AMD Trinity – A10-5800K и A8-5600K поемат щафетата от Llano

AMD Trinity – A10-5800K и A8-5600K поемат щафетата от Llano

В раздел: Ревюта, Ревюта, статии и ръководства от на 2.10.2012, 39,437 показвания
Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


При определяне на нивото на производителност на новият APU на AMD използвахме за сравнение прекият му конкурент от страна на Intel – Core i3. Предвид доста приличните 3D възможности на графичното ядро на Trinity за конкретен вариант на i3 взехме модела с вградена графика HD4000 – Core i3 3225. За момента това е най-бързият процесор Core i3 с бързата версия на вградено GPU, което го прави удачен съперник на най-добрият Trinity – A10-5800K. В сравнението добавихме и най-бързият процесор Llano – A8-3870K.

Тестова машина:

  • Дънна платка: Gigabyte F2A85X-UP4, Biostar A75MG, Biostar TZ77XE4.
  • Процесор: AMD A10-5800K, A8-3870K, Intel Core i3 3225.
  • Графичен ускорител: AMD Radeon HD7660D, Intel HD4000.
  • Памет: 8 GB Kingston Hyper-X DDR3-2400@2133 MHz, 10-11-11-30-1T
  • Твърд диск: 120 GB Intel X25-M, 1.5 TB Western Digital Green
  • Захранване: 750W OCZ

Системата работи под управлението на Windows 7 + допълнително инсталиран Direct X 9.0c, драйвери версия AMD Catalyst 12.8 WHQL за HD7660D и Intel HD Drivers 8.15.10.2761. Тестовете се проведоха при разделителна способност 1920×1080 и настройка на видео драйвера Quality, без активиране на AA, но с активен 16хAF. Във всички игри вътрешните настройки бяха зададени на ниво Medium (Metro 2033 – Normal), съобразени със специфичните настройки на някои от игрите.

 

Тестов пакет от софтуер и игри:

PC Mark 7
PhotoShop CS5.1 Radial Blur
x.264 Benchmark 4.0, pass 1 & 2
TrueCrypt, 500MB Serpent-Twofish-AES
7Zip Benchmark
WinRAR Benchmark
wPrime 2.04 Benchmark 32MB/1024MB
Pov-Ray 3.73 Benchmark
Frybench
MandelBrot Benchmark
vReveal 3.2, video compression x.264, CPU & GPU
3D Mark 11, Performance Preset
Passion Leads Army (PLA) Benchmark, DX9 Medium.
SniperElite V2, Medium DX11.
TES V Skyrim, custom walkthrough, Medium DX11
Battlefield 3, custom walkthrough, Medium DX11, no SSAO
Crysis 2, custom walkthrough, HIGH DX11
DeusEX Human Revolution, custom walkthrough, Medium DX11
Dragon Age 2, custom walkthrough, Medium, NO Hi-Res Textures, DX11
Metro 2033, custom walkthrough, NORMAL, DX11, NO Tesselation, NO DOF
Dirt Showdown, вграден бенчмарк, Medium DX11
F1 2012, вграден бенчмарк, Medium DX11
– Mafia II, вграден бенчмарк, Medium.

Тестовете за 3D производителност на вградените графични ядра бяха проведени при 2133 MHz честота на паметта DDR3. Това със сигурност спомага на GPU-тата да се представят по-добре, но тези резултати не бива да се сравняват директно с резултати, постигнати при 1600 MHz или дори 1333 MHz честота на паметта. Поради ограничения от архитектурата, графичните резултати с HD6550D (A8-3870K) са постигнати с настройка на паметта DDR3-1866.



