Intel NUC DC3217IYE и DC53427HYE

Intel NUC DC3217IYE и DC53427HYE

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 20.09.2013, 21,561 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7


Предвид факта, че при това поколение NUC на Intel всички устройства си приличат страшно много и са базирани предимно на черният цвят няма да ви учудя като кажа, че по-бързата от двете системи, а именно DC53427HYE на външен вид изглежда досущ като DC3217IYE. Толкова са близки, че направо са еднакви. Всъщност има само една видима разлика, която отличава екстериорно двете машинки – два порта mini-DP в комбинация с един HDMI, вместо двата HDMI при по-слабата версия.

intel_nuc_53427HYE

Добре се вижда, че освен по-бърз процесор, DC53427HYE предлага в повече поддръжка на Intel vPro, два броя DisplayPorts, както и USB3.0. Това в известен смисъл е достатъчно за да можем да кажем, че тази версия на NUC не е просто модел с по-бърз процесор Core i5-3427U и нищо друго в повече. Наличието на USB3.0 спомага за свързването на много бърз USB3.0 HDD, който да позволи на тази машина да използва огромен дисков капацитет за съхранение на данни, и то без да се получава сериозен удар върху скоростите на трансфер (в сравнение с USB2.0). Така DC53427HYE може да бъде екипиран с по-малък SSD, но за сметка на това да притежава голям външен диск.

intel_nuc_53427HYE_specsintel_nuc_53427HYE_specs2

Това са основните спецификации на DC53427HYE. Както добре се вижда, тази версия на NUC-а е много близка до модела с Core i3, като налице е същият чипсет, същата платка, условия за исталиране на оперативна памет и mini-PCIe устройства. При DC53427HYE потребителя има достъп до един конектор USB3.0, което може да се вземе за сериозно предимство, особено ако искате да използвате машинката за домашна мултимедийна машина или сериозно HTPC. Другата разлика разбира се е процесора.

При DC53427HYE няма да ви показваме снимки на “интериора” на машината, защото тя просто е същата, каквато видяхме на предишната страница за DC3217IYE. Ще обърнем по-скоро внимание на разликата в процесора, който се използва при тази модификация на NUC:

cpuzi5cpuzi5_2

Това е чипа, който привидно изглежда като един мобилен Core i3, ако не обръщаме внимание на една особеност. Налице са две ядра и активиран Hyper-Threading, което е конфигурацията и при Core i3. Разликата в производителността идва от работната честота при Core i5, която след Turbo Boost може да достигне осезаемо по-високи стойности. И ако Core i3-3217U може да предложи максималните/номиналните 1.8 GHz, при Core i5-3427U са достъпни до 2.8 GHz при определени условия и натоварвания. Това понякога дава доста сериозна разлика в производителността, така че потребителите, които се нуждаят от нея въпреки идеята за супер малко “десктоп PC” да могат да я получат. На страницата с резултатите можете да разберете колко точно е прирастът в производителността при преминаване към Core i5 версията на NUC-а.

GPUZ_i5

И в двата процесора е налице графично ядро HD4000, което предлага максимална работна честота от 950 MHz. Това изравнява тези два мобилни чипа почти до графичните възможности на доста по-бързите им събратя от десктоп линията процесори Core i3 и Core i5.



Всички страници от статията:

  1. PC-тата стават все по-малки...
  2. Какво точно е Intel NUC?
  3. Intel NUC DC3217IYE
  4. Intel NUC DC53427HYE
  5. Какво има в BIOS-а на Intel NUC?
  6. Впечатления от производителността на Intel NUC
  7. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7




Етикети: , , , , , , , , , , , ,


38 коментара

  1. 1 Радо // 20.09.2013 в 16:53

    Според мен е грешка, че са се отказали от 2.5′ диск. Вярно, спестили са няколко милиметра, но така машинката става неподходяща за мултимедия/htpc, което може би е най-голямата сила на този форм-фактор. Едва ли има много хора, за които 40 милиметра са приемливи, но 50 са твърде много.
    В същия смисъл е можело да сложат поне стерео аналогов звук. Колкото и да е “легаси” хората не сменят колони през две години, а и USB-тата ще трябва да се разпределят икономично за други нужди.
    За софтуерния лиценз за клок нямам думи. Сигурно преди да натисна “ПУБЛИКУВАЙ” вече ще се е появил моднат биос.

