Gigabyte Z77X-UP7 – най-добрата дънна платка (за овърклок)?!?

Gigabyte Z77X-UP7 – най-добрата дънна платка (за овърклок)?!?

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 5.11.2012, 25,717 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6


Няма какво да се лъжем, подобна платка е създадена предимно за екстремни изцепки (това обаче не значи, че не е подходяща и за “домашни” 24/7 овърклоци посредством охладител тип Phase Change или по-сериозен воден кръг), поради което предоставихме платката на един от най-сериозните български овърклокъри Иван Русанов a.k.a. I.nfraR.ed. Посредством използването на течен азот ще имаме възможността да видим на какво реално е способна тази дънна платка и за какво са ни всичките тези 32-“фази” на процесорното захранване.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2566473

Почти докосвайки магическата граница от 7 GHz, тестовият процесор на I.nfraR.ed съумя (не без задължителната помощ от страна на своя собственик) да постигне 6949 MHz за валидация под CPU-Z. Това постижение е из между най-добрите 15 в глобален мащаб, като бе постигнато с не много добра бройка процесор Core i7 3770K. Същият този чип успя да постигне 6907 MHz при тестовете с дънна платка ASUS Maximus V Gene на HWBG Overclocking Show 2012. Захранващото напрежение е достигало почти 2.00V по време на тестовите опити за постигане на споменатата по-горе честота от 6949 MHz.

Що се отнася до тестови резултати под популярни процесорни тестове, ето и едно постижение при напълно активни и работещи 4 процесорни ядра и активен Hyper-Threading при честота от 6200 MHz, както и скорост на работа с паметта при честота 6700 MHz:

Ето и какво имаше да каже относно Gigabyte Z77X-UP7 и самият I.nfraR.ed :

Дъното като цяло е доста добро, на вид е много пипнато. Не ми харесаха OC бутоните, прекалено са “меки”. Предпочитам да има някаква обратна връзка – дали ще е щракане, или ще има някакъв ограничител. Тези просто потъват. Елементите около цокъла са добре разположени и има достатъчно място за безпроблемно изолиране. Радиаторите са захванати посредством винтове и няма типичното клатене като при по-нисък клас дъна на Гигабайт.

LN2 превключвателят е много удобен (Slow Mode при други производители), позволява да валидираш бързо на максимален множител или да извъртиш теста, а след това да пуснеш х16 множител за да си запазиш скрийншота без риск да се издъни точно при записването.

Изненадах се лошо, че повечето биоси поддържат до около 1.85V vcore, но за щастие намерих овърклокърския биос F3. Търсих известно време джъмпер или настройка в биоса, която да позволява по-високо напрежение, но нямаше такива.

Биосът е горе-долу добре организиран, но понеже “идвам” от Асус и ми беше малко трудно да свикна в началото. Не успях да запазя профилите на флашка, а пробвах 3, които по принцип работят на други дъна (форматирани във FAT32). Туулчето в биоса просто зависваше на стъпката за избор на USB устройство. Това с F4 биоса с който е дошла платката, с F3 не съм пробвал.

Дъното се държа добре при процесор на -190, само веднъж ми се наложи да размаразявам до -130, през останалото време рестартирането не водеше до проблеми.

При правилните настройки на LLC, напрежението държи стабилни нива, а платката изглежда доста сериозен кандидат за титлата “най-добро Z77 дъно за тежки multithread тестове”.

Също ми харесаха и точките за измерване на напреженията и по-точно кабелчетата включени в комплекта. След флашването с F3 биоса, паметта не работеше стабилно на настройките от F4 и затова не съм пускал SuperPi.

 



Всички страници от статията:

  1. Наследника на X58-OC
  2. Gigabyte Z77X-UP7
  3. Кое е различно при Z77X-UP7?
  4. BIOS и Овърклок възможности...
  5. ... истински овърклок посредством LN2.
  6. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6




Етикети: , , , , , , ,


16 коментара

  1. 1 mollov // 06.11.2012 в 22:36

    Не съм много съгласен с теб относно това, че с тази платка GB най-накрая са направили добро дъно… те щото EPoX правеха яките платки, та затова фалираха и си отидоха да продават само в Тайван… и Abit и DFI и те… ама айде, нека не вкарваме в коментарите тук подобни полемики…
    Едни от най-добрите платки през годините са били именно на GB.