Всички страници от статията:

  1. В началото бе Llano...
  2. Второ поколение AMD APU - trinity
  3. AMD Trinity с ядро Piledriver
  4. Новите A-Series APU FM2
  5. Новата версия на вградена графика - HD7660D
  6. Дънни платки и чипсети - Gigabyte F2A85X-UP4
  7. Radeon HD7660D и 1866 MHz vs 2133 MHz
  8. AMD Trinity и овърклока
  9. Тестова система, софтуер, особености
  10. Процесорните тестове - PC Mark 7, Mandelbrot, wPrime, TrueCrypt
  11. Процесорните тестове - WinRAR, 7Zip, PhotoShop
  12. Процесорните тестове - Frybench, vReveal 3.2, x.264 Benchmark 4.0, Pov-Ray 3.73
  13. Графичните тестове - 3D Mark 11, PLA Benchmark, Mafia II, Metro 2033
  14. Графичните тестове - Skyrim, Crysis 2, DeusEx HR, Dragon Age 2
  15. Графичните тестове - F1 2012, Dirt Showdown, Battlefield 3, SniperElite V2
  16. В заключение


Страница от ревюто: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16




Етикети: , , , , , , , , , , , , , ,


37 коментара

  1. 1 Сашо // 04.10.2012 в 15:13

    Сичко добре, само не ми харесва, че графиката е VLIW а не GCN. Но пак бива.

  2. 2 Тодор Богданов (mollov) // 04.10.2012 в 15:18

    E, след година ще има и GCN :) Но както виждаш и VLIW4 е предостатъчно и за борба с конкуренцията, и за приличен прираст спрямо Llano.

  3. 3 Гого // 04.10.2012 в 15:21

    Другата година, вече захвърлям дискретната видеокарта в достойна почивка!

  4. 4 asddas // 04.10.2012 в 15:57

    Браво, браво на AMD. Прекрасни процесори, смазаха конкуренцията. А и цените са добри, вече ги има и в БГ като гледам от ден,два. И благодарности за хубавото ревю, чаках го

  5. 5 chorave // 04.10.2012 в 16:18

    Нещо найстина добро от Амд, БРАВО

  6. 6 sashko02 // 04.10.2012 в 16:28

    Малко не ми е ясно как A10-5700 е 65W, а A8-5600K е 100W при полужение, че честотите на първия са по-големи и има повече графични ядра и него. Да не би за A8 да са го дали толкова като имат в предвид и възможен клок?

  7. 7 Cucumber // 04.10.2012 в 16:31

    Обещаващо изглежда за цена от 250лв, срещу i3 3225 – 290лв. И вграденото видео на АМД е доста по-добре. Засега добре, да видим нататък…

  8. 8 sashko02 // 04.10.2012 в 16:33

    Иначе като се има предвид цената на A10-5800K спрямо i3-3225, то първия е дооста апетитна хапка. Само ми е чудно ще успеят ли някога от AMD да направят процесорите си по-ефективни в честотно (MHz) отношение?

    Благодаря за доброто и изчерпателно ревю!

  9. 9 lqlqlq // 04.10.2012 в 17:02

    Очаквах ревю, ама това изби рибата.
    По-подробно няма на къде. Браво! Браво!

  10. 10 RC // 04.10.2012 в 18:47

    Само да уточня, че всъщност идеята за поставяне на гравично ядро в процесора далеч не е на Intel а на Cyrix в още по-далечната 1997 :) Процесора се казваше MediaGX. Това само за инфо.
    Благодаря за ревюто!

  11. 11 Гого // 04.10.2012 в 19:38

    Това е доста назад и тогава Моллов, може би е бил още с пелените. Няма как да помни! ;) Впрочем по-онова време, за този тип интеграция, нямаше типа дефиниция, който й даваме днес, затова може да е пропуснал.

  12. 12 KalliMan // 04.10.2012 в 21:16

    АМД се представиха подобаващо, за първи път от много години насам. Сега ще видим, дали пИнтелци няма да издърпат хасвела напред. Или пък накрая ще се окаже че този проблем с недостига на дъна с ФМ2 е нещо подобно на това което вече сме го виждали…

    М/у другото тук таме на ревюто е написано и3-2225, а трява да е 3225 ;)

  13. 13 mollov // 04.10.2012 в 21:39

    @RC – през 1997г. съм бил доооооста далеч от времето, когато се носят пелени ;) Иначе можеш да си сигурен, че и да съм го знаел това съм го забравил отдавна :)

    @KalliMan – в някои от графиките пише 2225, да… пропуснал съм го това, но ще бъде коригирано. :)

  14. 14 Иван // 04.10.2012 в 23:13

    Страхотно ревю ! Чакаме ревю с дискретни карти (не ултра висок клас) !