    Всичко друго изглежда много приятно.

  2. 2 Тодор Богданов (mollov) // 20.09.2013 в 17:03

    Честно казано опитвах се да меря един 2.5″ хард и да го натъпча вътре, но проблема не беше само в 10мм… искаше повече място заради наличието на mSATA и SO-DIММ-a… а и нали се сещаш, че конектора за SATA не могат да го боднат ей така, някъде… машината щеше да стане прекалено голяма и нямаше да е това, което е в момента. Вероятно затова са се и отказали и са заложили на mSATA HDD…
    Иначе аналоготово аудио и на мен би ми свършило по-добра работа, ама подобна машина в повечето случаи вероятно ще я връзват през HDMI да визуализира към голям телевизор или монитор и директно да “хвърля” през вградените говорители… а и така се търкалят по-малко кабели около машината. Това определено не е типичното HTPC или вариант за компактно домашно PC, където на почит до скоро бяха Atom.

  3. 3 Akamuto // 20.09.2013 в 17:49

    Супер е за Баща ми.Най-евтиното,просто (1-бутон),малко за телевизора ,с малко кабели.Logitech Touch Keyboard K400 ,филми на usb и една камера ,например Logitech HD Pro Webcam C920.

  4. 4 Тодор Богданов (mollov) // 20.09.2013 в 18:43

    Не, не притежава подобен “аксесоар” :)

  5. 5 Марио // 20.09.2013 в 19:30

    Аз пак да запитам – какво стана с ревюто на 7990?(a.k.a. Кой предложи Д. Пеевски за шеф на ДАНС?)

  6. 6 mollov // 20.09.2013 в 20:26

    Няма ревю на 7990.

  7. 7 duronman // 21.09.2013 в 00:14

    Не е нужно да има диск, за да е ОК за мултимедия. Почти всеки, който иска да има добра мултимедийна система е добре да има NAS с голям диск / дискове, който всичките му устройства да виждат.

  8. 8 mollov // 21.09.2013 в 00:26

    Да, така е… моята идея беше самото устройство да стане И NAS чрез HDD на USB3.0. Но иначе варианта с отделен NAS е ясен.

  9. 9 Akamuto // 21.09.2013 в 00:59

    Трябва да се види модел с Thunderbolt като един от старата серия.

  10. 10 damenidze-79 // 21.09.2013 в 09:30

    Каква е цената на този полу-фабрикат,без твърд диск и памет ? Твърдението че,интелските атоми,доминират в този клас настолни/компактни компютри е преувеличено.Моля автора на статията,ако има възможност,да сравни GIGABYTE GE-350N-USB3 със ДЖАДАТА от това ревю,пък дори и с варианта с И5 процесор.GIGABYTE GE-350N-USB3,макар и вече да е стар модел с АМД процесор надхвърля възможностите на почти всички АТОМИ,да не говорим,че разполага с УСБ3,0 :
    осем канално аудио и слот да допълнително бодване на видеокарта.

  11. 11 mollov // 21.09.2013 в 11:49

    Наистина ли искаш да сравня машина с Brazos и някой от двата процесора Core i3 или Core i5? Би трябвало да ти е пределно ясно какво ще се случи с Brazos-а. Иначе ако поразгледаш какво има на пазара на мини PC-та щеше да видиш, че Atom-а наистина доминира като предлагане… никой не говори, че Atom-ите са най-бързите, но са най-много като варианти.

  12. 12 vikont85 // 21.09.2013 в 12:19

    не го видях във вашия он лайн магазин.мислите ли да го пуснете за продажба,със какви компоненти и на каква цена

  13. 13 damenidze-79 // 21.09.2013 в 12:25

    Имам Гигабайтското дъно с просесор АМД Е-350,и смея да твърдя,че ако не бие убедително И5-цата в НУК-интел/машината,то поне ще са на равно в тестовете и представянето в мултимедията.Само да вметна че от основно значение за представянето на такъв тип машини са плочките паме,а и да не се забравя,че АМД-то е с вградена в процесора видео карта HD6310 с която съм цъкал crysis 2,а и преди да пусна коментара по тази тема врътнах АIDA 64,за да мога да го твърдя така убедено.Атомите като варианти преобладават,но технологично изостават от мобилните процесори на АМД.Като се почне от:
    Е-350
    Е-450
    Е1-1500
    Е2-1800
    Е2-2000

  14. 14 damenidze-79 // 21.09.2013 в 12:28

    И аз да питам на този НУК,каква е или ще е цената?

