AMD Trinity – A10-5800K и A8-5600K поемат щафетата от Llano

AMD Trinity – A10-5800K и A8-5600K поемат щафетата от Llano

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 2.10.2012, 40,638 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


Дойде време и за финалните думи в този ни материал относно второто поколение APU на AMD. Ще е недостатъчно ако кажа, че AMD са се справили със задачата да предложат адекватен заместник на Llano, защото Trinity е нещо много повече. Ако Llano изглеждаше като чип базиран на поостаряла технология, изцеден до край от към технологичен процес и възможности, то Trinity е най-съвременното парче силиций, на което AMD са способни. Освен всичко друго е натъпкано с нови технологии, които ще покажат своите предимства в бъдеще, когато повече софтуер ще бъде оптимизиран за целта. Факт е, че Trinity показва достатъчно повишение на производителността спрямо Llano, за да няма дори капка съмнение у потребителя, че новото поколение APU е наистина нещо ново и заслужаващо внимание.

Базирането на ядрата Piledriver помогна на AMD не само да съчетаят повече ALU блока в сравнително малък кристал, но и да повишат работната честота до положение, при което производителността няма как да не е на нужното ниво. Факт е, че при някои тестове и програми Llano успяваше да покаже сходна или дори малко по-висока производителност заради четирите си “традиционни” ядра, но в най-скоро време оптимизациите по софтуера ще притъпи и това предимство.

Освен предимство при процесорната част, второто поколение APU на AMD демонстрира и много силно вградено графично ядро HD7660D, което осезаемо се дистанцира в положителна посока от предшественика си HD6550D. Дори и да не гледаме резултатите на HD4000 в процесора Core i3 3225, директното сравнение между двете поколение вградена графика при APU-тата на AMD също показва големи разлики. Става дума за 40% – 50% прираст, което последните години не е нещо традиционно. HD7660D съумява да предложи това, което феновете на AMD Llano искаха да видят още с HD6550D – възможност за 3D геймплей при резолюция 1920 х 1080. С първият опит това не се получи, но при втория имаме доста голям процент успеваемост, като пропуските са единствено при най-тежките от актуалните игри в момента. Все пак да не забравяме, че HD7660D позволява и овърклок на GPU-то, което може да даде така желаните няколко FPS повече за преодоляване на границата от 30FPS на средна база. Освен това говорим за вградено в процесора графично ядро, което само по себе си е достатъчно показателно.

Както можем да кажем за сравнението спрямо прекият конкурент Core i3 Ivy Bridge – що се отнася до процесорната производителност няма спор, че при еднонишковите задачи Core i3 има достатъчно прилично предимство, но когато попаднем на многонишково натоварване ситуацията се променя. В повечето мултитреднати тестове Trinity има предимство, което е нещо ново за процесорите на AMD. В някои тестове говорим дори за осезаема разлика спрямо Core i3, и то в положителна посока. Четирите ALU-та при чиповете Trinity в комбинация с достатъчно високата тактова честота изглежда предоставят нужното, че A10-5800K да демонстрира по-добра производителност спрямо Core i3 3225.

Що се отнася до сравнението при графичните възможности на A10 и Core i3, то тук няма какво много да се каже. Графиките с резултатите “говорят” достатъчно, че да не трябва да обясняваме какво точно се случва. Факт е, че Intel имат още много да свършат, че да могат да предложат достатъчно адекватно 3D ускорение. До тогава обаче що се отнася до ниският сегмент и 3D ускорението в игри, чиповете Core i3/i5 и дори i7 нямат възможност да се противопоставят адекватно на конкуренцията от AMD. HD4000 съумя в известен смисъл да скъси дистанцията спрямо Llano, но вече актуалното APU е Trinity, а тогава базата за сравнение просто я няма.

В крайна сметка можем да заключим, че при вторият си опит AMD са успяли да се справят с това, което вероятно са искали (а и всички потребители) да направят първият път с Llano. Това дава надежди за едно по-добро и по-конкурентно бъдеще в ниският ценови сегмент SOHO, но първо ще е нужно и самите потребителите да повярват в това, че Trinity е една наистина сериозна алтернатива на Intel Core i3. А предпоставките за това са налице.



