон е да връща множителя на процесора до 16х. Тук са и специалните контактни повърхности за измерване на различни важни напрежения в реално време, а ако ще ви е по-лесно, до тях се намират алтернативни конектори за свързване на удължителни кабели за извършване на тези замервания.

Платката разполага с цели седем конектора за свързване на вентилатори, като пет от тях са с PWM контрол.



Всички страници от статията:

  1. Наследника на X58-OC
  2. Gigabyte Z77X-UP7
  3. Кое е различно при Z77X-UP7?
  4. BIOS и Овърклок възможности...
  5. ... истински овърклок посредством LN2.
  6. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6




Етикети: , , , , , , ,


16 коментара

  1. 1 mollov // 06.11.2012 в 22:36

    Не съм много съгласен с теб относно това, че с тази платка GB най-накрая са направили добро дъно… те щото EPoX правеха яките платки, та затова фалираха и си отидоха да продават само в Тайван… и Abit и DFI и те… ама айде, нека не вкарваме в коментарите тук подобни полемики…
    Едни от най-добрите платки през годините са били именно на GB.

  2. 2 mollov // 07.11.2012 в 00:16

    За EPoX грешиш… тяхното качество не беше на нужното ниво, което бе и част от проблема… освен това 1-2 клокърски модела не правеха цялата продуктова гама “читава”.
    Така или иначе, важното е какво имаме в момента… съвременните модели на GB са доста прилични, а както се вижда някои от тях са направо уникални…

  3. 3 glorfindel // 07.11.2012 в 12:14

    “но идеята на Gigabyte да използват “fin design” радиаторни ламели прави цялата разлика”

    Тоя дизайн съм го виждал на Asus дъна още от времето на P35 чипсет и не е нещо нечувано.

    Иначе дъното е наистина брутално и е най-доброто с Z77.

  4. 4 Тодор Богданов (mollov) // 07.11.2012 в 12:34

    Аз не казвам, че е уникална и невиждана досега “функция” на платката ;) (аз съм го и написал в самата статия) Идеята е, че този тип охладител прави цялата разлика спрямо “стандартните HSF” за охлаждане на VRM/chipset при съвременните дънни платки :)

  5. 5 Гого // 07.11.2012 в 22:47

    Това около слота, пуканки ли са! Ма много скъпи и заемат място, бре!:D

  6. 6 Тодор Богданов (mollov) // 09.11.2012 в 12:34

    Не ми се спори на тая тема… щом сте тествали и виждали повече дънни платки от мене и имате по-ясна представа – така да е…

  7. 7 MSI // 09.11.2012 в 12:59

    gb epox abit dfe ала бала .. ами MSI, който са най-добрите ?

  8. 8 Stuen4y // 09.11.2012 в 17:06

    Браво за отличното включване на Иван, наистина ревюто нямаше да е същото без него. Трудно е да се обоснове нуждата от подобна платка точно за сокет 1155, но при подобни изтезания, определено малко по-добра платка като дизайн и реализация е показателна и води до по-добри резултати. Чакам с нетърпение да видя ревюто на UP4. Продължавайте в тоя дух.

  9. 9 BGRS // 10.11.2012 в 15:41

    E, аз пък друго освен GB не съм купувал, а най-старата ми платка е от 2004 година, работела винаги с китайски захранвания за по 20 лева с клокнат Celeron. И днес си я пускам тая щайга понякога, колкото за спорта. Нито дъно ми е изгаряло, нито захранване. Още на първата година я удари гръмотевица и вградената лан карта изгоря. Обаче всичко си работи и до днес, въпреки няколкото токови удара, при които защитата на китайското менте за мое учудване се включваше и не позволяваше поразии. Затова ви се чудя на коментарите. Със сигурност следващото ми дъно ще е отново GB.

  10. 10 El Cochino // 12.11.2012 в 20:13

    Брех, какво оплюхте гигадръв… Да, имаше причина да им викат така преди десетина години, но последните 5-6 определено правят нелоши дъна, а много от потребителите продължават да робуват на марки и фенщина. Но то си е за тях, ако разбирате какво искам да кажа.

  11. 11 mollov // 12.11.2012 в 20:50

    Ае производител, който е направил платка като Z77X-UP7 не може да се нарече “Гигадръв”… това е.

  12. 12 javorenator // 12.11.2012 в 22:43

    Прав е mollov.
    Аз също имах епокс , ако са били толкова добри да са на пазара и сега.
    Гигадръв прави сносни дъна и въведоха технологията Ultra Durable , което решава проблемите с надуващите се кондензатори. Това е доста голям плюс.

  13. 13 Tunturi // 13.11.2012 в 17:51

    Една платка не прави цялата марка и иначе и аз от 2 години си промених мнението за гигабайта, но като цяло стандарта е по висок вече всички ползват доста по качествени елементи.

  14. 14 Петър // 14.11.2012 в 17:20

    Ако ще избирате между Gigabyte Z77X-UP7 и ASUS Maximus V EXTREME Z77 кое ще вземете ?

  15. 15 Тодор Богданов (mollov) // 14.11.2012 в 17:23

    Този въпрос има само един вариант за отговор – фенски… т.е. лични предпочитания към марката.

  16. 16 Flyn // 30.11.2012 в 02:18

    Не знам как така изведнъж всички станахте хеитъри на гигабайт.
    Това е може би една от най-елитните фирми в света.
    Аз лично съм ползвал азус ас рок дфи епокс и т.н. дъна и смея да твърдя че са абсолютен боклук около 90% от дъната им да не говорим че повечето фирми фалираха щото имаха много яки продукти в кавички.
    В момента съм с гигабайт с p35 chipset ds3r и на клокнат и на не клокнат процессор с години тва дъно е безсмъртно от 2007ма го имам, и никога проблеми:)