Gigabyte Z77X-UP7 – най-добрата дънна платка (за овърклок)?!?

Gigabyte Z77X-UP7 – най-добрата дънна платка (за овърклок)?!?

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 5.11.2012, 26,204 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6


Съвсем очаквано, Z77X-UP7 има доста сериозни възможности за овърклок. Макар че стандартните BIOS-и предлагат “само” до 1.85V Vcore, съществуват и “оптимизирани” версии на BIOS-ите с напрежение до 2 волта. За повечето от вас това едва ли ще е от значение, като дори стандартните 1.85V са прекалено много за всякакво друго охлаждане различно от течен азот или течен хелий.

В своята същност BIOS-ът на Z77X-UP7 не се отличава от версиите при по-“слабите” модели на серията “UP” – Z77X-UP4 TH и Z77X-UP5 TH. Не възнамерявам да ви отегчавам с различните подменюта и техните опции (това ще ви го причиня в статията за Z77X-UP4 TH съвсем скоро), но трябва да споменем конкретно, че възможностите за задаване на напрежения (процесор, чипсет, памет, iGPU) са доста солидни и без човек да е наясно какво прави ще доведе до сериозни щети на съпътстващият хардуер (а може би и на самата платка Z77X-UP7).

Що се отнася до опитите ни за овърклок с въздушно охлаждане, не до там читавата ни бройка Core i7 3770K отбеляза дежурните си (но стабилни!) 4700 MHz:

Едва ли има смисъл да коментирам как се държеше дънната платка при тези овърклок условия, но трябва да спомена, че не съм виждал толкова студен радиатор на захранващата схема. В най-скоро време ще проведем тестове с по-добри бройки процесори Ivy Bridge с въздушен охладител и ще допълним резултатите на тази страница. Да преминем обаче към по-сериозните и по-смислените тестове с тази дънна платка, а именно при използването на течен азот…



Всички страници от статията:

  1. Наследника на X58-OC
  2. Gigabyte Z77X-UP7
  3. Кое е различно при Z77X-UP7?
  4. BIOS и Овърклок възможности...
  5. ... истински овърклок посредством LN2.
  6. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6




Етикети: , , , , , , ,


16 коментара

  1. 1 mollov // 06.11.2012 в 22:36

    Не съм много съгласен с теб относно това, че с тази платка GB най-накрая са направили добро дъно… те щото EPoX правеха яките платки, та затова фалираха и си отидоха да продават само в Тайван… и Abit и DFI и те… ама айде, нека не вкарваме в коментарите тук подобни полемики…
    Едни от най-добрите платки през годините са били именно на GB.

  2. 2 mollov // 07.11.2012 в 00:16

    За EPoX грешиш… тяхното качество не беше на нужното ниво, което бе и част от проблема… освен това 1-2 клокърски модела не правеха цялата продуктова гама “читава”.
    Така или иначе, важното е какво имаме в момента… съвременните модели на GB са доста прилични, а както се вижда някои от тях са направо уникални…

  3. 3 glorfindel // 07.11.2012 в 12:14

    “но идеята на Gigabyte да използват “fin design” радиаторни ламели прави цялата разлика”

    Тоя дизайн съм го виждал на Asus дъна още от времето на P35 чипсет и не е нещо нечувано.

    Иначе дъното е наистина брутално и е най-доброто с Z77.

  4. 4 Тодор Богданов (mollov) // 07.11.2012 в 12:34

    Аз не казвам, че е уникална и невиждана досега “функция” на платката ;) (аз съм го и написал в самата статия) Идеята е, че този тип охладител прави цялата разлика спрямо “стандартните HSF” за охлаждане на VRM/chipset при съвременните дънни платки :)

  5. 5 Гого // 07.11.2012 в 22:47

    Това около слота, пуканки ли са! Ма много скъпи и заемат място, бре!:D

  6. 6 Тодор Богданов (mollov) // 09.11.2012 в 12:34

    Не ми се спори на тая тема… щом сте тествали и виждали повече дънни платки от мене и имате по-ясна представа – така да е…

  7. 7 MSI // 09.11.2012 в 12:59

    gb epox abit dfe ала бала .. ами MSI, който са най-добрите ?

  8. 8 Stuen4y // 09.11.2012 в 17:06

    Браво за отличното включване на Иван, наистина ревюто нямаше да е същото без него. Трудно е да се обоснове нуждата от подобна платка точно за сокет 1155, но при подобни изтезания, определено малко по-добра платка като дизайн и реализация е показателна и води до по-добри резултати. Чакам с нетърпение да видя ревюто на UP4. Продължавайте в тоя дух.

  9. 9 BGRS // 10.11.2012 в 15:41

    E, аз пък друго освен GB не съм купувал, а най-старата ми платка е от 2004 година, работела винаги с китайски захранвания за по 20 лева с клокнат Celeron. И днес си я пускам тая щайга понякога, колкото за спорта. Нито дъно ми е изгаряло, нито захранване. Още на първата година я удари гръмотевица и вградената лан карта изгоря. Обаче всичко си работи и до днес, въпреки няколкото токови удара, при които защитата на китайското менте за мое учудване се включваше и не позволяваше поразии. Затова ви се чудя на коментарите. Със сигурност следващото ми дъно ще е отново GB.

  10. 10 El Cochino // 12.11.2012 в 20:13

    Брех, какво оплюхте гигадръв… Да, имаше причина да им викат така преди десетина години, но последните 5-6 определено правят нелоши дъна, а много от потребителите продължават да робуват на марки и фенщина. Но то си е за тях, ако разбирате какво искам да кажа.

  11. 11 mollov // 12.11.2012 в 20:50

    Ае производител, който е направил платка като Z77X-UP7 не може да се нарече “Гигадръв”… това е.

  12. 12 javorenator // 12.11.2012 в 22:43

    Прав е mollov.
    Аз също имах епокс , ако са били толкова добри да са на пазара и сега.
    Гигадръв прави сносни дъна и въведоха технологията Ultra Durable , което решава проблемите с надуващите се кондензатори. Това е доста голям плюс.

  13. 13 Tunturi // 13.11.2012 в 17:51

    Една платка не прави цялата марка и иначе и аз от 2 години си промених мнението за гигабайта, но като цяло стандарта е по висок вече всички ползват доста по качествени елементи.

  14. 14 Петър // 14.11.2012 в 17:20

    Ако ще избирате между Gigabyte Z77X-UP7 и ASUS Maximus V EXTREME Z77 кое ще вземете ?

  15. 15 Тодор Богданов (mollov) // 14.11.2012 в 17:23

    Този въпрос има само един вариант за отговор – фенски… т.е. лични предпочитания към марката.

  16. 16 Flyn // 30.11.2012 в 02:18

    Не знам как така изведнъж всички станахте хеитъри на гигабайт.
    Това е може би една от най-елитните фирми в света.
    Аз лично съм ползвал азус ас рок дфи епокс и т.н. дъна и смея да твърдя че са абсолютен боклук около 90% от дъната им да не говорим че повечето фирми фалираха щото имаха много яки продукти в кавички.
    В момента съм с гигабайт с p35 chipset ds3r и на клокнат и на не клокнат процессор с години тва дъно е безсмъртно от 2007ма го имам, и никога проблеми:)