Всички страници от статията:

  1. В началото бе Llano...
  2. Второ поколение AMD APU - trinity
  3. AMD Trinity с ядро Piledriver
  4. Новите A-Series APU FM2
  5. Новата версия на вградена графика - HD7660D
  6. Дънни платки и чипсети - Gigabyte F2A85X-UP4
  7. Radeon HD7660D и 1866 MHz vs 2133 MHz
  8. AMD Trinity и овърклока
  9. Тестова система, софтуер, особености
  10. Процесорните тестове - PC Mark 7, Mandelbrot, wPrime, TrueCrypt
  11. Процесорните тестове - WinRAR, 7Zip, PhotoShop
  12. Процесорните тестове - Frybench, vReveal 3.2, x.264 Benchmark 4.0, Pov-Ray 3.73
  13. Графичните тестове - 3D Mark 11, PLA Benchmark, Mafia II, Metro 2033
  14. Графичните тестове - Skyrim, Crysis 2, DeusEx HR, Dragon Age 2
  15. Графичните тестове - F1 2012, Dirt Showdown, Battlefield 3, SniperElite V2
  16. В заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16




Етикети: , , , , , , , , , , , , , ,


37 коментара

  1. 1 Сашо // 04.10.2012 в 15:13

    Сичко добре, само не ми харесва, че графиката е VLIW а не GCN. Но пак бива.

  2. 2 Тодор Богданов (mollov) // 04.10.2012 в 15:18

    E, след година ще има и GCN :) Но както виждаш и VLIW4 е предостатъчно и за борба с конкуренцията, и за приличен прираст спрямо Llano.

  3. 3 Гого // 04.10.2012 в 15:21

    Другата година, вече захвърлям дискретната видеокарта в достойна почивка!

  4. 4 asddas // 04.10.2012 в 15:57

    Браво, браво на AMD. Прекрасни процесори, смазаха конкуренцията. А и цените са добри, вече ги има и в БГ като гледам от ден,два. И благодарности за хубавото ревю, чаках го

  5. 5 chorave // 04.10.2012 в 16:18

    Нещо найстина добро от Амд, БРАВО

  6. 6 sashko02 // 04.10.2012 в 16:28

    Малко не ми е ясно как A10-5700 е 65W, а A8-5600K е 100W при полужение, че честотите на първия са по-големи и има повече графични ядра и него. Да не би за A8 да са го дали толкова като имат в предвид и възможен клок?

  7. 7 Cucumber // 04.10.2012 в 16:31

    Обещаващо изглежда за цена от 250лв, срещу i3 3225 – 290лв. И вграденото видео на АМД е доста по-добре. Засега добре, да видим нататък…

  8. 8 sashko02 // 04.10.2012 в 16:33

    Иначе като се има предвид цената на A10-5800K спрямо i3-3225, то първия е дооста апетитна хапка. Само ми е чудно ще успеят ли някога от AMD да направят процесорите си по-ефективни в честотно (MHz) отношение?

    Благодаря за доброто и изчерпателно ревю!

  9. 9 lqlqlq // 04.10.2012 в 17:02

    Очаквах ревю, ама това изби рибата.
    По-подробно няма на къде. Браво! Браво!

  10. 10 RC // 04.10.2012 в 18:47

    Само да уточня, че всъщност идеята за поставяне на гравично ядро в процесора далеч не е на Intel а на Cyrix в още по-далечната 1997 :) Процесора се казваше MediaGX. Това само за инфо.
    Благодаря за ревюто!

  11. 11 Гого // 04.10.2012 в 19:38

    Това е доста назад и тогава Моллов, може би е бил още с пелените. Няма как да помни! ;) Впрочем по-онова време, за този тип интеграция, нямаше типа дефиниция, който й даваме днес, затова може да е пропуснал.

  12. 12 KalliMan // 04.10.2012 в 21:16

    АМД се представиха подобаващо, за първи път от много години насам. Сега ще видим, дали пИнтелци няма да издърпат хасвела напред. Или пък накрая ще се окаже че този проблем с недостига на дъна с ФМ2 е нещо подобно на това което вече сме го виждали…

    М/у другото тук таме на ревюто е написано и3-2225, а трява да е 3225 ;)

  13. 13 mollov // 04.10.2012 в 21:39

    @RC – през 1997г. съм бил доооооста далеч от времето, когато се носят пелени ;) Иначе можеш да си сигурен, че и да съм го знаел това съм го забравил отдавна :)

    @KalliMan – в някои от графиките пише 2225, да… пропуснал съм го това, но ще бъде коригирано. :)

  14. 14 Иван // 04.10.2012 в 23:13

    Страхотно ревю ! Чакаме ревю с дискретни карти (не ултра висок клас) !