  2. 2 mollov // 07.11.2012 в 00:16

    За EPoX грешиш… тяхното качество не беше на нужното ниво, което бе и част от проблема… освен това 1-2 клокърски модела не правеха цялата продуктова гама “читава”.
    Така или иначе, важното е какво имаме в момента… съвременните модели на GB са доста прилични, а както се вижда някои от тях са направо уникални…

  3. 3 glorfindel // 07.11.2012 в 12:14

    “но идеята на Gigabyte да използват “fin design” радиаторни ламели прави цялата разлика”

    Тоя дизайн съм го виждал на Asus дъна още от времето на P35 чипсет и не е нещо нечувано.

    Иначе дъното е наистина брутално и е най-доброто с Z77.

  4. 4 Тодор Богданов (mollov) // 07.11.2012 в 12:34

    Аз не казвам, че е уникална и невиждана досега “функция” на платката ;) (аз съм го и написал в самата статия) Идеята е, че този тип охладител прави цялата разлика спрямо “стандартните HSF” за охлаждане на VRM/chipset при съвременните дънни платки :)

  5. 5 Гого // 07.11.2012 в 22:47

    Това около слота, пуканки ли са! Ма много скъпи и заемат място, бре!:D

  6. 6 Тодор Богданов (mollov) // 09.11.2012 в 12:34

    Не ми се спори на тая тема… щом сте тествали и виждали повече дънни платки от мене и имате по-ясна представа – така да е…

  7. 7 MSI // 09.11.2012 в 12:59

    gb epox abit dfe ала бала .. ами MSI, който са най-добрите ?

  8. 8 Stuen4y // 09.11.2012 в 17:06

    Браво за отличното включване на Иван, наистина ревюто нямаше да е същото без него. Трудно е да се обоснове нуждата от подобна платка точно за сокет 1155, но при подобни изтезания, определено малко по-добра платка като дизайн и реализация е показателна и води до по-добри резултати. Чакам с нетърпение да видя ревюто на UP4. Продължавайте в тоя дух.

  9. 9 BGRS // 10.11.2012 в 15:41

    E, аз пък друго освен GB не съм купувал, а най-старата ми платка е от 2004 година, работела винаги с китайски захранвания за по 20 лева с клокнат Celeron. И днес си я пускам тая щайга понякога, колкото за спорта. Нито дъно ми е изгаряло, нито захранване. Още на първата година я удари гръмотевица и вградената лан карта изгоря. Обаче всичко си работи и до днес, въпреки няколкото токови удара, при които защитата на китайското менте за мое учудване се включваше и не позволяваше поразии. Затова ви се чудя на коментарите. Със сигурност следващото ми дъно ще е отново GB.

  10. 10 El Cochino // 12.11.2012 в 20:13

    Брех, какво оплюхте гигадръв… Да, имаше причина да им викат така преди десетина години, но последните 5-6 определено правят нелоши дъна, а много от потребителите продължават да робуват на марки и фенщина. Но то си е за тях, ако разбирате какво искам да кажа.

  11. 11 mollov // 12.11.2012 в 20:50

    Ае производител, който е направил платка като Z77X-UP7 не може да се нарече “Гигадръв”… това е.

  12. 12 javorenator // 12.11.2012 в 22:43

    Прав е mollov.
    Аз също имах епокс , ако са били толкова добри да са на пазара и сега.
    Гигадръв прави сносни дъна и въведоха технологията Ultra Durable , което решава проблемите с надуващите се кондензатори. Това е доста голям плюс.

  13. 13 Tunturi // 13.11.2012 в 17:51

    Една платка не прави цялата марка и иначе и аз от 2 години си промених мнението за гигабайта, но като цяло стандарта е по висок вече всички ползват доста по качествени елементи.

  14. 14 Петър // 14.11.2012 в 17:20

    Ако ще избирате между Gigabyte Z77X-UP7 и ASUS Maximus V EXTREME Z77 кое ще вземете ?

  15. 15 Тодор Богданов (mollov) // 14.11.2012 в 17:23

    Този въпрос има само един вариант за отговор – фенски… т.е. лични предпочитания към марката.

  16. 16 Flyn // 30.11.2012 в 02:18

    Не знам как така изведнъж всички станахте хеитъри на гигабайт.
    Това е може би една от най-елитните фирми в света.
    Аз лично съм ползвал азус ас рок дфи епокс и т.н. дъна и смея да твърдя че са абсолютен боклук около 90% от дъната им да не говорим че повечето фирми фалираха щото имаха много яки продукти в кавички.
    В момента съм с гигабайт с p35 chipset ds3r и на клокнат и на не клокнат процессор с години тва дъно е безсмъртно от 2007ма го имам, и никога проблеми:)