Radeon RX 5700 и RX 5700 XT

Radeon RX 5700 и RX 5700 XT

В раздел: Прегледи, Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 10.07.2019, 8,437 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7 8


Заключение

Честно казано в момента ми е трудно да формулирам правилно заключението, така че да не звучи нито песимистично, нито излишно оптимистично. Причината е, че с Navi 10 получаваме точно това, което може да се очаква от смяна на производствената технология, в комбинация с нова архитектура. Нито повече, нито по-малко. А лошото е, че в съвременния „нахайпен“ свят на интернет „новинарски“ балони, това за много хора може да прозвучи като провал. А реално то не е. И тъй като през изминалото поколение AMD явно имаха трудности при развитието на графичната си фамилия и при тях липсва явният флагман от най-високо ниво, е трудно да се даде ясно определение какво се е случило след смяната на производствения процес. В края на краищата моделите от серията Vega се сдобиха (с донякъде незаслужено) определение като голям провал, така че сравнявайки нещо ново, с нещо „провалено“ не изглежда да представя новото в най-добрата светлина, ако и да го „бие“ солидно по всички фронтове.

Така че може би най-доброто сравнение е с представителите на Nvidia. Както виждаме, Radeon RX 5700 XT успява да даде производителност със средно около 10% под тази на струващият 2 нива над него GeForce RTX 2080. Лошото е, че с новата фамилия на Nvidia, вече имаме и ниво, дори по-високо от това на 2080, така че определението „дава ви почти същата производителност като топ модела от предното поколение, но на половин цена“ също не звучи съвсем правилно, просто защото в наши дни *80 вече не е топмоделът. Отделно, анонсът на новите Super версии на RTX 2060 и 2070 пренасища пазара от вариации и още повече размива позиционирането на графичните адаптери.

Но нека да го кажа така – Navi 10 и Radeon RX 5700/XT са много добри нови предложения. Просто не са изключителни. Radeon RX 5700 XT ви дава 90 % от производителността от RTX 2080, но за едва 66% от цената, при сходна консумация. По официални цени разликата е $300. Почти колкото един Ryzen 7 3700X 😉. По цени в момента в България – около 600 лв. разлика. Radeon RX 5700 ви дава 12% повече производителност от RTX 2060 на сходна цена, както и 2 ГБ памет повече, които може да са, а може и да не са от полза в бъдеще. Отново – при сходна консумация.

Но пък нито един от моделите на AMD не поддържа рейтрейсинг/DXR. От друга страна ви дават други нови технологии, които може да са ви от полза сега, веднага – Radeon Image Sharpening и Radeon Anti-Lag. Тъй че от вас зависи кое е по-важно. Лошото е, че често при AMD моделите потенциално революционни технологии потъват в забвение след 1-2 поколения.

Ако направим директното сравнение с Vega64, то изглежда на пръв поглед, че AMD дори са били консервативни със заявките си за 25% IPC в новия чип, тъй като чисто функционално имаме с 60% повече CU във Vega 64, а е по-бавна с около 20%. Но нека не забравяме че Navi работи и на доста по-високи честоти. Но, както и да го гледаме, RDNA изглежда гигантска стъпка напред за AMD.

Разглеждайки конкретно двата представени модела, лично на мен Radeon RX 5700 ми допада малко повече, тъй като съумява да запази относително прилични температури (под 80oC), по тих е и е забележимо по-икономичен, като е със само 10% по-бавен, но с 13% по-евтин. Но пък изкуственото ограничение за овърклок до 1850 МХц в драйвера, честно казано, ми лази по нервите, тъй като този модел имаше потенциала да бъде първият графичен адаптер от доста време, при който овърклокването има шанс да даде някакъв наистина смислен прираст. Но не би. В текущата реализация е излишно да се занимавате с това.

На свой ред Radeon RX 5700 XT съвсем не е лош сам по-себе си, но това което го елиминира категоричната препоръка от моя страна е турбинното охлаждане, което едва се справя с удържането на чипа. Това не означава, че той е особено лоша покупка, тъй като поне този път не е особено шумен, но ако искате предлаганото от него ниво на производителност, може би е по-добре да изчакате месец-два, докато се появят нереферентните модели с по-добро охлаждане. Особено след като видях, че и той не е неподатлив на прегряване в лошо вентилирана кутия.

Заедно с това не бива да забравяме, че RDNA архитектурата на Navi е първата изцяло нова архитектура на AMD от повече от 7 години. И докато Turing моделите на Nvidia имаха вече 10-тина месеца да усъвършенстват драйверите си, то при Navi процесът едва сега започва. Не е нечувано за моделите на AMD, използващи нова архитектура, да получат от това един ръст с 5-10% в рамките на първите 3-6 месеца от съществуването си на пазара.

Във всеки случай RDNA изглежда много солидна основа за бъдещето на графичното поделение на AMD.