  15. 15 Гого // 05.10.2012 в 00:19

    @KalliMan Няма недостиг на дънни платки, а на някои от елементите за чипсет набора А85Х FCH. Добре че и старите набори 55 и 75 могат да се ползуват (и го правят)за събирането на дъна с FM2 слот ;) Впрочем в БГ вече има известна ограничена доставка, само да не са я изкупили, крайни клиенти, още при пристигането при вносителя на едро…Дано не я крият нарочно, за да спекулират с цените ако по света успеят да се пуснат слухове за “недостига” на дънни платки с новия слот. П.П. май ще отваря пазара: ASROCK FM2A55M-DGS/A55 FCH/FM2 57.00 61.00 USD

  16. 16 Cucumber // 05.10.2012 в 06:20

    Я да чекнем пак нещо: A10-5800K – 100W, i3 3225 – 55W, по-производителност са на кантар (тук не са направени всички тестове), по цена А10-5800К е с 40лв по-евтин, по-силна графика.

  17. 17 KalliMan // 05.10.2012 в 07:38

    @Гого, Ами то е все едно и също. Или какво имаш предвид? Че продават дъната без някой елементи от чипсет набора:)

  18. 18 Гого // 05.10.2012 в 09:03

    Не, произвеждат толкова бройки, колкото е най-малкият като брой доставян елемент.

  19. 19 glorfindel // 05.10.2012 в 22:06

    Супер обективен тест е това…4 ядрен срещу 2 ядрен с HT…и да се обяснява как на процесорно зависимите приложения мултитреднатия тест с photoshop новото APU на АМД имало предимство, то оставаше и да няма:D

  20. 20 Митака // 05.10.2012 в 23:28

    Сравняват се два процесора позиционирани на относително еднаква цена. Ако Intel изкарат I5 на 250-270лв.да им сравняваме “ядрата” :)

  21. 21 Тодор Богданов (mollov) // 06.10.2012 в 00:01

    @glorfindel – разбирам те, че като фен на Intel ти е трудно да четеш подобни ревюта, където интел по чудо не печели, но ако искаш да сравняваш процесорите, сравнявай ги като двумодулен с четири ALU-та с двуядрен с HT (нито първия е точно четириядрен, нито втория е само двуядрен)… на доста сравними цени, с доста сравнимо позициониране. Така може би ще разбереш идеята. Ако искаш да правиш някакви “недиректни” сравнения можеш да погледнеш ревюта, в които има добавени резултати и от i5-ца.. че да ти се оправдаят четирите ядра. Дано тогава спиш по-спокойно ;)

  22. 22 glorfindel // 06.10.2012 в 00:29

    Добре тогава, но все пак 3.3 срещу 4.2Ghz:)И не съм фен на Intel!:)

  23. 23 nikolaijelev // 06.10.2012 в 05:34

    Страхотно ревю!
    А ще ни зарадвате ли с резултати от паралелната работа на А-10 5800 и АМД 7670(hybrid crossfire)?

  24. 24 BGRS // 06.10.2012 в 09:07

    @glorfindel , грешка :) След клок имаме 4.5 GHz ;) Айде за сравнение клокни по-скъпия i3, че да оправдаеш парите. Всъщност, какво те засягат честотите, след като всичко е в нормите и след като и да съдереш задника си, няма как да докараш i3 до честотни висини? Иначе, това AMD мачка. Интересно ми е какви са резултатите с дискретна видеокарта и най-вече, доколко може да се клоква вградената видеокарта? Това ми липсва в ревюто. При А8 3870К имаме доста прилична производителност след клок, доближаваща се до тая на HD7660D.

