Intel LGA2011-3 и Core i7-5960X

Intel LGA2011-3 и Core i7-5960X

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 29.08.2014, 17,959 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Тестовата платформа използва четири модула памет Crucial DDR4-2133 с чипове Micron. Както вече стана дума, паметите работят при 2133 MHz и основни латентности 15-15-15-36-2T. По време на тестовете при честота на процесорните ядра от 4.4 GHz използвахме честота на Uncore от 3 GHz. Ето какви резултати се получиха при тези настройки:

aida1

Тези модули не претендират по никакъв начин да са нещо по-специално, но въпреки това се опитахме да постигнем някакви поне малко по-добри честоти и/или тайминги. При задаване на 2400 MHz работна честота автоматично таймингите бяха повишени до 18-17-17-40-2Т.

aida2

Макар латентностите да бяха завишени, нивото на производителност при работа с паметта отбеляза напредък. Решихме да опитаме да подкараме машината и с памет на 2600 MHz, само че четирите модула Crucial не бяха съгласни на положително развитие на тази идея. Поради това останахме на 2400 MHz, но намалихме таймингите до стандартните за 2133 MHz – 15-15-15-36-2Т.

aida3

Още няколко процента производителност бяха постигнати, като финално решихме да повишим честотата на Uncore до 3400 MHz, които бяха напълно стабилни за работа при 4.4 GHz процесорна честота:

aida4

Тепърва ще ставаме свидетели на предлагането на по-бързи и по-можещи модули DDR4, що се отнася до повишаване на работните честоти и изобщо работата при мегахерци над 2400 MHz.



Всички страници от статията:

  1. Дойде време за Haswell-E
  2. Новата платформа LGA2011-3
  3. Intel Haswell-E
  4. Овърклок при HSW-E
  5. Памет DDR4 и овърклок
  6. Тестова система и софтуер
  7. Резултати - процесорни тестове
  8. Резултати - графични тестове
  9. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7 8 9




Етикети: , , , , , , , ,


19 коментара

  1. 1 Гого // 29.08.2014 в 20:08

    Най-доброто ревю, макар да ми се щеше да има няколко в повече ах-ох под всяка графика от тестовете, щото наистина си заслужава, да се подмокри някой теч фен, докато гледа разликите в полза на Haswell-E. :)

    Относно това да е абсурдно бърз процесора и кой ли щял да има нужда. Недейте така хора.Който реши че има нужда, няма да се нуждае от платформен ъпгрейд през следващите 6-7 години и ако е вложил парички и в повечко RAM и дисково пространство, единствените ъпгрейди за в бъдеще може да са само подмяната на видеокартите с по-съвременни модели.

  2. 2 Evgeni // 29.08.2014 в 20:39

    Що се отнася до приложимостта на това чудовище, то още сега се сещам как мога да му изцедя последната капка кръв с някое CFD или друг подобен гладник :). Само да го пипна…

    Тошко. Интересно ми е какъв резултат дава този процесор при Super Pi тест 32М при 4.4 Ghz? Ако имаш възможност да го тестваш ще добия представа за някои важни за мен аспекти.

  3. 3 Свилен // 29.08.2014 в 21:33

    За съжаление видео тестовете се оказват безсмислени, защото картата е достигнала лимита си.

  4. 4 Тодор Богданов (mollov) // 29.08.2014 в 22:22

    Да, другата седмица ще добавя още едно 290Х и ще видим тогава кон боб яде ли…

  5. 5 KeepWalkinG // 29.08.2014 в 22:41

    Не, че е безмислена платформата и процесорите ами просто за игри е безсмислено да имате толкова мощ която няма никога да се натовари.
    Мисля, че това иска да каже Тодор.

  6. 6 Гого // 29.08.2014 в 23:58

    Никой не е казал дали под играта няма да се ренди нещо тежичко + още няколко прилични задчи. Ядра и физически и логически – бол. Има хора с нужди напълно достатъчни, за да направят тази покупка и не са чак толкова малко. Отделно и това че 2011-3 поддържа доста Haswell-E/EP Xeon модели и бъдещите Broawell Xeon-ни също ще са в листата.

  7. 7 Камен // 30.08.2014 в 01:19

    Гого, 6-7 години са доста време – ясно е, че този процесор сам по себе си е убиец, но според мен разлика ще се види още при следващото свиване на литографския процес, пък какво остава за след 6-7 години. Разбира се, че не всички ще гонят разлики от 10-15-20% при всяко следващо поколение (както се очертава), но все пак.

  8. 8 Гого // 30.08.2014 в 06:45

    Без съмнение Skylake-E ще е около 2 пъти по-бърз, но причината няма да е толкова в размера на процеса на изработка, който вече започна да създава повече(квантово ефектни…и финансово-технически) проблеми, с това свое свиване, колкото благодарение на повече ядра, кеш и нова архитектура, в това число и нови инструкции.
    Но Haswell-E 5960х, е достатъчно съвременен и бърз процесор, за да е актуален през целият описан от мен бъдещ период.

  9. 9 Илиан // 30.08.2014 в 12:55

    J.J. от Asus сглоби една такава машинка.
    http://www.youtube.com/watch?v=XpREXiGjsyA

  10. 10 Belgarat // 30.08.2014 в 15:58

    Този диапазон 82С – 87С – при каква стайна температура е достигнат? :)

  11. 11 Свилен // 31.08.2014 в 09:35

    Лятна. :-D

  12. 12 Дидо // 31.08.2014 в 10:46

    Колко струва тая система, никъде не намирам цена за памет, дъно, проца е ясен, че е 1500лв. Интересуваме да знам какви пари трябва да се съберат за такова чудовище.

  13. 13 Цветан Цветанов // 31.08.2014 в 11:30

    Ще трябва да продам един от 6-те си апартамента.

  14. 14 Тодор Богданов (mollov) // 31.08.2014 в 14:02

    Цена за памет нямам, защото са тестови… в BG все още внос няма… дънната платка също… може би от утре ще почнат да се появяват офертите…

    @Belgarat – 23/4С, поддържана с климатик.

  15. 15 Belgarat // 31.08.2014 в 17:58

    Ясно. Тоест е недостижима в стандартни условия без наличието на климатик. Така де, тук средната стайна се върти около 38, 40, та е ясно как чипа ще чукне макса за норматив.
    От друга страна тези, които имат пари за него ще имат и пари за климатик, така че проблем няма. :D

  16. 16 lqlqlq // 31.08.2014 в 20:12

    Водно може би ?

  17. 17 EGB // 14.09.2014 в 20:25

    С какво захранване на системата са правени тестовете при 4.4Ghz?

  18. 18 Тодор Богданов (mollov) // 15.09.2014 в 10:01

    С каквото тестваме от доста време всичкия хардуер – 1200W Thermaltake ToughPower Grand.

  19. 19 EGB // 16.09.2014 в 06:28

    Едно AX850 на корсар ще издържи ли подобна система? По скоро може ли да даде 30 ампера на процесора 5960X при 4.6 Ghz да кажем?