Всички страници от статията:

  1. Radeon RX 5700 и RX 5700 XT
  2. RDNA
  3. RDNA, продължение
  4. Нови софтуерни технологии
  5. Тестова система
  6. Резултати
  7. Консумация, температури, овърклок
  8. Заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7 8




Етикети: , , , ,



12 коментара

  1. 1 Гого // 10.07.2019 в 21:53

    Гледам, че няма пуснати коментари. Или няма написани, или Чизмаров не е влизал, или не ги е харесал. Моят също няма да му хареса. Май е забравил, че на слайдовете преди време Next Gen архитектура е нарисувана за през 2020г. Явно не става въпрос за RDNА-то в Navi 10 и съвсем естествено в този ред на мисли не важи и за по-големият му батко Navi 20, който трява да излезе няколко месеца по-късно, през първата половина на 2020. Има нещо курдисано, за поне на хартия, втората половина на 2020г. и то ще е истински новото. А RDNА, все още ми се струва като доста подобрен GCN и макар на пръв поглед да изглежда различно заради измененията в макроорганизацията на чипа, не е баш този Next Gen, за който става въпрос, че ще бъде факт(надявам се) във вече не чак толкова далечното бъдеще, от след около 12-14 месеца. Все пак си оставям аванс за още малко време напред в бъдешето, вероятно е само да е хартиено представяне, или най-много да излязат професинални модели през 2020г с Next Gen архитектурата, за любителският пазар по-скоро през 2021г.

  2. 2 Димитър Чизмаров (DeepBlue) // 11.07.2019 в 10:04

    Тия слайдове са толкова относително направени, че никой не може да ти каже кое кога е точно поставено. Отделно има една огромна уловка. Вътрешно в АМД говорят за 2 неща – хардуеран архитектура и софтуерен “език”. Нави е нова хардуерна ерхитектура, но софтуера отгоре е GCN. Малко като х86 процесорите се получава, софта е х86, но се превежда във вътрешния РИСК на процесора. С тази разлика че Нави всъщност поддържа и софтуерния RDNA. Възможно е да се има предвид че това през 2020-2021 ще е вече чисто RDNA и на софтуерно ниво.

    Във всички случаи хардуерната архитекура е изцяло нова.

  3. 3 Castamere // 11.07.2019 в 07:16

    Въпрос към автора на ревюто: до колкото разбирам охладителите на 5700 и 5700xt са различни като на xt е даже с по-голям по размер вентилатор. Казваш, че 5700 е много тиха, а 5700xt е шумна и много по-гореща. Според теб това е така главно заради орязания клок на 5700 и възможнотта на 5700xt да си увеличи power limit-a с цели 50%? В края на месеца EKWB пускат воден блок за 5700/xt и проблемите с температурите и шума ще се решат, остава само тази стена на 5700 от 1850Mhz :)

  4. 4 Димитър Чизмаров (DeepBlue) // 11.07.2019 в 10:01

    Не, охладителите са еднакви, единствената разлика е външния вид на 5700ХТ. Отделно според мен никоя от картите не беше шумна, просто 5700ХТ беше малко по-шумна от 5700. Разликата е изцяло поради по-голямата консумация на 5700ХТ.

  5. 5 craghack // 11.07.2019 в 08:34

    Като гледам ревюто, стигам до заключението, че с Нави АМД правят това, което направиха с Райзън. Нова архитектура, огромно подобрение спрямо предната, но и някои слабости спрямо конкурента. С по-яките Нави карти има всички изгледи нещата да се повторят, т.е. да притиснат НВидия много здраво. Да видим. С нетърпение чакам какво ще може 5800ХТ, а защо не и 5900 :)

  6. 6 Castamere // 11.07.2019 в 10:18

    Това звучи много добре, имам надежда да се размина с водните блокове :) Благодаря ! А как стои въпроса с crossfire, нали уж вече щял да е през DirextX 12 и Vulkan, имаш ли наблюдения малко да разсееш мъглата :)

  7. 7 dan // 11.07.2019 в 15:36

    830 лева е в Джар… 350$ карта е 830 лева! Да си ….
    Ще се търси от чужбина през роднини.

  8. 8 Димитър Чизмаров (DeepBlue) // 12.07.2019 в 09:49

    Ако потърсиш, може да я намериш и аз под 800 лв.

  9. 9 djidjo // 12.07.2019 в 08:17

    2060 е мъртва карта, сравнението с 2060 Super, която е актуалният ценови конкурент, променя някои от изводите за 5700/XT.

  10. 10 Димитър Чизмаров (DeepBlue) // 12.07.2019 в 09:47

    2060 не е мъртва карта, тъй като няма да бъде спирана от продажба. Сравнението с 2060 Супер не променя абсолютно нищо тъй като имаш карта за $399, точно колкото 5700ХТ, която е с над 10% по-бавна от нея. Т.Е. същата ситуация като 2060-без-супер и 5700-без-ХТ.

  11. 11 djidjo // 12.07.2019 в 15:17

    Да, 2060 Super струва $399, но за сметка на това 2060 вече не е $349, а по-малко, което пак я прави по-евтина от чистото RX 5700. Отделно от това, при AMD все още си говорим за карти с референтен дизайн и да не се окаже, че моделите с прилично охлаждане на чистото RX 5700 ще струват колкото 2060 Super :)

  12. 12 ff // 19.07.2019 в 13:45

    Гого как ще има коментари като примерно 90% от моите които съм правил последните няколко месеца не излизат. Това е само една от причините тоя сайт де се посещава от 10 човека. И ти гарантирам че не става въпрос нито за обиди, нито тролване, съмнявам се да съм нарушил някви правила. Няма и да пиша коментар тук в бъдеще. Админите са…
    Представяш ли си в wccftech да се “одобрява” всеки коментар и да има подобна цензура като тука.

    пс. сега и тоя коментар няма излезе сигурно защото не е по темата LOL