  25. 25 Тодор Богданов (mollov) // 06.10.2012 в 10:26

    @glorfindel – честотата в днешно време не е всичко… едните имат нужда от по-високи честоти че да се опитат да наваксат… правят го… другите нямат нужда от подобни честоти и гонят по-добро ниво на консумация/отделена топлина – правят го. Простичко е :) В крайна сметка потребителя получава готов и завършен продукт и си прави сметка кое и за какво му трябва и го закупува.

    Колкото до Hybrid Crossfire – засега нямам намерение да го тествам, че имам други неща да върша. Колкото до резултати с дискретна видеокарта – скоро идва Vishera и ще ти кажа какво се случва ;)

  26. 26 Илиан // 06.10.2012 в 12:28

    тези тестове не ми вършат работа, понеже става въпрос за тест на процесор и видео, но видеото е определено. Вградено е в процесора. Интелското е мното слабо.
    Направете тест с външна видео карта, примерно със 6870 или 7850 да видим как се държи процесора. Кой геймър ще играе със видеото в процесора

  27. 27 Hateras // 06.10.2012 в 14:19

    Да, Илиане, тестван е процесор с вградено видео, бодеш на дъното и имаш домашен/офис компютър. Без игри.
    Сега, и да се направи тест с дискретна карта, на теб пак няма да ти върши работа – трябва да си треснат у глЪътъ да комбинираш А10 и 7850, вместо FX/i5, нали така?

  28. 28 asddas // 06.10.2012 в 14:24

    Илиан, ама нали затова ще излезат скоро и новите FX. А и вероятно ще има и Тринити с изключено видео. Тези са насочени към други потребители. А са супер, просто няма как да са по добри на тоя етап, защото ще навлязат в друга ниша. То не, че сега ниския клас карти не са заплашени де…

  29. 29 Тодор Богданов (mollov) // 06.10.2012 в 14:47

    @Илиан – на теб като не ти върши работа, няма да си купиш такъв процесор… или имаш някакво логично обяснение да си вземеш процесор с вградено видео и да го ползваш с външна карта? Intel-ите поголовно имат вградено видео, но там както сам отбеляза е слабо, така че ти трябва външна карта. Докато при тринити за потребителите, които чат-пат играят игри е повече от достатъчно. Ти ако си геймър ще си вземеш подходящата видеокарта и подходящия процесор. Факт е, че на фона на излизащите скоро процесори Vishera ще е малоумно да се купи А10-тка или А8-ца, че да се комбинира с външно видео. Все пак не случайно вградената графика в А10-ката е с подобни възможности – за да я използваш.

  30. 30 Илиан // 06.10.2012 в 16:11

    ОК

  31. 31 lqlqlq // 08.10.2012 в 14:53

    Процесора + азот = 7.3 Гхз
    “http://www.kaldata.com/73734/Клокнаха-AMD-Trinity-до-73-гигахерца-с-течен-азот.html”

  32. 32 Гого // 08.10.2012 в 16:05

    Това не е ли статия в конкуренцията?

  33. 33 lqlqlq // 09.10.2012 в 05:49

    Не ме интересува от къде е, а какво пише вътре.

  34. 34 erm // 09.10.2012 в 07:28

    Браво на АМД за процесорите и на бате Тошко за положения труд.Идват и новите FX-и които с Л-3 кеша и липса на графика ще се конкурират още по-добре с и3,и5,и7 на Интел.Да живее конкуренцията.

  35. 35 Румен // 29.10.2012 в 07:44

    На мен ми е интересно дали ще има такъв процесор за лаптоп? Тогава наистина ще “избият рибата” от AMD:-)

  36. 36 rampagePZ // 25.11.2012 в 21:25

    Страхотно ревю!
    Скоро ще си купувам ново PC и смятам да е точно с А10 5800К. Мониторът ще е FullHD, така като гледам няма да имам ядове с COD и TF2 на тази резолюция (както и с по-новите игри на понижени детайли). След време обаче може и да сложа една външна видеокарта и се чудя дали видео от сорта на 650 TI,GTX660 или 7850/70 няма да са оувъркил с този процесор?

  37. 37 mollov // 26.11.2012 в 00:15

    650Ti със сигурност не… 660-тката може би също няма да се гърчи много, особено ако си клокнал 5800K-то. Същото важи и за 7850, а за овъркил пък изобщо не може да се говори :)