  15. 15 Гого // 05.10.2012 в 00:19

    @KalliMan Няма недостиг на дънни платки, а на някои от елементите за чипсет набора А85Х FCH. Добре че и старите набори 55 и 75 могат да се ползуват (и го правят)за събирането на дъна с FM2 слот ;) Впрочем в БГ вече има известна ограничена доставка, само да не са я изкупили, крайни клиенти, още при пристигането при вносителя на едро…Дано не я крият нарочно, за да спекулират с цените ако по света успеят да се пуснат слухове за “недостига” на дънни платки с новия слот. П.П. май ще отваря пазара: ASROCK FM2A55M-DGS/A55 FCH/FM2 57.00 61.00 USD

  16. 16 Cucumber // 05.10.2012 в 06:20

    Я да чекнем пак нещо: A10-5800K – 100W, i3 3225 – 55W, по-производителност са на кантар (тук не са направени всички тестове), по цена А10-5800К е с 40лв по-евтин, по-силна графика.

  17. 17 KalliMan // 05.10.2012 в 07:38

    @Гого, Ами то е все едно и също. Или какво имаш предвид? Че продават дъната без някой елементи от чипсет набора:)

  18. 18 Гого // 05.10.2012 в 09:03

    Не, произвеждат толкова бройки, колкото е най-малкият като брой доставян елемент.

  19. 19 glorfindel // 05.10.2012 в 22:06

    Супер обективен тест е това…4 ядрен срещу 2 ядрен с HT…и да се обяснява как на процесорно зависимите приложения мултитреднатия тест с photoshop новото APU на АМД имало предимство, то оставаше и да няма:D

  20. 20 Митака // 05.10.2012 в 23:28

    Сравняват се два процесора позиционирани на относително еднаква цена. Ако Intel изкарат I5 на 250-270лв.да им сравняваме “ядрата” :)

  21. 21 Тодор Богданов (mollov) // 06.10.2012 в 00:01

    @glorfindel – разбирам те, че като фен на Intel ти е трудно да четеш подобни ревюта, където интел по чудо не печели, но ако искаш да сравняваш процесорите, сравнявай ги като двумодулен с четири ALU-та с двуядрен с HT (нито първия е точно четириядрен, нито втория е само двуядрен)… на доста сравними цени, с доста сравнимо позициониране. Така може би ще разбереш идеята. Ако искаш да правиш някакви “недиректни” сравнения можеш да погледнеш ревюта, в които има добавени резултати и от i5-ца.. че да ти се оправдаят четирите ядра. Дано тогава спиш по-спокойно ;)

  22. 22 glorfindel // 06.10.2012 в 00:29

    Добре тогава, но все пак 3.3 срещу 4.2Ghz:)И не съм фен на Intel!:)

  23. 23 nikolaijelev // 06.10.2012 в 05:34

    Страхотно ревю!
    А ще ни зарадвате ли с резултати от паралелната работа на А-10 5800 и АМД 7670(hybrid crossfire)?

  24. 24 BGRS // 06.10.2012 в 09:07

    @glorfindel , грешка :) След клок имаме 4.5 GHz ;) Айде за сравнение клокни по-скъпия i3, че да оправдаеш парите. Всъщност, какво те засягат честотите, след като всичко е в нормите и след като и да съдереш задника си, няма как да докараш i3 до честотни висини? Иначе, това AMD мачка. Интересно ми е какви са резултатите с дискретна видеокарта и най-вече, доколко може да се клоква вградената видеокарта? Това ми липсва в ревюто. При А8 3870К имаме доста прилична производителност след клок, доближаваща се до тая на HD7660D.

  25. 25 Тодор Богданов (mollov) // 06.10.2012 в 10:26

    @glorfindel – честотата в днешно време не е всичко… едните имат нужда от по-високи честоти че да се опитат да наваксат… правят го… другите нямат нужда от подобни честоти и гонят по-добро ниво на консумация/отделена топлина – правят го. Простичко е :) В крайна сметка потребителя получава готов и завършен продукт и си прави сметка кое и за какво му трябва и го закупува.