  15. 15 Akamuto // 21.09.2013 в 20:49

    534,00 лв
    (+-)

  16. 16 Гого // 21.09.2013 в 21:48

    Няма шанс за такава цена, освен в най-ниският вариант със Селерона…И като се вкара едно SSD…Ъъъ, за ценители машинка.

  17. 17 mollov // 21.09.2013 в 22:45

    534лв мисля струваше 3217IYE, самият барабон… без SSD и прочие…

  18. 18 пако // 24.09.2013 в 21:10

    това не е ли нещо като отдавена излязлото Мак-мини ?

  19. 19 Бойко // 27.09.2013 в 09:45

    500 лв за глупости. Взимате си едно Raspberry + кутийка и кабели за 100 лв от ebay и всичко си е на 6.

  20. 20 Jordan // 30.09.2013 в 14:47

    Каде го бутнахте E-350. Ако не му захапе хардуерното видео ускорение и се стигне до CPU, умира прав.

  21. 21 damenidze-79 // 30.09.2013 в 21:02

    @Jordan-да не би с тоя И5 на интел да е по различно???Аз имам дъно с Е-350 и е пушка отвсякъде.Дай да ги сравним,моето дъно с Е-350 и едно с мобилният чип И5,че да видиш кой ще яде бой.На моето гигабайтско дъно,дето е със всички екстри ще стъпи,ама на малкият пръст.Моето Е-350 може да няма турбо,ама има опция за клок на процесора и видеото и ще надбяга И5 на интел.

  22. 22 Анонимен // 01.10.2013 в 09:18

    @damenidze-79, моля не заблуждавай хората, E-350 е добър избор за специфични цели, но определено не може да се мери с i5, дори и в мобилния му, нисковолтажен вариант:

    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+E-350&id=249

    http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-3427U+%40+1.80GHz&id=819

    Коментарите са излишни ;)

  23. 23 Jordan // 01.10.2013 в 10:26

    А на кого му пука в подобна машина за видео производителност? Ще седна да играя игри на 320×240 с 20 кадъра? Като цяло тези машинки стават единствено и само за гледане филми и браузване в интернет, за които операции в общия случай CPU-то е по-важно от GPU-то.

  24. 24 lqlqlq // 01.10.2013 в 15:34

    На мен и на много други им пука за графиката. Може да ползваш open cl в някои програми, да прекараш едно видео примерно блурей 3D през видеотокартата и да боднеш една постобработка. Всички големи браузъри използват хардуерно ускорение.
    Аз имам един лаптоп с HD3000 (май, или по-нова) и не ме кефи. Драйверите не ми предлагат достатъчно настройки и тн. Не искаше да работи с CoreAVC, правеше картината на пиксели.
    Така, че за видео АМД или Нвидия, но не и интел, поне не още.

  25. 25 damenidze-79 // 01.10.2013 в 19:42

    За полу-фабрикат,тоя Интел,струва много пари,а не предлага нищо насреща.Това исках да обясня,а и с мойта ретро-машина подкарвам игрите FlatOut2 и то на HDMI с резолюция 1920 на 1080,а Crysis_2 ми върви на 800 на 600 с настройки на минимум.Интела едва ли ще предложи тази ниска консумация в комбинация с добра поизводителност.

  26. 26 mollov // 02.10.2013 в 00:12

    Не знам как можеш да го мислиш и да го говориш това, че Е-350 е в състояние да прескочи мобилен Core i5 IvyBridge, пък бил той и от U-серията…

  27. 27 damenidze-79 // 02.10.2013 в 06:34

    Не бъди такъв песимист,АМД правят и качествени процесори. :)

  28. 28 lqlqlq // 02.10.2013 в 06:55

    Е то е ясно, че интела бие по енергоконсумация и скорост на процесора.

  29. 29 mollov // 02.10.2013 в 09:22

    Аз песимист не съм, ама Brazos-а си е Brazos… и няма как да стане нещо друго :)

  30. 30 damenidze-79 // 02.10.2013 в 20:37

    Ще се съграся,но само с факта,че Интел И5 е с повече кеш памет,а с това,че АМД Е-350 не може да се мери с мобилният Интел И5 на НУК-чето,не мога! :)
    Относно цената също,защото моята въшка с дъно и процесор GIGABYTE GE-350N-USB3,с памет 2х4гигабайта на 1333 мегахерца,с твърд диск 3 терабайта(3000GB WD Caviar® Red™, NAS, SATA 6Gb/s, 64MB
    ) и кутията със захранването,ми струваше 498 лева,нови,новинички,купени от сайт за онлайн търговия.

  31. 31 pnv // 03.10.2013 в 09:24

    @damenidze-79, супер е и твоята машина за HTPC (особено за цената си е перфектен избор), но определено не може да се мери с i5, било то и нисковолтажен. Разликата е сериозна, който не вярва, да се позачете из многобройните тестове в нета, например на сайта на популярния cpubenchmark:

    Intel Core i5-3427U @ 1.80GHz – 3611 точки
    AMD E-350 – 765 точки

    Друг е въпросът дали си заслужава човек да се изръси толкова за NUC с i5 (според мен – твърдо не), но в чисто процесорно естество, наистина няма място за сравнение между Core i5 3427U и AMD E-350.

  32. 32 damenidze-79 // 04.10.2013 в 06:34

    @pnv,колкото и да ми е неприятно,ще трябва да се съглася с теб,проверих нещата,и за жалост е така,И5-тицата е по-бърза от АМД Е-350. :(

  33. 33 Никол // 10.01.2014 в 16:57

    Имам Intel Nuc DC53427HYE от няколко седмици.ю
    Оборудван е с 8 gb ram и 120 gb ssd Kingston.
    Използвам го като основен компютър.
    Занимавам се с графична работа – лога, обработване на снимки и т.н.
    До момента не се е запънал пред нищо! Направо съм повече от впечатлен от тази малка машинка.
    С каквото и да го замеря като задача отговаря повече от адекватно.
    В момента играя Dead Space 3 на custom (някъде low, на други места медиум по настройките) настройки и 720p. Просто за информация low при PC игри = конзолна графика (PS3/Xbox 360). Фреймовете рядко падат под 25.
    Положението е същото със Skyrim. При него настройките са на medium 720p, a при фреймовете положението е същото като горната игра.
    Пробвал съм Battlefield 4 и Crysis 3 за пиниз – и при двете положението е еднакво кофти :) Не става за игра. Ако игрите не бяха 1st person може да се играят, но…
    Изобщо Nuc-а е една много добра машинка. Като цена е по-скоро скъпа глезотия, но човек има нужда да се поглези понякога.

  34. 34 lqlqlq // 10.01.2014 в 17:07

    Battlefield 4 и Crysis 3 СА 1st person…

  35. 35 Николa // 10.01.2014 в 17:30

    Именно, точно това съм написал, че са. Ако не бяха щеше да е по-поносимо.
    Мисълта ми е, че по-стари игри се играят без проблем, така ще ако това ви е основния компютър и нямате конзола или друг комп за игри и не държите само на графиката в една игра ще можете да си чешете крастата ;)

  36. 36 lqlqlq // 10.01.2014 в 17:34

    Аз не съм пречел правилно. Интел графика… още не е много добра за игри, очаквано е. Може би следващата им ще става.

  37. 37 Николa // 10.01.2014 в 17:34

    Предстои да пробвам заглавия като Tomb Rider, Bioshock Infinite. Ще взема да записвам с фрапс и да качвам в тубата. И без това информацията за възможностите на Nuc не е много из нета. Промитите мозъци искат core i7 haswell, за да си гледат в youtube и да си проверяват пощата. Американска му работа…

  38. 38 Николa // 10.01.2014 в 17:37

    Да, имаш право. AMD с вградения им радеон направо им избиват зъбите на Интел. Гледах демо на BF4 на AMD Kaveri – повече от добре!