    Колкото до Hybrid Crossfire – засега нямам намерение да го тествам, че имам други неща да върша. Колкото до резултати с дискретна видеокарта – скоро идва Vishera и ще ти кажа какво се случва ;)

  26. 26 Илиан // 06.10.2012 в 12:28

    тези тестове не ми вършат работа, понеже става въпрос за тест на процесор и видео, но видеото е определено. Вградено е в процесора. Интелското е мното слабо.
    Направете тест с външна видео карта, примерно със 6870 или 7850 да видим как се държи процесора. Кой геймър ще играе със видеото в процесора

  27. 27 Hateras // 06.10.2012 в 14:19

    Да, Илиане, тестван е процесор с вградено видео, бодеш на дъното и имаш домашен/офис компютър. Без игри.
    Сега, и да се направи тест с дискретна карта, на теб пак няма да ти върши работа – трябва да си треснат у глЪътъ да комбинираш А10 и 7850, вместо FX/i5, нали така?

  28. 28 asddas // 06.10.2012 в 14:24

    Илиан, ама нали затова ще излезат скоро и новите FX. А и вероятно ще има и Тринити с изключено видео. Тези са насочени към други потребители. А са супер, просто няма как да са по добри на тоя етап, защото ще навлязат в друга ниша. То не, че сега ниския клас карти не са заплашени де…

  29. 29 Тодор Богданов (mollov) // 06.10.2012 в 14:47

    @Илиан – на теб като не ти върши работа, няма да си купиш такъв процесор… или имаш някакво логично обяснение да си вземеш процесор с вградено видео и да го ползваш с външна карта? Intel-ите поголовно имат вградено видео, но там както сам отбеляза е слабо, така че ти трябва външна карта. Докато при тринити за потребителите, които чат-пат играят игри е повече от достатъчно. Ти ако си геймър ще си вземеш подходящата видеокарта и подходящия процесор. Факт е, че на фона на излизащите скоро процесори Vishera ще е малоумно да се купи А10-тка или А8-ца, че да се комбинира с външно видео. Все пак не случайно вградената графика в А10-ката е с подобни възможности – за да я използваш.

  30. 30 Илиан // 06.10.2012 в 16:11

    ОК

  31. 31 lqlqlq // 08.10.2012 в 14:53

    Процесора + азот = 7.3 Гхз
    “http://www.kaldata.com/73734/Клокнаха-AMD-Trinity-до-73-гигахерца-с-течен-азот.html”

  32. 32 Гого // 08.10.2012 в 16:05

    Това не е ли статия в конкуренцията?

  33. 33 lqlqlq // 09.10.2012 в 05:49

    Не ме интересува от къде е, а какво пише вътре.

  34. 34 erm // 09.10.2012 в 07:28

    Браво на АМД за процесорите и на бате Тошко за положения труд.Идват и новите FX-и които с Л-3 кеша и липса на графика ще се конкурират още по-добре с и3,и5,и7 на Интел.Да живее конкуренцията.

  35. 35 Румен // 29.10.2012 в 07:44

    На мен ми е интересно дали ще има такъв процесор за лаптоп? Тогава наистина ще “избият рибата” от AMD:-)

  36. 36 rampagePZ // 25.11.2012 в 21:25

    Страхотно ревю!
    Скоро ще си купувам ново PC и смятам да е точно с А10 5800К. Мониторът ще е FullHD, така като гледам няма да имам ядове с COD и TF2 на тази резолюция (както и с по-новите игри на понижени детайли). След време обаче може и да сложа една външна видеокарта и се чудя дали видео от сорта на 650 TI,GTX660 или 7850/70 няма да са оувъркил с този процесор?

  37. 37 mollov // 26.11.2012 в 00:15

    650Ti със сигурност не… 660-тката може би също няма да се гърчи много, особено ако си клокнал 5800K-то. Същото важи и за 7850, а за овъркил пък изобщо не може да се говори :)